Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #279374
    Ambrosio
    Osallistuja

    Pitäisi vissiin putsata tyhjäkäyntisuutin……
    Onko se kuvassa nro 1 pultin alla? vai missä….?
    …ja mitä on 2ja 3?

    #279386

    1 pultin alla on suodativerkko. Sen voi puhdistaa jos on likaa kertynyt.
    2 on tyhjäkäyntisuutin.
    3 on by pass suutin.

    #279408
    Ambrosio
    Osallistuja

    Kiitos!

    #279417
    Kari Nieminen
    Osallistuja

    Tuosta numero kolmosen viivan kohdalla olevasta ruuvista ei säädetä tyhjäkäyntiä.Tähän on tehty tehtaalla säätö ja siihen ei pidä yleensä koskea mutta jos tuntuu että kaasuläppä takertuu kiinni ollessa niin sitten säätö pitää tarkistaa.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #279441
    Brigitte
    Osallistuja

    Löytyykö noiden kaasarin ruuvien säätelystä helposti vastausta siihen, että peli ei oikein kulje korkeaseosetanolilla? Kerhossa nimittäin sanoivat keltanokalle, että voi hyvin ajaa RE85:llä ilman mitään muutossarjoja, mutta nyt kun tankissa on sitä pelkästään, meno on todella hyhmäistä ja kuulostaa liikennevaloissa, että just sammuu….

    #279443
    Lasse
    Osallistuja

    Moro !!
    En kyllä lähtisi kokeilemaan ko. polttoaineella. Citroenin mukaan tuotantovuoteen 1987 asti sätkän koneet vaativat lyijyllisen bensan tai lyjynkorvike lisäaineen käytön ja 98 oktaanisen bensiinin. Re85 on olemassa muutossarjoja, joilla koneen voi tehdä tuolle sopivaksi.
    Mikä konetyyppi ja valmistenumero sinulla on ?
    Lasse

    • Tätä vastausta muokkasi 4 kuukautta, 1 viikko sitten Lasse.
    #279451
    Ambrosio
    Osallistuja

    No minä ajan 98:lla…,,

    #279452
    Ambrosio
    Osallistuja

    Ja laitan lyijynkorviketta….

    #279453
    hasselros
    Osallistuja

    Lyijynkorvikkeesta ja 2CV:n tarvetta siitä on ulkomailla keskusteltu jonkin verran. Mm sivustolla kerrotaan näin:
    ”Leaded or Unleaded Gas
    The other big question is if the 2CV can run on unleaded gas. When leaded gas was banned in Europe many years ago, a big discussion started. Especially in the UK 2CV owners were involved in heated discussions weather or not to use unleaded gas. Citroën went the easy way. They simply said that all their cars built after a certain year (Which I don’t remember) can be run on unleaded gas.
    To answer this question, we have to look into the function of lead. In the old days lead was added for two reasons. It boosted the octane level – which of course is accomplished today by other additives, and as a lubricant/buffer for the valves. Whenever a valve closes, it smashes back onto the valve seat. This requires a tempered valve and a tempered valve seat to make them last. In the old days engine blocks and cylinder heads were made from steel. The valve seat was just milled into the head, so the valve seat couldn’t be tempered. A buffer was needed to dampen the impact of the valve onto its seat. The lead additive performed this function. Without the lead the valve seat would suffer. That’s why old style engines need a lead additive.
    The 2CV however was always produced with an aluminum engine block and cylinder head. Aluminum could never withstand the impact of a tempered steel valve, that’s why Citroën always integrated tempered steel rings as valve seats into the cylinder head. Now both sides are tempered, so the lead became obsolete.”

    Itse ajan 98 ilman korviketta, ja kahvinikin juon aitona 😉 ilman maitoa.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.