Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 765)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Jarrut ulisee #281571

    Moro !
    Tuo ääni syntyy jarrukengän ja jarrurummun kosketuksessa jarrua painaessa. Syy voi olla jarrukengän liinan päädyn jyrkkä kulma. Mutta tuo on vähän sellainen ominaisuus ennemminkin kuin vika. :))
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 2cv:n rakenteluohjeet #281569

    Moro !!
    Arvelisin Teemu Eerolalla ainakin olleen näppinsä pelissä, hänhän on ansiokkaasti tehnyt Korjausoppaan ja päivittänyt sen vissiin kahdestikkin ajan tasalle. Tuota viimeistä versiota on edelleen Killan Clubshopissa jäsenille myynnissä.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Moottori #281512

    Moro !!
    Tuo lienee varaosanumero.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Mistä johtuu moinen ilmiö #281510

    Moro !!
    Ennenkuin enemmän jumppaat, tarkista ihmeessä venttiilinvälykset.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Mistä johtuu moinen ilmiö #281480

    Moro !!
    Em. Lisäksi. Onkohan venttiilin välykset säädetty 0,20mm viimeaikoina ?
    Säätämättömät venttiilit voi kuumana kantaa ja tyhjäkäynti aaltoilee ja lähtee hetken seisomisen jälkeen huonosti käyntiin. Tyypillinen vika Dyanessa, kun hankala säätää.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 123…. Korjaus #280818

    Moro !!
    Minulla on Azu vm62 18hp koneella ja 12v sähköillä tainnuttanu kaksi 123unia. Korjaamiseksi suositeltiin ottaa yhteyttä myyneeseen liikkeeseen (Franzose). Kirjoitin kuitenki emailin suoraan valmistajalle ja he pyysivät lähettämään suoraan sinne kuitin kopion kera.
    Ensimmäinen oli alle 1v vanha ja piirikortti vaihdettiin takuuseen, postimaksujen osuutta en enään muista.
    Toinen (ei sama) oli yli vuoden vanha ja piirikortin vaihto maksoi 80€.
    Ekalla kerralla puutumisen syy lienee löysässä ollut laturin virtakaapeli, toisen kerran syytä en ole saanut selville.
    Muutenkaan tuo A79/0 kone ei toimi hyvin tuon sytkän kanssa vaikka asetusnappula on oikein valittu. Vanhusten vaelluksen alussa palasin vanhaan kärki-konkka systeemiin ja meno alkoi maittaa entisen tahmailun sijasta.
    Muissa meidän sätkissä (2klp Ami8 ja 1kpl visa koneet) toiminta on ollut moitteetonta.
    Varalla on toki aina vanha systeemi, paitsi visakoneisessa toinen 123, mukana rikkoutumisen varalta. Mutta ennenkin ennen elektronista oli kyllä kärjet, konkka ja kärkikotelo varalla mukana.
    Nämä minun kokemukset ko. Värkistä.
    T. Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Visan propellin irrotus #280577

    Moro !!
    Visan siivapyörässä on kierre siinä keskireiässä, johon tuo kuvan kierretappi kierretään ja se painaa kampiakselin päätä vasten irroittaen propellin.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Sätkä etelään #280349

    Moro !!
    Minulla on pari kuljetusliike kontaktia, toinen vienyt autoja eurooppaan edullisesti täyte kuormana.
    Jos kiinnostaa lähetä yv:tä, en tänne ala julkisesti esille laittamaan.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 123…. Korjaus #280280

    Moro !
    Kiva tietää, että joku korjaa. 🙂
    Olis vanhuksen pimentämä evo kans hoitoo vailla.
    Ei oikein tunnu vanhuksen koneessa pelittävän tuo 123.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Brillitiivisteen asennus nelkkuun #280279

    Moro !!
    Tuolla arkistossa oleva koneen kasausohje antaa 2cv4 -72 eteenpäin sileä kohta alaspäin.
    Lasse

    1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
    vastauksena käyttäjälle: Mitä öljyä vaihdelaatikkoon? #280221

    Moro !!
    Meidän sätkiä ajetaan RedLinen MT90 öljyillä. Ei halpaa, mutta toimii. Motonetistä olen ostanut.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Matkalle osiossa liian hiljaista? #280101

    Moro !!
    Joo, fasessa kai noita juttuja on, mutta tuntuu olevan vaikeaa päivittää tänne, edes jaosten tapahtumia. Kaikilla ei ole pääsyä faceen, tänne kait on.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ohjaus naksahtaa #280099

    Moro !!
    Tiukasti oli kiinni ja jos booreja näkyy tasaisesti joka puolella niin mielestäni ok. Joskus kuluu toispuoleisesti, kun rattiakseli ei ole suorassa linjassa matopyörään. Klemmari pitää myös olla kunnossa, että kiristää kunnolla. Jos pultti rispaantunut, kannattaa uusia.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ohjaus naksahtaa #279929

    Moro !!
    Syitä voi olla useampia. Tarkista ensin ettei rattiakseli alapäästään ole väljä matopyörän booritukseen. Tämä on kriittinen kohta sätkässä, kun rattiakselissa ei ole nivellystä. Konehuoneen puolelta näkee matopyörän ja rattiakselin aläpään, jossa hahlo ja klemmari puristamassa akselia matopyörää vasten.Tähn liitokseen voi tulla välystä.
    Muita syitä voi olla löysä raidetangon ulkopää, etutukivarren laakerin välys/rikkoutunut kartiorullalaakerin kuula.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Öljyn lisäaineista #279760

    Moro !!
    Olen käyttänyt meidän kulkimissa sekä Bardahl tai Stp öljyn lisäainetta ilman ongelmia, koneet käy nätisti. Öljyt vaihdan kun menevät tummaksi, en niinkään kilsojen mukaan. Samoin käytän myös lyijynkorviketta 98-bensassa, kun kaikki koneet ovat ”vanhaa” mallia ja eivät sovi pelkästään lyijyttömälle.
    Lasse

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 765)