Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Sain juuri uuden Helpin komiat painetut mallikappaleet käsiini ja postitus kaikille Killan jäsenille on työn alla.
Kilta tulee tarjoamaan kakkoskappaleita ostettavaksi tarvitseville. Sitä puolta en hoida, mutta tietoa varmaan tulee pian.
Pyyräppä poikia ilmineeraamaan meille tuloaikansa yms; eivät taira olla vielä Miniraidin muona/yöpymisvahvuudessa, mutta kyllä lahtivajaan vielä mahtuu 😉
mun puh. 0407200211 tai email fin2cv -ät- saunalahti.fi
Miniraid Vehu alkaa torstaina. Osallistujajoukko on kasvanut jo noin 40:een. Mukana 2cv-ihmisiä Belgiasta, Hollannista, Saksasta, Itävallasta, Ruotsista ja Suomesta.
Onneksi luimitilannekin on korjaantunut; paukkupakkasia ei valitettavasti ole luvassa.
Museorekisteröintiä ajatellen jarruosilla ei ole “näkymättöminä” mitään merkitystä. Lisäksi esim. levyjarrujen käyttökin käsittääkseni sallitaan “turvallisuutta edistävänä toimenpiteenä” samaan tapaan kuin turvavöiden asennus museoautoon.
Tietysti itsellä on mukavampi fiilis, kun kaikki osat ovat juuri alkkuperäistä vuosikertaa.
Mulla on joitakin ns. välikausimallin pyöränsylintereitä uusina, mutta kauan varastoituina osina. Lähetä viestiä, jos haluat, että katson mitä löytyy (fin2cv -ät- saunalahti .fi)
Kappas, Krimsonin Amissa oli vielä Raid Mosquito -kylttikin kiinni 🙂
Mahtavaa, kiitos linkeistä!
Varmaankin on, koska kilvet siellä eivät tule viran puolesta. Saksassakin teetettiin aikoinaan “PASI”-kilpi pojallemme.
Tuota Solex 40 -kaasaria on tosiaan käytetty ainakin Peugeot 404:ssä tms. eri suuttimilla, joten tuo tarkastus on asiaa varsinkin, jos pakkaus ei kerro mihin konemalliin se on tarkoitettu.
Toisaalta jostain muusta ranskalaisvaunusta voi saada sopivan kaasarin suuttimet vaihtamalla. Heloituksessa voi olla kylläkin suuria eroja.
Googlettamalla löytyy vaikka mitä.
Minkäköhänlaisen öljyisen huovanpalan tms. voisi kiinnittää läpän akselin läpiviennin kohdalle, jotta ko. kohdan kuluminen pysyisi kurissa. Sinne sitten silloin tällöin rasvaa imeyttäisi.
Muuten ei kun käyttöön vain, mutta bensansuodatin ehdottomasti linjaan.
Kun on säästeliäs niinkuin minä, pitää samaa suodatinta yli 10 vuotta ja ajaa sen “loppuun asti”. Tukkeutumisen huomaa siitä, että tulee esim. ylämäessä bensan loppumisen tunne, mutta kaasua hölläämällä kulku taas normalisoituu 😉
Jukka on joko ns. hyvin kevytperänen, tai sitten tuota penkkiä ei ole vielä tuunattu. Ainakin minulla on tuossa suunnilleen persauksen kohdalla tuplakumit .
Pitää paikkansa, että säätöjä on protossa tuohon kohtaan tehtykin ja nyt se onkin aivan erityisen helppoa kelluvan päällysrakenteen ansiosta. Saa räätälöityä juuri mieleisensä jouston.
Hamstrasin aikoinaan jonkin verran tuota “Michelin gray” päällysmateriaalia, joten tuollaisia liki valmiita systeemeitä voisin halukkaille tarjota. Yksityisviestiä tai emaila fin2cv -ät- saunalahti.fi
Tässä vielä sama systeemi puretun 2CV6:n penkin raamissa:
g]Toisensuuntainen customointi voisi olla askel askeettisempaan mutta persmukavampaan suuntaan. Minulla on ollut pian vuoden koekäytössä kutosenkin penkkiraamiin sovellettava “kelluva” wanhustyylinen istuin, jota kohta uskaltaisin suositella muillekin. Ulkonäkökin on kuin 50-luvun alusta, mutta materiaali modernin kestävää. Käy takapenkillekin.
Minulta saa lisätietoa ja värkkiäkin.

Kyllä muistan niitä asennellun ja monien muidenkin pikkuautojen penkit on sovellettavissa. Tarjonta luultavasti ylittää kysynnän.
Huono puoli on takajalkatilan menetys ja tavisfiilis persuksen alla. 😉
Erittäin kätevä värikoodin hakusivusto:
http://www.glasurit.com/COLOR/new-color-online/m1frameset.php?language=1Talbot-kuskeille tuli aikoinaan Vaasassa mainos otsikolla “Tuo sinäkin Talpottisi huoltoon meille”. Herätti varmaan luottamusta…
Pellepaku tuli heikiltä tänne Pohojanmaalle. Uuden omistajan piti liittyä kiltaankin.
-
JulkaisijaArtikkelit