Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Burtonin NBR-kumiset lenkit ovat itsellä kestäneet hyvin. Vuosia sitten olin ostanut Burtonilta satsin kyseisiä lenkkejä ja vaihtanut ne ennen maailmankokousreissua pakun penkkeihin. Lenkeistä lähes joka toinen meni poikki heti asentaessa, siitä kumin liitossaumasta, joten korvasin nämä reissun ajaksi vanhoilla. Menin rikkinäisten lenkkien kanssa kokouspaikalla Burtonin tiskille ja vaihtoivat mukisematta koko satsin uuteen. Uudessa setissä ei ollut ongelmia, eli oli varmasti joku sunnuntaierä tuo aikaisempi.
Tervetuloa!
Heti vapaa lämmin autotalli nyt taas tarjolla Helsingissä. Aloituksessa yhteystiedot!
Itse laitan pakussa kiekon kojelaudan ja tuulilasin väliin. Pingottuu kevyesti siihen pokkaukseen mistä tuulilasille virtaa lämmin ilma konehuoneesta. Parkkilippua jos joskus käytän, niin sen nurkka sujahtaa hyvin tuulilasin tiivisteen alle.
Mainio idea! Äkkiseltään jos hintaa miettii, niin mielestäni edes turhaa verrata “tavallisen” auton tai retkeilyauton vuokrahintaan. Kesäkaudella retkeilyauto maksaa helposti vähintään 500€/viikko. Mutulla lähtisin johonkin 100-200€/kk haarukkaan. Toki summan tulisi kattaa huoltokulut, mikäli ajatuksena olisi ikäänkuin liisata sätkä, jolloin huollot ja mahdolliset tekniset viat menisi omistajan piikkiin. Jos miettii, että ajokausi olisi touko-syyskuu, se olisi 500-1000€ / kausi. Kelpo vaihtoehto ylimääräis(t)en kulkim(i)en seisottamiselle käyttämättömänä.
Teetin kaverilla aikanaan palikat omaan pakuuni jossa ei paikkoja ennestään ollut. Kynnyksen ja penkinrungon väliin tuli L:n muotoinen, muistaakseni noin 8 millisestä teräksestä toteutettu kiinnike rullalle. Lappu lattiapeltiin pultilla ja mutterilla kiinni, rulla ylöspäin sojottavaan osaan samoin. Samasta tavarasta tehtiin vahvikelappu etutilan ja takatilan väliseen pystykynnykseen. Lappu laitettiin lukkojen kiinnityskohtaan vahvikkeeksi toiselle puolelle pystykynnyksen peltiä.
Näille taitaa olla jossain määritelty vaadittavat ainevahvuudet ja pinta-alat. Kaveri on touhunnut rallipuolella, niin tehtiin niiden säädösten mukaan niin ei tule ainakaan katsurilta sanomista, että olisivat liian heppoiset 😄
Rulla tulee tällä tavalla sellaiseen kohtaan, että lattiapelteihin koukuilla kiinnittyvä jakkara pitää pujottaa oikeassa asennossa paikoilleen. Jostain saatan löytää vielä mittakuvat kyseisistä palikoista. Tähän hätään löytyi pari onnettoman pientä kuvaa toisesta perheen pakusta, josta otettiin mallia asennukseen. Kuvat ohessa.
Hupsunvärinen paku ja sen seurue kiittää avusta. Oli ilo ajella säkkipimeässä vesisateessa pikkuteitä pitkin takaisin Mikkeliin kun ajovalot loistaa ja pyyhkijät vihmoo siten kun kuuluukin!
22.5.2020, 20:24 vastauksena käyttäjälle: *Ostettu*: Muovinen bensatankki ja tukivarren kruunumutterit #267995Nämä löytyi.
Tämä taitaa toistaiseksi olla hoidossa!
Juu tämä seikka on tiedossa, kiitos kuitenkin muistutuksesta! 🙂
Siinä ei kauaa nokka tuhissut. Laatikko löytyi.
29.5.2017, 00:05 vastauksena käyttäjälle: O: Pakun penkki ja nelkun lukkojen rungot etuoviin *löytyi* #240942On yksi penkin runko, mutta olikohan siinä oikean-/vasemman puolella eroja?
Katson viikonloppuna missä kunnossa on.Antti
Etupenkit itselläni ainakin samanlaiset keskenään, joten otaksun ettei eroa ole. Tämä tulisi siis kolmanneksi penkiksi pakun takatilaan 🙂 Pistä viestiä kun tiedät kunnosta enemmän!
Homma hoidettu, ei se ihan niin vaikeaa ollutkaan kun pisti mittarin vähän osiin 🙂
30.8.2014, 18:55 vastauksena käyttäjälle: Remppatalli hakusessa Mikkelin sunnalta tai PK-seudulta #172422Talli edelleen hakusessa, kaikki tarjoukset huomioidaan joten antaa tulla! 🙂
-
JulkaisijaArtikkelit




