Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jos vähän enemmän kertoisit, mikä on lämmennyt ja mistä kuori sulanut, niin olisi paljon helpompi vastata kysymykseen. Mahdollisesti sulake ei noilta vaurioilta olisi pelastanut.
Hienoa, että projekti edistyy. Rungon mittauksessa tärkeintä on huomioida runkoaisojen päiden korkeus rungon pintaan nähden. Varsinkin etupään aisojen suhteen kannatta olla tarkkana, koska ne helpommin menettävät muotonsa ja jos ne eivät ole kohdallaan, niin aiheutta ongelmia lokareiden, kolmiopeltien ja konepellin asentamisessa. Laitan tähän liitteeksi mittakuvan sapluunasta, jonka avulla voi runkoaisojen mittoja tarkastella. Huomioi, että kuva on sapluunasta, jossa rungon yläpuolen muoto on sapluunan alareunassa. Sapluunassa on myös merkattu kohta runkoaisan pituudesta. AR on taka-aisan pituus ja AV etuaisan mitta. Siis etu- ja taka-aisat ovat saman muotoiset, mutta taka-aisat ovat pitemmät. En nyt tarkoita, että tuollaista sapluunaa tarvitsee valmistaa, mutta siitä näkee oikeat mitat.
4.11.2021, 07:28 vastauksena käyttäjälle: Lämmittimen kiinnittäminen öljypohjaan, eli siis neuvoa kyselen #276810Aika haastavaa on porata ne reiät. Jollain pienellä kulmaporalla voisi onnistua, mutta silloinkin mahtuu poraamaan vain “väärältä” puolelta ja reikien saaminen oikeille kohdille on aika vaikeaa. Kiinnipysymistä voisi edesauttaa teroittamalla ne ruuvien kärjet pistepuikon kärjen mallisiksi. Alunperin ruuvien kärki ei taida olla kovin terävä.
Kiitos Kossu ja Lahden jaos. Mukavan tapahtuman olitte taas järjestäneet.
Myös halpaa varaosatavaraa hyvällä hinnalla.
Mieluummin ostaisin hyvää varaosatavaraa halvalla hinnalla.
Huomasin tuon, että on dieselkäyttöinen, mutta onhan siinä tankkikin jo mukana paketissa.
Näitä kiinalaisia saa ainakin edullisesti.
https://www.ebay.com/itm/174151325580?hash=item288c3a578c:g:Tf0AAOSwGs1hMbND
Itseasiassa nuo O:t ovat Citroen logot. Niinkuin vanhuksen ovaali keulamerkki. Hyvällä mielikuvituksella saattaa saada viiksetkin näkyviin.
Vaikea erottaa kuvasta, mutta yläsaranassa on isompi kaariosa. Ei ole iso ero, mutta rinnakkain kun ovat, niin helppo havaita.
Äänimerkki ja valot ei ole virtalukon takana, joten jos nekään ei toimi on vika muualla kuin virtalukossa. Tarkista startilta lähtevä ohuempi johto. Siitä lähtee virta kaikille laitteille.
Kytkentäkaaviot löytyy tuolta arkistosta. Jäsenille/arkisto/Vanhukset…
Ovien istuvuutta voi parantaa säätöpaloilla, jotka tulevat oven ja saranan väliin. Kuvan tapauksessa voisi yläsaranasta poistaa yhden säätöpalan jos sellainen on. Tai jos ei ole, niin lisätä yhden alasaranaan.
Se turvavyön kiinnityspulttien koko ei ole 11mm vaikka lähellä onkin vaan 7/16 UNF. Siis tuumamitoituksella, joka ilmeisesti on noissa jonkinlainen standardi.
Tuolla sivun yläreunassa kohta jäsinille ja sieltä arkisto, niin sieltä löytyy tekniikka osiosta 68-70 Dyaneen varaosakirja.
Nyt kannattaisi myös se toinen puoli tarkistaa. Jos on vaikka sylinterissä pieni vuoto ja kengät on vähän kostuneet, niin jarrusta tulee aika ärhäkkä. Eli saattaa tuo huonompi puoli olla ihan kunnossa, mutta paremmin pitävä on viallinen. Siksi kannattaakin avata aina jarrut molemmilta puolilta kun jotain vikaa ilmenee.
Jarrukengät pitää irrottaa, että saa käsijarruvaijerin vaihdettua. Irrota kenkien pidätinjouset. Varsinkin etummaisen pidätinjousen tappi olisi hyvä saada pysymään paikallaan. Jos putoaa on hankala saada takaisin paikalleen. Merkkaa kenkien alapäässä olevien epäkeskosäätöjen asento, niin ei tarvitse uudelleen säätää kun asentaa takaisin. Epäkeskosäätö on se osa, jossa on iso kuusiokanta. Irrota M7 mutterit. Nyt pitäisi kenkien alapäät irrota paikaltaan. Ruvarilla voi voi niitä ulospäin kammeta. Sen jälkeen kengistä kiinni ja käännä alapäitä sisäänpäin niin, että saat kenkien yläpäät pujotettua irti sylinteristä. Samalla saat vaijerinkin irrotettua kengän vivusta. Tämän jälkeen ei vaijerin vaihdossa mitään ihmeellistä olekkaan. Kasauksessa sitten samat liikkeen vastakkaisessa järjestyksessä. Kengät on helpoin laittaa pakettina eli kenkiä yhdistävä jousi paikoilleen, kengistä kiinni ja pujottaa käsijarruvivun vaijerin lenkkiin. sitten kenkien yläpäät sylinterille ja sen jälkeen sovittelee kenkien alapäät paikalleen. Epäkeskosäädöt samoille kohdin kuin olivat. Kiinnitys M7 muttereilla. Lopuksi pidätinjouset ja rumpu paikoilleen.
-
JulkaisijaArtikkelit