Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Todennäköisesti jossain liittimessa huono kontakti. Akun yläpuolella on taakse lähtevän johtosarjan liittimet. Ne kannattaa tarkistaa. Johtosarja kulkee kuljettajan puolella ylös ikkunatolppaa pitkin ja menee verhoilun alla ovikaaren päällä. Takana ennen takavaloja on vielä liittimet muuten johto on yhtenäinen taakse asti. Sulakkeet kannatta myös tarkistaa, ettei ole kontaktipinnat hapettuneet.
Mahdollisia vuotopaikkoja voisi olla kanteen tulevan öljyputken tiivisteet. Putki tulee kannen etureunaan ja sen pääsee näkemään kun irrottaa ropelin ja kurkistaa sinne kopan sisälle. Venttiilinnostajien suojaputket saatavat vuotaa jos on joskus putket uusittu ja asennettu huolimattomasti. Alkuperäiset putket harvoin vuotavat. Putkeen on myös saattanut syöpyä reikä, mutta sekin aika harvinaista. Jälki venttiilikopassa johtuu todennäköisesti siitä, että koppa on joskus kiristetty liian tiukalle ja keinuvipu on ottanut koppaan kiinni.
25.9.2023, 08:03 vastauksena käyttäjälle: Latauksenmerkkivalo alkoi palaa kesken ajomatkan .. #288138Vähän vaikea näkemättä mitää diagnoosia tehdä, mutta johdotukset kannattaa tarkistaa, ettei ole katkoksia tai hankautumia. Vaikka releen kärjet on putsattu, niin kannattaa tarkistaa jännitesäätimen kärjet, että varmasti yhdistävät. Tarkista se kärki, joka liikkuu kahden kärjen välissä sen pitäisi olla johtavassa tilassa ylempään kärkeen silloin kun auto ei käy ja jännitettä ei tarvitse rajoittaa.
Kysymyksestä ei oikein selviä minkälainen vilkkukytkin kulkimessa on. Onko se rattiputkeen kiinnitetty viiksimalli vai vanhemmissa vanhuksissa käytetty “käkikello”? Myös tuo, että “vilkkuboxissa jotain vilkkuu” viittaisi siihen, että on käytetty jotain muuta kuin alkuperäisiä osia ja kytkennät voivat poiketa paljonkin alkuperäisistä. Näillä tiedoilla on ihan mahdoton antaa minkäänlaisia vastauksia. Muutama kuva voisi auttaa ongelman ratkaisussa.
Oletko tarkistanut, että releen maadoitus on kunnossa? Kuvassa näkyy releen kiinnitysruuvin alle tuleva maajohto, jonka toinen pää on kiinni vaihdelaatikon kannen ruuvin alla.
Tarkista myös tuon jännitesäätimen kärjet. Siis tuo rele missä nuo vaihtokärjet. Ne hoitavat laturin magnetoinnin. Magnetointivirta menee tuon ylemmän kärjen kautta ja jos jännite nousee yli säädetyn rajan, niin rele vetää ja kytkee magnetointivirran kulkemaan vastuksen kautta.
Auki päin kiertäen seos rikastuu.
1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Ei tuossa taida olla muuta vaihtoehtoa kuin uusia koko virtalukko. Lukkosylinteri on kulunut ja nyt voitelusta johtuen joku haitta on nyt “poikittain” eikä avain mene enää lukkoon. Väliaikais ratkaisuna voisi jollain ohuella neulalla yrittää saada haitat sen verran kohdalleen, että saa avaimen menemään paikalleen. Muistaakseni ohjauslukon irrotus on helpompi jos ohjauslukon saa käännettyä avaimella pois lukkoasennosta.
1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Uskoisin, että tuohon ongelmaan saisi nyt ensi alkuun parannusta ihan säätämällä. Kiihdytyspumppukin toimii kun kerran ruikkii, mutta saattaa olla vipujen kulumisesta johtuen viivettä, ettei ruikkaa heti kun kaasua painaa. Jos Tuusula ei ole liian kaukana, niin voisin vilkaista mitä tuolle olisi tehtävissä.
Soittele, 0405587559
1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Tuli tällainen video vastaan kun hain tietoa, että millainen tuo liimattava kumi on. Siinä on hyvä idea laittaa uusi kumi akselille ja liimata sauma kiinni ennen kuin irrottaa vanhan kumin.
Katso arkistosta juttu mitä kannattaa ottaa huomioon tuuletusluukun asennuksessa. Varsinkin listan kiinnitysmutterit tulee helposti kiristettyä liian tiukalle.
Jäsenille/arkistot/oppaita ja ohjeita/vuotavatuuletusluukku
1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Ylemmän kuvan yläreunassa näkyvä kaareva osa joka toimii jarruna kun pyyhkijät sammutetaan. Tuo osa on jousikuormitteinen, siinä on pieni jarrupala, joka painuu ankkuria vasten ja pysäyttää moottorin. Voi olla tuo jarrupala kulut, mutta saattaa olla myös likainen ja siksi luistaa. Kannatta nyt ihan ensin tuo puhdistaa.
Jotain ohutta öljyä itse laittaisin. Ompelukoneöljy voisi olla sopivaa. Jos ei vaihteistosta halua vaijeria irrottaa, niin sitten mittarista. Se on tosin aika isotöinen homma. En nyt tarkasti muista, mutta ehkä helpoiten pääsee vaijerin mittarinpäähän käsiksi irrottamalla akun ja akkutelineen. Voisi myös kokeilla muuttaa vaijerin asentoa kun räpätys on päällä. Kojetaulun alla vaijeri on pätkän matkaa käden ulottuvilla, niin voi ajaessakin yrittää hakea sille parempaa asentoa.
Kuva ei näy, mutta tällainen ohje löytyy wikistä.
Todennäköisesti on irronnut se liukurengas, jossa ura siirtohaarukalle. Lukitus pettänyt ja kiertynyt aukipäin. Se rengas on kierteellä kiinni. Pitäisi selvästi näkyä jos näin on käynyt. Siis 1/pakki liukurengas, joka irronnut. Näin voi käydä jos reippaasti ensin pakittaa ja sitten heittää vauhdissa ykköselle ennenkuin vauhti taaksepäin on pysähtynyt.
-
JulkaisijaArtikkelit