Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Solex

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #288919

    Täytyypä täältä välillä kysellä niin saadaan tännekin vähän keskustelua kun kaikki tuntuu olevan facebookissa. Niinkin hölmö kysymys kuin mikä 2 – kurkkuinen solex kutosen koneeseen kannattaa laittaa?

    Mulla on muutama solex  24/21 ja yksi solex 26/18. Kaikki siis vaativat kunnostusta mutta kumpaa mallia kannattaisi alkaa kunnostamaan?

    #288921

    Valitsisin noista sen, joka olisi kunnoltaan paras. Lähinnä läppäakseleiden osalta. 26/18 on uudempaa mallia, joten siinä saastemääräykset ja taloudellisuus ehkä paremmin huomioitu. 26/18 tuntuu olevan myös herkkä sille, että bensan pinta on oikein säädetty. Oikea mitta kaasarin kannen tiivistepinnasta kohon sivussa olevaan keskipisteeseen on 21mm. 24/21 kaasarissa tuo mitta on 18mm

    #288923

    Katsoin tuossa pikaisesti niin yhdessä 24/21 kaasarissa ainakin oli muuten tiukka akseli paitsi päittäis välystä oli.

    • Tätä vastausta muokkasi 1 kuukausi, 3 viikkoa sitten Sätkä.
    #288924

    Hellou!

    Onko porukassa kaasareihin erikoistunutta ex-Perttiä? Tai -Pirkkoa?

    Kyselee Nimim. “Vadillinen kaasareita odottais’ kunnostusta”

    #288928

    Täytyy alkaa tuota 24/21 mallia kunnostamaan. Siihen kun löytyy itseltä enemmän osia.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.