Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #279365
    seppo p
    Osallistuja

    Öljyn mittatikun putki vuotaa juuresta.Laitoin tänään ensi apuna liimamassaa tukkeeksi. Kävin Wikistä katsomassa miten tikun putki irroitetaan kierretangon avulla.Onko kellään kokemusta kuinka kovassa putki on lohkossa.vai tuleeko nykäisemällä.Olisiko varmuudeksi muuta niksiä putken irroitukseen.vastauksista kiitollinen seppo p.

    #279385

    Putken juuressa on pieni kaulus saiskohan siitä kammettua putkea ylöspäin? Nelkun ja kutosen koneesta pitää imupakosarja irrottaa kun laittaa uutta putkea paikalleen. Saattaa tuntua, että onnistuu ilman imupakosarjan irrotusta, mutta silloin putkea joutuu vähän taivuttaamaan, jolloin putken pää ei osu enää lohkon alaosassa olevaan reikään.

    #279420
    Lasse
    Osallistuja

    Moro !
    En ole ikinä kuulut, että vuotaisi tuon mittatikun putken juuresta. Eihän vain vuoto ole siinä pienessä kumiletkussa huohottimen ja mittatikun putken välissä, valuttaa sitten öljyn putken juureen. Onhan sulla klemmarit siinä pienessä putkessa.
    Lasse

    #279421
    Lasse
    Osallistuja

    Ennen kaikkien öljyvuotojen syitä etsiessä kannattaa tarkistaa huohottimen kunnollinen toiminta ja ettei mittatikun tiivistekumi ole noussut liian ylös ja väljäksi. Helppo korjata painamalla kumia vetolenkkiä muovaamalla alaspäin, niin että istuu kunnolla putkeen.
    Lasse

    #279422
    seppo p
    Osallistuja

    Moro.
    Vaihdoin uuden huohotinventtiilin ja letkun jonka kiinnitin klemmareilla.Kävin koe ajolla lohko kastui edelleen.Suihkutin jarrukliineriä että sain paikat kuivaksi ,työnsin öljyn imetyskangasta pienen tupon putken juureen jonka kiinnitin rautalangalla. Koeajon jälkeen lohko oli kuiva ja imetyskangas märkä.Otin vielä lokasuojan pois lampun ja käteen ja plus kakkoset päähän.Murtuma löytyi juuri sieltä kauluksesta josta Martti ehdotti kokeilemaan irroitusta,murtuma on kauluksessa kehä suuntaisesti.
    Kiitokset Martille ja Lasselle tähän astisista vinkeistä.

    Ps. helpottaa omassa päässä kun muutkin pohtii samaa asiaa auttaakseen.
    seppo

    #279426
    Raimo Yrjölä
    Osallistuja

    Moi, olen tuon putken vaihtanut siten että katkenneeseen putkeen 8 mm ( 10 mm )kierrettä vähän alkuun , niin että saa pitkän pultin siihen kierrettyä sitten vaan kammennut katkenneen osan pois, voi olla tosi tuikassa.. uusi putki sitten kaksikomponiitti liimalla tiivistettynä paikalleen varovasti , katkeaa tosi helposti siitä prässätystä kohdasta. Voi olla että menee hankalaksi ilman pakosarjan irroitusta, taivuttamaan en kyllä lähtisi k.s kuvat
    P.S. Oliskohan tuo pultti kuitenkin 10mm ??

    • Tätä vastausta muokkasi 1 kuukausi, 1 viikko sitten Raimo Yrjölä.
    • Tätä vastausta muokkasi 1 kuukausi, 1 viikko sitten Raimo Yrjölä.
    • Tätä vastausta muokkasi 1 kuukausi, 1 viikko sitten Raimo Yrjölä.
    #279612
    seppo p
    Osallistuja

    Kiitos.Hyvät kuvat ja ohjeet.
    Putki ja imupakosarjan tiivisteet hankittu.wurthin +240c kestävä silikoni vielä kiinni ja öljyt pysyneet omalla puolellaan.täytyy vielä katsoa sopiva ajankohta vaihdolle.
    seppo p

    • Tätä vastausta muokkasi 1 kuukausi sitten seppo p.
    #279656
    gustaf
    Osallistuja

    9:n millin pultti käy mittatikun ulosvetoon, jollei kierretappia ole niin esim. laturin pultti käy, jarrupääsylinterin kiinnityspultti tai jarrurummun kiinnityspultti (6 pulttisen rummun)

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.