Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit -74 Tiinasta "käyttöpeli" vuoteen 2011 mennessä.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123814

    14 vuotta meikäläisellä ollut Tiina on nyt saatu vihdoin ja viimein tallin lämpöön ja projekti käyntiin. 8) Oli 5 vuotta puimalassa ja 1,5 vuotta pihalla pressutettuna. Tuossa maistiaisena kuva kabiinista

    Mätiä kohtia on oikeastaan “vain” kaksi tai kolme riippuu laskentatavasta. Tuulilasin kehys on niin mätä että lähtee kokonaan vaihtoon… sen lisäksi kolmiopellit pitää vaihtaa. Toki korjattavaa löytyy muualtakin mutta “pintaruostetta” vaan 😳 Rungon uusin 8 vuotta sitten, Laajan Masa hommasi Turun tienoolta varaosatiinan ja minä siitä mädän rungon. Ihamäen Riston kanssa se laitettiin ja se runko on edelleen hienossa kunnossa, noh kunhan korin nostan pois niin pääsee tarkistamaan lopullisen kunnon.
    Tästä se lähtee, aion silloin tällöin päivitellä topiccia ja kysellä tyhmiä sekä osien perään yms.

    Lisää kuvia löytyy tuolta

    #143072

    Kohtuullisen hyvännäköinen lähtökohta. Itseasiassa näyttää olevan alkuperäisväriltään sama kuin miunkin Tinskuni…

    Ihmettelet tuolla kuvia sisältävällä sivulla enemmänkin tuosta tuulilasin kehyksen ruosteesta, ja muutenkin rakenteesta. Luultavasti pressun alla säilytyksestä on tykännyt lopullisesti huonoa hän, ainakin näyttäisi tulokset siltä. Nämä useamman pellin päällekkäiset rakenteet tykkää siitä että kulkimella ajetaan, pahin on pressun alle pukkaaminen…

    Kun tuota tuulilasin kehyksen korjaamista miettimään aloitat, niin ota säälimättä vanha lasi pois. Uusia ikkunoita on Killalla, edullisesti (40€). Samalla saa paremman (lue: realistisemman) kuvan tilanteesta. Lasinkehyksenkin saattaa löytää jopa ehjän, joskus se on parhaiten säilynyt osa korissa. Vaikka muu osa olisi hapantunut pois… Tutkimattomat ovat ruosteen, kuten myös Citroenin tiet..! Ja jos oikein paha paniikki pyrkii kolkuttamaan tässä kehys -asiassa, niin saatan pystyä auttamaan hädässä…

    Onnea ja intoa projektiin. Jaksamista se aina kovasti vaatii, mutta menneeltä kesältä voin kertoa että kyllä se sitten myös vastaavasti palkitsee moninverroin takaisin uhratut tunnit..! 😉


    Lisämotivaatiota..? Näitä 1,5mm galvanoituja ulkopintoja kynnyskoteloihin on tiedossa, jos tarvetta on…

    #143073

    Tuolla foorumilla kun kysyit pitäisikö raapia massat pois niin sanon, että ehdottomasti. Siellä on voinut muhia sellasia yllätyksiä, että kannattaa raottaa vähän päivänvaloa sinnekin. Ja joku lupautui tekemään hiekkapuhallusta: Massat aina eka pois! Sätkän pelti on niin ohutta, että jos alkaa puhaltamalla niitä massoja hävittämään niin johan tekee hallaa itselleen. Nimittäin se pelti alkaa vetelemään ja vääntyilemään ihan miten sattuu vaikka puhtaaksi saisikin. (Puhallushiekan lämpövaikutus nääs) Muuten kyllä näyttää hyvältä aihiolta, oikein kutoskone valmiina 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #143074

    Vesi on myös hyvä puhdistusmenetelmä. En muista hintaa, mutta CX puhdistettiin vedellä ja hyvä tuli. Ei einakaan mene hiekkaa minnekään koteloihin ja vesi taas saadaan helposti pois.

