Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #242901
    Alfred Kurki
    Osallistuja

    Auto on vuosimallia -70 tai -71. Appiukko on purkanut auton ruostevaurioiden takia -90 luvun puolessa välissä. Pohjalevy ja kori on silloin hiekkapuhallettu ja hitsattu.
    Tämän jälkeen auto osineen on lojunut ensin appiukon tallissa ja nyt viimeiset kymmenen vuotta minun tallissa.
    Viime vuonna appi kyseli rakentaisinko auton valmiiksi, koska hän haluaisi vielä ajaa autolla. Olen n.20 vuotta harrastanut/omistanut harrasteautoja (Saab, Volvo ja VW.) Lupasin yrittää vaikka tiedostan, että projekti on hyvinkin haasteellinen. Osa osistan on jo purkamisvaiheessa heitetty menemään ja osa on kadonnut säilytyksen aikana. Onneksi 2cv on kuitenkin helpoimmasta päästä ja toivoa on, että auto joku päivä kasaantuisi.
    Mikäli auto joskus valmistuu, niin sovimme että tyttärestäni (nyt 9v) tulee auton omistaja.
    Suunnitelmani auton kasaamisesta nyt aluksi on saada runko pyörilleen. Hiekkapuhalsin rungon uudestaan ja poika (12v) pensselöi siihen POR-15 maalin.
    Laitan kuvia, kun edistystä tapahtuu ja kaikki neuvot on tervetulleita.

    rattari1

    rattari1

    rattari2

    rattari2

    rattari3

    #242910
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Tsemppiä kasaamiseen. Ei varmastikaan mahdoton homma. Oletko jo Killan jäsen? Jäsenenä pääset arkistoomme, josta löytyy sähköisenä alkuperäisiä korjaamokäsikirjoja ja mielinmäärin räjäytyskuvia, jotka saattaa helpottaa kasaamista.

    #242962
    Matti Lampila
    Avainmestari

    Peukkuja projektiin!

    #242969
    gustaf
    Osallistuja

    Näyttäisi kuin apumiehenpuoleinen etuaisa olisi hitsattu suoraksi ja eri kulmassa kuskinpuolen aisan kanssa. Etu- ja taka-aisojen nousukulma on muuten sama. Toivottavasti on kyseessä kuvan vääristymä, mutta kun ilmiö näyttää samalta kun kuva otettu myös alapuolelta.

    #242973
    Wonderi
    Osallistuja

    Nyt on hyvä hetki mitata että runko on oikeassa muodossaan, näin yksinkertaisessakin vekottimessa mittavirhe kostautuu autoa kootessa ihan varmasti.

    #243010
    Alfred Kurki
    Osallistuja

    Kiitoksia kommenteista. Mittaan rungon ennenkuin jatkan eteenpäin.

    #277470
    Alfred Kurki
    Osallistuja

    Tämä projekti ollut pysähdyksissä kauan aikaa, mutta nyt vihdoin oli aikaa jatkaa.
    Mittailin taka-aisoja ja ei löytynyt mitään hälyyttävää. Ensimmäisessä postauksessa oleva kuva hämää ja siinä näyttää, että jokin olisi pielessä.
    Nyt tarkoitus kasailla, että saa käsityksen mitä osia puuttuu. Tukena on Burtonin video Youtubesta. Siitä on iso apu.

    viikko31
    Mietin tota taka-aisojen väliin hitsattua putkea, voiko se olla vai onko korin tiellä?

    #277504
    jym
    Osallistuja

    Mittaa ne etuaisat, kierolta tuon näyttää minunkin silmään.

    //Janne

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #277515

    Hienoa, että projekti edistyy. Rungon mittauksessa tärkeintä on huomioida runkoaisojen päiden korkeus rungon pintaan nähden. Varsinkin etupään aisojen suhteen kannatta olla tarkkana, koska ne helpommin menettävät muotonsa ja jos ne eivät ole kohdallaan, niin aiheutta ongelmia lokareiden, kolmiopeltien ja konepellin asentamisessa. Laitan tähän liitteeksi mittakuvan sapluunasta, jonka avulla voi runkoaisojen mittoja tarkastella. Huomioi, että kuva on sapluunasta, jossa rungon yläpuolen muoto on sapluunan alareunassa. Sapluunassa on myös merkattu kohta runkoaisan pituudesta. AR on taka-aisan pituus ja AV etuaisan mitta. Siis etu- ja taka-aisat ovat saman muotoiset, mutta taka-aisat ovat pitemmät. En nyt tarkoita, että tuollaista sapluunaa tarvitsee valmistaa, mutta siitä näkee oikeat mitat.

    #277526
    Alfred Kurki
    Osallistuja

    Minä tarkastan aisojen suoruuden vielä ennenkuin jatkan.
    Kuskin puoleista aisaa on hitsattu pitkältä matkalta, apukuskin puoleinen on lähes alkuperäinen.

    #277528
    Rauno Tuomainen
    Osallistuja

    Missä päin projekti sijaitsee? Paikalliset heimolaiset antaisivat varmaan mielellään niin henkistä kuin muutakin tukea. Jos on lähellä Tamperetta, niin tulen mielelläni käymään.
    Rauno

    #277618
    Alfred Kurki
    Osallistuja

    Satakunnassa Eurajoella.

    #277651
    Alfred Kurki
    Osallistuja

    viikko51

    viikko52

    Mittasin keulan nousun molemmin puolin. Etäisyys oli sama (n.4 cm) Mikä on n.1.5cm vähemmän kuin mittapiirrustuksessa.

    viikko53

    Sitten mittasin vattupassilla suoruuden. Laitoin takaaisat suoraan, niin silloin etuaisat olivat myös suorassa. Akselit oli vähän vinossa, tpinen toiseen ja toinen toiseen suuntaan.

    Eli ei mitään hälyyttävää?

    #278096
    Alfred Kurki
    Osallistuja

    Koesovitin jousipöntöt. Apukuskin puoleisessa on sisällä vanhaa holkkia, niin se vaatii toimenpiteitä.
    Tilasin jarruosat ja bensalinjat. Nyt olisi tarkoitus kasata takajarrut, vetää jarru- ja bensalinjat.

    • Tätä vastausta muokkasi 2 kuukautta, 1 viikko sitten Alfred Kurki.
    • Tätä vastausta muokkasi 2 kuukautta, 1 viikko sitten Alfred Kurki.
    #278105
    Mika Koivunen
    Avainmestari

    Tulihan taka-akselin ja rungon väliin nuo alumiiniset korokepalat. Mielestäni tuonikäisessäkin ne siellä pitäisi olla.

    Taka-akselin alumiininen korokepala, Citroën 2CV

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.