Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
N. 20 vuotta sitten täyttelin migillä (ja rälläkällä tasoittelin) n. 100 reikää kallefaaraoni tuulilasinkehyksen alareunassa ja mietin, notta kuinkakohan tässä ajan kanssa käy, kun suojaaminen varsinkin alapuolelta oli liki mahdotonta.
Mitään ruostumista ei ole ollut sillä seudulla havaittavissa!! Tuulilasi on ollut irti pariinklin otteeseen vuosien aikana.
Melko varmana tietona muistan, että sitä on alkupuolella ollut myös 602 cc -koneella, joten tarkkana (malli LN, ja 652 = LNA). Korihan on Peugeot 104 eli aika erikoinen pihtisynnytyksen tulos.
No Wikihän tämänkin meille vahvistaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Citroën_LNA(Omassa selaimessani linkki ei toimi automaattisesti tuosta erikois ë:stä johtuen eli kopioikaa)
Viimeisiä AK250-malleja, valmistus loppui maaliskuussa 1978 kuten AK400:kin Acadianen tuloon. Koneena 250:ssä 2CV4. Tuon legendan olen kuullut 350-mallista, joka ilmestyi 70-luvun puolivälissä hetkeksi valikoimiin.
Harvinainen malli, kun ei ole sivuikkunoitakaan. Korinvaihdolla rekisteriin.
Usko tai älä mulla on pari tuollaisia laseja AXOn tehtaan paketissa. Lisäksi yksi hyvä käytetty, jossa pohjakin (ja toinen ilman pohjaa rikkinäisellä lasilla).
Pohja lienee sama kuin kokopunaisissa AXOissa.
Ota yhteyttä, jos kiinnostaa. fin2cv ät saunalahti . fi
Olikos se oikein isoilla jousipöntöilläkin ym. Ami6-alustan herkuilla?
Kerran minulle tarjottiin tuollaista Belgiata sähköpostitse, mutta yhteys jotenkin kuihtui kasaan.
Vain Azam 6 oli kutosen koneella. AZAM vain hieman paremmin varusteltu 2CV.
Nyt näkyi heti, muttei muka ekalla kertaa. Tietysti iso kuva vie aikansa ennenkuin tulee.
Kyllä yksi ST-tyylinen (Suunnistus- ja Taitoajo) kisakin sopisi hyvin kesän kiltakalenteriin!
Mihinä kuva…
Jos käsitteli sitten pintaruosteet hapolla (sitruuna- tai fosforisellainen) ja färi pintaa mahdollisimman pian…
Sellaista pientä K-raudan säiliöhiekkapuhalluslaitetta olen käytellyt ja aika hyvin toimii max. vanteen kokoisiin kohteisiin. Tämä on puolestaan pölyistä puuhaa ja hiekkaa kuluu. Kevytpeitteen päällä tehden hiekan voi käyttää suodatettuna vielä toiseenkin kertaan 😉
Jos kuluja tulee niin luultavasti tarvitaan. Fiksua mielestäni informoida Raatia muistakin uudistuksista ja aikomuksista ettei käy niin, että asiaa touhutaan kahdessa osoitteessa eri suuntiin.
Moni raatilainen varmaan tätäkin lukee, mutta eihän tätä ajoittain vellovaa keskustelua voida pitää minään päätöksentekoprosessina, kun kellekkään ei olla annettu puheejohtajan nuijaa.
Mielestäni ehdotuksia on väliltä “heitetään kaikki ei-akstiiviset ulos” – “ei tarvi tehdä mitään”.
Ja ohjelmistopäivitys on mielstäni ehdottomasti asiaa.
Juuri nyt webmaster on matkoilla.
AK:n, Amin ja Acadianen tukivarret ovat hieman vahvempaa peltiä painoerosta päätellen. Geometria on sama kaikissa paitsi AMi8:n takatukivarsissa. Itselläni on Acassa vaihtunut jo molemmat etutukivarret 2CV:n vastaaviksi.
Raideilla ja 2CV Crossissa käytettiin tukivarsien ulkopintaan hitsattavia vahvikepaloja (piirrustuksia jossain internetin kätköissä), Crossissa olen myös kuullut tukivarsia täytetyn polyuretaanilla (vahvemman sorttisella).
Onko kokemusta paine(vesi)pesureihin liitettävistä hiekkapuhalluslaitteista. Niissä lämpöongelma on kai tiessään. Muistan yhden missisätkän kuoritun aikoinaan näin ennen pintaremonttia. Eikä pöläjä.
Hyviä ehdotuksia, varsinkin tuo foorumialustan päivitys.
Tehkää ehdotuksenne Raadille osoitteella raati ät suomen2cvkilta.fi. Webmasterimme ei ole Raadin jäsen eikä pysty yksin tekemään suuria päätöksiä. Tällä palstalla tehdyt ehdotukset eivät välttämättä päädy raatilaisten silmiin saati harvakseltaan pidettävien kokouksien esityslistoille. Kokous on nyt käsittääkseni tulossa parin viikon kuluessa, mutta sinnekin pitäisi esitykset olla todella hyvissä ajoin (Killan sääntöjen mukaan).
Miten on sellainen tunne niinkuin olisi jankuittanut tuota aiemminkin 😉
Näköjään pääsee ainakin napsauttamaan email-painiketta, josta minulla aukeaa automaattisesti sähköpostiohjelma ja tyhjä viesti ko. osoitteella. En tiedä pystyvätkö hakurobotot noista kopioimaan osoitteita, ehkäpä pystyvätkin.
Jokainen tietysti tällaisissa avoimissa foorumeissa vastaa itse siitä, mitä tietoja jättää julkiseksi. Yksityisviestit ovat “turvallisin” tapa tai sitten korvaa @-merkin vaikkapa ät-sanalla.
Webmaster on tällä hetkellä matkoilla. Parilla muulla kiltalaisella on hätätapauksissa pääsy serverille.
Rekisteröitymättömäksi käyttäjäksi voi tekeytyä kirjautumalla ulos palvelusta ja koittaa sitten mihin osioihin pääsee, itse en ole testannut. Saatan testata tämän kirjoitettuani.
-
JulkaisijaArtikkelit