Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Pari kysymysta vetarin kumin vaihdosta

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #286786

    Eli olen vaihtamassa uloimmat kumit liimattaviin. Lueskelin Nyytisten juttua asiasta ja pari kysymystä nousi:

    – kuinka hyvin pitää putsailla vanhat vaseliinit nivelestä- kannattaako ruiskuttaa jotain siihen, vai vaan pyyhkiä?

    – paljonko saa olla klappia nivelessä?…..pikkuisen on nimittäin….

    ”huomioi pyörimissuunta klemmareiden kanssa”….tarkoittaako, että ”häntä” ei pyöri vastakarvaan?

    #286799

    Moi, suhtaudun hyvin ennakkoluuloisesti noihin liimattaviin juttuihin, mielestäni sinun kannattaa laittaa ihan alkuperäiset kumit, siellä akselissa on niin paljon vaseliinia että olen melko varma että liimapintaan joku roiske osuu ja liimaus on sitä myöten ehkä kyseenalainen, samalla voit laittaa uudet synteettiset vaseliinit niveliin, suosittelen…klemmmareissa kannattaa kiinnittää huomiota sinne olkatapin päähän, klemmarin pitäisi olla mahd ohut siellä on kovin vähän tilaa pyöriä, tämä on minun mielipiteeni… Mitä klappiin tulee niin eipä sitä nivelessä saisi olla yhtään..siellä nivelessä pooritus on eriasia siellä kuuluu vähän ollakin, vaseliini hoitaa sen klapin.

    #286800

    Ok…. Laitan ehkä silti, kun tuli hommattua. Täytyy tosiaan ollakin tarkkana, ettei käsissä ole yhtään rasvaa kun liimailee ja käyttää suojakäsineet. Sinänsä niissä on vakuuttava  rakenne joka lukitsee ne aika tiukkaan jo ilmankin liimaa. Täytyy pitää varakumit matkassa…

    hyvä tietää, että se pieni klappi onkin siitä boorituksesta- ajattelin, että se ei liiku…..

    kiitos !

    #286801

    Tuli tällainen video vastaan kun hain tietoa, että millainen tuo liimattava kumi on. Siinä on hyvä idea laittaa uusi kumi akselille ja liimata sauma kiinni ennen kuin irrottaa vanhan kumin.

    #286803

    Reijus20230419

    Moron, “Toivoon” vaihettu molemminpuolin liimattavat. Kirjotin siitä Nyytisiinkin. Vasen puoli kestänyt montamonta vuotta (ainaskii 6). Oikealle vaihettiin viime syksynä. Huolellinen puhistus vaan ja ei rasvoja liimakohtaan, kandee olla usiampi käsi puristamassa. Pyörimissuunnan kanssa niin että männöö myötäkarvaan. Ainaskii ajnsäästö ja kiroilu jääpi vähemmälle.

    #286804

    Joo…luinkin tuon Nyytisistä. Täytyy olla nyt tarkkana, ettei pääse vaseliinia yhtään näppeihin, kun asentelee…..kiitos!

    #286809

    Samaa mieltä Raimon kanssa. Etenkin kun kumin vaihto rättärissä on niin helppo normaali kumilla.

    #286816

    Ne normaalikumit ei usein vaan kestä kovinkaan pitkään. Ei liimattavista SKF ylivedettävää mainostivat joskus pidempikestoiseksi mutta itsellä ainakin huonoja kokemuksia.

    Löbrolla muuten oli joku 10 vuotta sitten kun tavallisissa kumeissa laatu huonoimmillaan teknisessä tiedotteessa maininta että takuuvaihdoissa suositellaan käytettäväksi thermoplast suojakumia. Tuohon aikaan kaikki bensaletkutkin hajosi talven aikana. Tuntuisi että laatu on tuosta parantunut. Mutta joo muovinen varmaan paras vieläkin jos ikuisen haluaa.

    Ei tuo hipporedin liimattava käsittääkseni mikään huono ole. Koot vaan aika pieniä niin mihinkään pakuun eivät sovi. Toyotan merkkihuollossahan ovat käyttäneet liimattavia jo pidempään. Velipojan camryssä alkuperäiset kumit korvattu joskus edellisen omistajan aikana liimattavilla ja kestäneet ainakin 5+vuotta

     

    Genuine Toyota Split Boot Kits – New Town Toyota

     

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.