Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !
Tuo ääni syntyy jarrukengän ja jarrurummun kosketuksessa jarrua painaessa. Syy voi olla jarrukengän liinan päädyn jyrkkä kulma. Mutta tuo on vähän sellainen ominaisuus ennemminkin kuin vika. :))
LasseMoro !!
Arvelisin Teemu Eerolalla ainakin olleen näppinsä pelissä, hänhän on ansiokkaasti tehnyt Korjausoppaan ja päivittänyt sen vissiin kahdestikkin ajan tasalle. Tuota viimeistä versiota on edelleen Killan Clubshopissa jäsenille myynnissä.
LasseMoro !!
Tuo lienee varaosanumero.
LasseMoro !!
Ennenkuin enemmän jumppaat, tarkista ihmeessä venttiilinvälykset.
LasseMoro !!
Em. Lisäksi. Onkohan venttiilin välykset säädetty 0,20mm viimeaikoina ?
Säätämättömät venttiilit voi kuumana kantaa ja tyhjäkäynti aaltoilee ja lähtee hetken seisomisen jälkeen huonosti käyntiin. Tyypillinen vika Dyanessa, kun hankala säätää.
LasseMoro !!
Minulla on Azu vm62 18hp koneella ja 12v sähköillä tainnuttanu kaksi 123unia. Korjaamiseksi suositeltiin ottaa yhteyttä myyneeseen liikkeeseen (Franzose). Kirjoitin kuitenki emailin suoraan valmistajalle ja he pyysivät lähettämään suoraan sinne kuitin kopion kera.
Ensimmäinen oli alle 1v vanha ja piirikortti vaihdettiin takuuseen, postimaksujen osuutta en enään muista.
Toinen (ei sama) oli yli vuoden vanha ja piirikortin vaihto maksoi 80€.
Ekalla kerralla puutumisen syy lienee löysässä ollut laturin virtakaapeli, toisen kerran syytä en ole saanut selville.
Muutenkaan tuo A79/0 kone ei toimi hyvin tuon sytkän kanssa vaikka asetusnappula on oikein valittu. Vanhusten vaelluksen alussa palasin vanhaan kärki-konkka systeemiin ja meno alkoi maittaa entisen tahmailun sijasta.
Muissa meidän sätkissä (2klp Ami8 ja 1kpl visa koneet) toiminta on ollut moitteetonta.
Varalla on toki aina vanha systeemi, paitsi visakoneisessa toinen 123, mukana rikkoutumisen varalta. Mutta ennenkin ennen elektronista oli kyllä kärjet, konkka ja kärkikotelo varalla mukana.
Nämä minun kokemukset ko. Värkistä.
T. LasseMoro !!
Visan siivapyörässä on kierre siinä keskireiässä, johon tuo kuvan kierretappi kierretään ja se painaa kampiakselin päätä vasten irroittaen propellin.
LasseMoro !!
Minulla on pari kuljetusliike kontaktia, toinen vienyt autoja eurooppaan edullisesti täyte kuormana.
Jos kiinnostaa lähetä yv:tä, en tänne ala julkisesti esille laittamaan.
LasseMoro !
Kiva tietää, että joku korjaa. 🙂
Olis vanhuksen pimentämä evo kans hoitoo vailla.
Ei oikein tunnu vanhuksen koneessa pelittävän tuo 123.
LasseMoro !!
Tuolla arkistossa oleva koneen kasausohje antaa 2cv4 -72 eteenpäin sileä kohta alaspäin.
Lasse1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Moro !!
Meidän sätkiä ajetaan RedLinen MT90 öljyillä. Ei halpaa, mutta toimii. Motonetistä olen ostanut.
LasseMoro !!
Joo, fasessa kai noita juttuja on, mutta tuntuu olevan vaikeaa päivittää tänne, edes jaosten tapahtumia. Kaikilla ei ole pääsyä faceen, tänne kait on.
LasseMoro !!
Tiukasti oli kiinni ja jos booreja näkyy tasaisesti joka puolella niin mielestäni ok. Joskus kuluu toispuoleisesti, kun rattiakseli ei ole suorassa linjassa matopyörään. Klemmari pitää myös olla kunnossa, että kiristää kunnolla. Jos pultti rispaantunut, kannattaa uusia.
LasseMoro !!
Syitä voi olla useampia. Tarkista ensin ettei rattiakseli alapäästään ole väljä matopyörän booritukseen. Tämä on kriittinen kohta sätkässä, kun rattiakselissa ei ole nivellystä. Konehuoneen puolelta näkee matopyörän ja rattiakselin aläpään, jossa hahlo ja klemmari puristamassa akselia matopyörää vasten.Tähn liitokseen voi tulla välystä.
Muita syitä voi olla löysä raidetangon ulkopää, etutukivarren laakerin välys/rikkoutunut kartiorullalaakerin kuula.
LasseMoro !!
Olen käyttänyt meidän kulkimissa sekä Bardahl tai Stp öljyn lisäainetta ilman ongelmia, koneet käy nätisti. Öljyt vaihdan kun menevät tummaksi, en niinkään kilsojen mukaan. Samoin käytän myös lyijynkorviketta 98-bensassa, kun kaikki koneet ovat ”vanhaa” mallia ja eivät sovi pelkästään lyijyttömälle.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit
