Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 755)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Perus-Kutvonen -78 #289655

    Moro !!

    Mainitset että 2 vuoden leima. Kiinnostuneen kaverin puolesta kyselen tuleeko siis ostohetkellä 2 vuoden leima, eli käyt katsastuksessa ennen kauppoja ?

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Pakukokous 2024 #289297

    Moro !!

    Pakukokousta vietettiin mukavassa kesäkelissä Kangasalla, ukkostakin saatiin niskaan pe-la yöllä. Ajelu Mobiliaan ja Vehoniemen automuseoon sujui sitten jo poutakelissä.

    Osallistujia oli 17 kappaletta, Azu 5 kpl, AK 250 1 kpl, AK 350 2 kpl, AK 350 Kafi 1 kpl, AK 400 4 kpl ja Acadyane 4 kpl. Vierailijoitakin kävi mukavasti päivän mittaan.

    Kiitokset kaikille osallistujille mukavasta viikonlopusta !!

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun laatikko #289089

    Moro!

    Laitappa kuva tuosta metalli palasta, niin helpompi sanoa mistä tuo puuttuu.

    Yleensä laatikot pilataan unohtuneella öljynvaihdolla, muuten ne kyllä kestää satoja tuhansia.

    Se harmaa litku öljyn seassa on ääntä, joka tulee öljyn mukana ulos.

    Tuota metallisakkaa on yleensä muutaman millin siili siinä propussa.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Pyöränlaakerit #289082

    Moro !

    On.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ranskan kansallinen #288972

    Moro !

    Hieno tapahtuma, usein on käyty kevätretkellä. Tänä vuonna jää väliin.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Sytytyspuola #288955

    Moro !!

    Tässä yksi melipide:

    Conclusions:
    1. The black 2CV ignition coil and the Bougicord 3166 plug leads are critical items in
    the 2CV. These two items were designed by Citroen as an integrated pair specifically
    for the 2CV engine. Their individual electrical characteristics complement each other
    and provide maximum performance from the 2CV, where every performance
    opportunity is important as we know! Citroen’s combination of coil and plug leads for
    the 2CV is a very successful, highly reliable formula. Do not change it.
    2. In the writer’s view, if your 2CV is properly maintained and it starts and runs correctly
    with the standard black coil, your 2CV and the black coil are working perfectly, exactly
    as Citroen intended, so no benefit will be gained by replacing the standard black coil
    with an “exotic” coil. If it ain’t broke, don’t fix it!
    3. By far the greatest cause of failure of the black 2CV coil is high-voltage flash-over
    damage resulting from either a lack of maintenance of the plug leads or turning the
    engine over with the plug leads disconnected. The coil may also run hot, confirming
    its failure! It will need to be replaced. Do not blame the coil. It did not cause the
    failure!
    4. If your black 2CV coil is faulty, replace it with a new black 2CV coil

    2CV-IGNITION-COIL-REVISION-6.pdf (citcarclubvic.org.au)

    Puolan resistanssi on kunnossa ollen 3,6 ohmia ja tulpanjohtojen resistanssi pitäisi olla alle 5000 ohmia (uusissa 3000 ohmia) , jos isompi syytä vaihtaa ne.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Sytytyspuola #288951

    Asiaa varmaan kannattaa kysyä sytkän valmistajalta, ei sitten ainakaan tule takuu ongelmia.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen imu/pakosarjan hitsaus? #288874

    Moro !!

    Huonosti onnistunee mig-hitsaus. Kannattaa yrittää juottamalla, sekin voi olla vaikeaa, kun sisäpuoli on pakukaasumokkoa täynnä ja ruostuminen on jo alkanut. Alunperin nuo putkiliitokset lienee tehty juottamalla ja tuo esilämmitin osin yhteen hitsaamalla korkeajännite systeemillä, jossa osat laitataan vastakkain ja eri puolille virtaa, jolloin sulavat yhteen.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ainutlaatuinen suomipaku #288873

    Moro!

    Huhua kuulin, että tää paku olis taas myynnissä Rekaralla huomenna.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Puolan liittimistä #288811

    Moro!

    Itse olen käyttänyt 123 sytkää asentaessa pyöreitä abiko liittimiä, joita olen puristanut vähän kasaan, jotta istuu tiukasti puolan liitintappiin.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 18 hp-koneen venttiilikopat #288747

    Moro!!

    Nuo alumiiniset kuulunee Vanhus koneisiin alunperin. Monet varmaan vaihtaneet uudemman mallisiin, kun niihin on helpompi saada kopan tiiviste istumaan paikoilleen, kun niissä on se reunus. Alumiinikopan tiiviste on ilman tuota piparireunaa.

    Itselläni on tehdasuus 18hp kone, joka ostettu uutena noin vuonna 77 korpparilta ja siinä on nuo uudemman mallin kopata.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Kaasutin 2 cv 6 #288285

    Moro!

    Haetko yksi vai kaksikurkkuista kaasutinta?

    Lasse

     

    vastauksena käyttäjälle: Ami6 huohotin #287450

    Moro !

    Kyllä se noilla ”sorsan” nokilla pitäisi toimia. Vanhus koneissa tuo alipaine on pienempi kuin nelkussa ja kutosessa.

    Uudemman mallinen huohotinkin mielestäni käy, jos mahtuu tuohon tilaan.

    Lasse

    1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
    vastauksena käyttäjälle: Vanhuksen tekniikka osia #287449

    Moro !

    kyllä tuon ajan kulkimiin nuo on.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 652 Visan sytytysennakko 123 #287381

    Moro !

    Minä nykyään epäilen aina viimeksi tehtyä muutosta, jos ongelmaa. Eli jos kone neen tuota välilevyn muutosta on käynyt, epäilen sitä käyntihäiriön syyksi.

    Visan tapauksessa ensin pitää asettaa adapteri ja sitten säätää sytytys kohdalleen.

    Itselle piirteli oheisen kuvan mukaisen muistilapun.

    Sekin vaikuttaa onko visan vai 2cvn hammaskehä, itselle vaihdoin 2cvn hammaskehän, jotta myös 2cvn startti käy.

    Visassa on erimäärä hampaita.

    En tiedä ymmärrätkö kuvaani ?

    Lasse

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 755)