Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Pitäisi lähteä näillä ohjeilla? https://www.2cv.fi/keskustelut/aihe/puhallin/
Ravistaako myös jos liikkeellelähdön tekee keskipakokytkintä käyttäen?
Kiristyspanta pitää kiristää. Toivottavasti kiristyy. Pitää olla niin tiukka ettei rattiakseli pääse liikkumaan.
Tuohon työkaluun voi vielä kiinnittää jonkun laserpisteellä varustetun laitteen, niin on helppo seurata muutosta kun kohdistaa alkutilanteen johonkin kiinteän merkkiin.
Oireista on vaikea mitään päätellä, joten arvaan, että vaihdekepin yläpäässää joku prikka tai sokkaa pääsee värisemään ja aiheuttaa tuon kisallisen äänen.
Portugalissa valmistetuissa sätkissä tuo on ollut aika yleinen vika jo tehtaan jäljiltä. Eli tukivarret on huolimattomasti tehty. Mulla on vanhan vanteen keskiöön hitsattu n. 100mm paksu putki vääntövartena. Laitetaan tuo työkalu pyörän paikalle ja raakaa voimaa käyttäen väännetään napa oikeaan asentoon. Pari metriä ainakin saisi olla tuon vääntövarren pituus.
Mikä kaasari? Jos neulaventtiili vuotaa saattaa kaasarissa bensanpinta nousta tyhjäkäynnillä ja käynti muuttuu. Ajossa kulutusta on enemmän, jolloin pieni vuoto ei haittaa. Kohon kielekkeeseen on voinut neulaventtiili kuluttaa kolon, josta johtuen neula kääntyy vinoon eikä venttiili sulkeudu kunnolla. Jos on kaksikurkkuinen kaasari, niin saattaa jompi kumpi kohoista ottaa kohokammion reunaan, jolloin neulaventtiili ei sulkeudu kunnolla.
1 pultin alla on suodativerkko. Sen voi puhdistaa jos on likaa kertynyt.
2 on tyhjäkäyntisuutin.
3 on by pass suutin.Putken juuressa on pieni kaulus saiskohan siitä kammettua putkea ylöspäin? Nelkun ja kutosen koneesta pitää imupakosarja irrottaa kun laittaa uutta putkea paikalleen. Saattaa tuntua, että onnistuu ilman imupakosarjan irrotusta, mutta silloin putkea joutuu vähän taivuttaamaan, jolloin putken pää ei osu enää lohkon alaosassa olevaan reikään.
Ei käy.
Pyyhkijän moottorille pitäisi toiseen napaan tulla jatkuva virta palautusta varten. Oireista päätellen tämä virta tulee nyt jostain valojen kautta kautta. Myös pyyhkijän varret ovat väärässä asennossa. Pyyhkijöiden kuuluisi pysähtyä alas vasemmalle silloin kun ne sammuttaa. Olettaisin, että mittaritaulun takana ei ole kaikki liittimet oikeilla paikoillaan.
Tukivarsi tuskin laakereistaan narisee, mutta narinaa on aiheuttanut tukivarren ja korin väliin joutunut pieni kivi. Vaikea nähdä, mutta esim. isolla nippusiteellä voi tukivarren ja korin välistä kivet poistaa.
Myös takaiskari voi narista. Yleensä talven jäljiltä. Siihen auttaa iskarin varren voitelu vaikka tipalla öljyä.Vasaralla terävä napautus tuon kantin kohdalle, joka on noiden ropelin jämien sisäpuolella. Jos ei ekalla lähde, niin seuraava isku vähän eri kohtaan
Löytyisköhän Kaasutinexpertiltä akselia, josta pienellä muokkaamisella saisi sopivan?
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/c95-lapanakselit-ja-lappakotelot-p1-fi.htmlLaakeriholkeiksi tilasin tällaisia teflonpinnoitettuja holkkeja. Ovat ohuella 1mm seinämällä. Voisin pari myydäkin jos tarvetta.
https://www.ebay.com/itm/254403448594Jos vähän enemmän kertoisit, mikä on lämmennyt ja mistä kuori sulanut, niin olisi paljon helpompi vastata kysymykseen. Mahdollisesti sulake ei noilta vaurioilta olisi pelastanut.
-
JulkaisijaArtikkelit