    #143075

    Uh… vesi on hyvä konsti, mutta siihen saa palamaan rahaa aivan tolkuttomasti. Veloitus perustuu aikaan, ja sitä menee sätkän kuorimiseen älyttömästi. Faija voi referoida tarkemmin kun palaa banaanien luvatusta maasta takaisin tänne loskan ja kuran sekaan.
    Hienoa jälkeä kyllä, ja niin siistiä, että ei uskoisi siinä koskaan maalia olleenkaan. Näin:

    #143076

    Entäs ton rungon putsaaminen hiilihappojääpuhalluksella (olikohan se ton nimistä)? Massat lähtee, maali jää. Aina silloin tällöin esim. Mobilistiia kyseisestä puhdistustekniikasta on kuvituksia – hinta? Kokemuksia?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #143077

    Niinhän se on, jotta köyhät kyykkyyn 😀 .

    #143078

    Onko kokemusta paine(vesi)pesureihin liitettävistä hiekkapuhalluslaitteista. Niissä lämpöongelma on kai tiessään. Muistan yhden missisätkän kuoritun aikoinaan näin ennen pintaremonttia. Eikä pöläjä.

    #143079

    @Jasu wrote:

    Kohtuullisen hyvännäköinen lähtökohta. Itseasiassa näyttää olevan alkuperäisväriltään sama kuin miunkin Tinskuni…

    Lähtökohta on kieltämättä aika hyvä, maalipinta on pilattu pensselimaalauskella, lienee miranolia tms. pistetty pintaan. Aikoinaan myllytyksen ja usean vahakerroksen jälkeen pinta näytti hyvältä pari päivää…

    @Jasu wrote:

    Näitä 1,5mm galvanoituja ulkopintoja kynnyskoteloihin on tiedossa, jos tarvetta on…

    Kynnyskoteloita ei tarvii 🙂 On joku joskus pistänyt “kuntoon” rumat ovat mutta kovat.

    Lasinkehys menee vaihtoon… ei siitä saa kalua tekemälläkään. Oli jo ennen “pressutusta” huonossa kunnossa, satella kastui jalat reisistä alaspäin.

    Toista takalokaria olen puhdistellut ja havaitsin että lommojen ilmaantumisen jälkeen ei niitä oltu oiottu, vaan pakkelia pintaan. 👿 Lokari on kuin pakanamaankartta. 😳
    Ovet on priimat??? Takaluukkuun pitään tehdä lasinkehykseen pientä remppaa.

    Moottori on HYVÄ, itse sen Belgiasta uitetusta laitoin. Siinä vaan oli alussa kaasarissa “hiukan” liian iso suutin, vei 8 l/100 mutta kyllä myös kulki…

    Siis, lasinkehystä saa tarjota. Mistä kolmiopeltejä? Niin ja mikä onkaan tuo vesipuhdistus??? Mulla lyö tyhjää (se nyt ei ole kummallista.)

    Niin ja kiitos jo tähän mennessä tulleista asiantuntevista kommenteista.

    #143080

    Vanhoja maalattuja alumiinivanteita ja mopon runkoa(zyndapp vm.-59)puhaltelin painepesuri/hiekka systeemillä pari kesää sitten.
    Kyllähän sillä puhtaaksi lähtee jos jaksaa tarpeeksi tuhertaa.
    Homma oli märkää ja hiekkaista.Sadepuku ja kunnon kasvosuojus on tarpeen.
    Oma kokemus vaan oli että osat vaan pitää saada kuivaksi ja kuivaan tilaan mahdollisimman nopeasti,ainakin mopon lokasuojiin alkoi ilmestyä pintaruostetta melko nopeasti (aamulla puhallettu,ei kuivattu,illalla kevyttä pintaruostetta)
    Sätkän osien puhdistamista en ole vielä kerennyt testata mutta pitänee ensikesänä kokeilla jahka Zyndapp on kunnossa.

    #143081

    Jos käsitteli sitten pintaruosteet hapolla (sitruuna- tai fosforisellainen) ja färi pintaa mahdollisimman pian…

    Sellaista pientä K-raudan säiliöhiekkapuhalluslaitetta olen käytellyt ja aika hyvin toimii max. vanteen kokoisiin kohteisiin. Tämä on puolestaan pölyistä puuhaa ja hiekkaa kuluu. Kevytpeitteen päällä tehden hiekan voi käyttää suodatettuna vielä toiseenkin kertaan 😉

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.