Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #276805
    jiipee
    Osallistuja

    Moron Kaikille

    Onko kellään hyvää KIKKA 3:sta, jolla saan öljypohjaan kiinnitettävän ns. lohkolämmittimen kiinnitettyä sinne öljypohjaan. Lämppäri on sellanen ikivanha lituska n. 13 cm pitkä ja n. 6 cm leveä ja aika ohut. Lämppärin on muutama vuosi sitten kiinnittänyt sinne öljypohjaan oikein ammattimainen Citroen huoltoyritys, mutta ei se pysynyt talveakaan paikoillaan. Käyttivät kaiketi jotain liimaa? Lämppärissä on neljä ruuvia, joilla lämppärin voisi kiinnittää öljypohjan lamelleihin. Eli pitänee varmaan yrittää saada reiät niihin öljypohjan lamelleihin vai kuinka? Onko muita vaihtoehtoja?

    T: jii-pee, 050-3369432 tai jukkapekkatirri@outlook.com

    #276810

    Aika haastavaa on porata ne reiät. Jollain pienellä kulmaporalla voisi onnistua, mutta silloinkin mahtuu poraamaan vain ”väärältä” puolelta ja reikien saaminen oikeille kohdille on aika vaikeaa. Kiinnipysymistä voisi edesauttaa teroittamalla ne ruuvien kärjet pistepuikon kärjen mallisiksi. Alunperin ruuvien kärki ei taida olla kovin terävä.

    #276818
    Risto Elo
    Osallistuja

    Moi Jiipee
    En oikein hahmota lämppärin muotoja, onko siinä pari pituus suuntaista uraa ja niille pienet kuusiokolo kärkiruuvit (tämä olisi GS:n) urien jako ei passaa 2CV jäähdytysripoihin. Jos sen lämmittimen pinta on tasainen kuten tuon GS:n öljypohjan lämmitin (tai pyöreä ja tasainen kuin kuplan)
    Ehdottaisin jostain etsimään 2-3cm paksun alumiinilevyn palasen. Tein aikanaan kummallekin em. lämmittimelle ko alumiinipalasta adapterin, johon tein oikealla 2CV öljypohjan jaolla jäähdytysripojen urat ja kiinnitin lämppärin toiselle puolella. Sitten otin peltistä ilmastointimiehen reikänauhaa ja kiersin sen toisen pään moottorin etukorvakkeen kiinnitys ulokkeella ympäri ja toisen pään moottorin takimmaisena ja alimmaisena olevan lohkojen kiinnitysruuvin alle laittamaani L-malliseen korvakkeeseen. Sitten lämmitin öljypohjan vasten ja ko nauhaan pieni mutka ja mutkaan ruuvi+prikat+mutteri, jolla voi kiristää nauhan tiukalle. Näin lämmitin on tiukasti öljypohjaa vasten. Sitten 10 cm lasivillaa aisojen väliin öljypohjaa vasten ja talvisuoja paikalleen aisojen väliin ja talvi saa tulla. Talvisuoja kannattaa jatkaa edestä niin pitkälle, että sen voi taittaa etupuskurin taakse, jolloin ajoviiman ja loskan ohjaus sätkän alle ajossa varmistuu.

    • Tätä vastausta muokkasi 6 kuukautta, 3 viikkoa sitten Risto Elo.
    #276824
    elamanmatkaaja
    Osallistuja

    Minulla yhden asennuksessa otin yhden jäähdytys rivan öljypohjasta pois lämmittimen kohdalta, porasin ruuvin reijät ehkä hieman ylä viistoon ja myös kolot lämmittimen viereisiin ripoihin, jotta mahtuu poraamaan ja ruuvaamaan. Sydän talvena lasivillaa ja kattopellillä pohja umpeen. Lisäksi peltiliuska öljyjäähdyttimen taakse. Näin -20-35 C asteen pakkasessa. Hyvä akku ja joskus akku yöksi lämpimään ja tai lämmitys puhallin moottori tilaan aamupalan ajaksi.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.