Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Toivottavasti rekisterikilven viesti EI ole enne 😉
Oijoi, olipa laaja aihe. Takavuosien Nyytisissä on ollut tuosta puuhasta artikkelikin.
Itse asiassa homma on kuitenkin hyvin looginen ja opettaa tekijäänsä. Kori on kiinni 11 millin kannalla olevilla ruuveilla. Päänvaivaa joskus aiheuttaa rattiputken irroitus juurestaan.
Koneen ja loodan voi hyvin jättää paikalleen, mutta kaikki apulaitteet ja vaijerit irroitetaan.
Älä unohda bensan täyttöputkea.
Tulet hämmästymään kuinka nopeasti koti on irti.
Varmasti kannattaa hankkia, jos omistaa alkuperäisen 50-luvun Suomi-pakun.
Suora huutonet-linkki:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=112923056″ onclick=”window.open(this.href);return false;Aika käsittämätöntä, mutta ehkä se tosi rikkaalla voi toimia ilman suutintakin. Tai sitten on kanava sopivasti tukossa niin, että toimii ikäänkuin suuttimen omaisesti. Suutinhan vain rajoittaa virtauksen määrää.
Onko kaasari 1-vai 2-kurkkuinen? 2-kurkkuisessa uimurikammion pohjalla näkyvä suutin on nimenomaan 2-kurkun suutin. 1-kurkun vastaava on ovelasti hieman piilossa toisen kammion syrjässä.
Hyvä omenasato syksyllä tiedossa:
18.8.2009, 16:30 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152386Olen omaksi iloksi pistellyt hieman muistiin ideoita ja lisää sopii esittää. Voin laittaa listan sitten Raadille tiedoksi.
Oluenmyynti voidaan unohtaa, niin ei tarvitse ryöstää ulkomaalaisia vieraitamme eikäö selvitellä monimutkaisia lakipykäliämme.
Luuletko Olli, että esim. Snail-porukka voisi innostua pitämään omaa miittinkiään tapahtuman yhteydessä eli sen osana? Muutenkin nuorison tahtotila pitäisi saada esiin.
18.8.2009, 09:54 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152382Toisaalta kyllä, mutta jos saadaan aikaan liian kansallinen fiilis, alkaa oleman työn ja tuskan takana saada ulkomailta porukkaa tänne asti. Jotenkin löysästi täytyy tämä mielestäni sitoa maailmankokousperinteeseen tai ainakin sen alkuajan henkeen.
Pelkkä hyvä nimihän ei tapahtumaslle yksin takaa mitään. Pitää hyödyntää täysimääräisesti suomalaisten maine tapahtumien järjestäjinä ja siinäkin kohdassa on kyllä pakko viitata maailmankokouksiimme.
18.8.2009, 08:26 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152378Ehdotukseni on (ainakin tällä hetkellä):
“Finnish 2CV Guild 50 years – Back to Roots of 2CV Friends in 2012”.Suomalainen muotokin tietysti kotimaan käyttöön
“Kilta 50 vuotta – paluu 2CV-ystävien juurille”?Miittingissä juurimeininkiä, juurimusiikkia (mm. blues) ja muutakin juuritoimintaa ilman liikaa glamouria. Kenties punajuuriakin punaviinillä?
Samaa olen itse ostatellut tuloksetta tällä palstalla jo pitkään. Jos saat useampia tarjouksia, muista minutkin (ja minä vastavuoroisesti).
Marcelilla Belgiassa on kans JAZ-kilvet, voitte perustaa klubin!
Se rumpu on suunniteltu mahtumaan kutosen lootaan. Myös vauhtipyörä on muuten erilainen ja huomattavan ohut, koska massa on jaettu rumpuun ja keskipakokehään, jotka kaikki pyörivät huimapyörän kanssa yhtenä klimppinä normaaliajossa.
Kytkinpetaali toimii ihan normaalisti ja normaali kuiva levykytkin on myös mukana pelissä.
Uusimpiin levyjarrullisiin lootiin kannattaa sopivuus varmistaa, mihin tässä ketjussa jo aiemmin viitattiinkin. Itselläni ko. häkkyrä on käsittääkseni Ami 8 -loodassa.
Keskipakoiskytkin ei tuo vaihtamiseen mitään automatiikkaan eikä se ole vapaakytkin. Idea on lähinnä mahdollistaa jouheva liikkeellelähtö vaihde päällä ja kytkinpoljin ylhäällä vain kaasua painamalla esim. 2 vaihteella kaupunkiajossa. Käytännössä vaihteiden vaihtotarve ja kytkimen käyttö puolittuu. Bensankulutus alenee kytkintä oikein käytettäessä.
Maantiellä ei keskipakokytkintä voi hyödyntää. Starttaaminen työntämällä tai hinaamalla on mahdotonta (ja mekaniikalle vaarallista) keskipakokytkimellä. Se ei sovellu erityisen urheilulliseen ajoon tai esim. asuntovaunun hinaamiseen (voi alkaa luistamaan). Talvella se on oiva apu liikkeellelähdössä liukkalla.
— muuten ihan esimerkkinä tämän sepustuksen voisi tallentaa 2CV-Wikiin otsikolla “Keskipakoiskytkin” ja poimia edellisistä viesteistä hieman täydentäviä faktoja sekä täydentää räjäytyskuvilla —
18.8.2009, 05:58 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152375Laitan tähän yhden palautteista (in English) näkösälle. Samantapaista on tullut monelta muultakin taholta. Ideaa pidetään erinomaisena, mutta kehoitetaan muuttamaan intermediate-nimi, koska se voidaan ymmärtää protestiksi.
First I must say that we are awfully disappointed that the Finns did not get the worldmeeting in 2013!
We think there should not even have been a vote. You started the tradition, you did the 10th and you should have gotten the 20th !I got my drivers license in 1978 and since Denmark in 1979 I only missed one worldmeeting – stupid me, I should have gone!
The best one ever for me was the 10th in Finland, everything was just right, the long trip where you meet new and old friends en route on the campgrounds and the ferry, the meeting with all the fun and games and it’s relaxed feeling, the beautiful area and even the weather. Not even the mossies were too terrible!
Number two was Austria, just because the trip was too short to actually meet someone en route except for waving at other 2CVs on the freeway. But the fun and feeling was also great.
Number three now is the last one in CZ, they did an outstanding job for so many cars and people! Also the Dutch did a great job!What we miss since a while is the games. No matter what kind of games, to participate in or to watch and cheer on and have fun. This certainly adds a lot of work and I don’t blame the organizers for not doing it but it certainly adds a lot of fun and memories.
You should definitely do a meeting in 2012 for your club’s birthday! It will be a great event for sure and you deserve it!
Too bad we will not be able to make it but we have different plans already for the next years in between the worldmeets – with our 2CV, of course!
*
/But I personally would not call it the “First intermediate worldmeet”. To me this sounds like the Finns are bitter that they did not get the 20th worldmeet and now start a new tradition because you lost the vote … I think it has a very negative sound to it!/*And I would also not encourage anyone to do a “second intermediate meeting” – there are so many already! Which one will it be?
If clubs are planning a bigger meet and invite everyone they can already do so. For excemple, this is already happening with the German National Meeting which was held for the 2nd time last year, kind of copying the huge French National Meetings in a smaller scale. It is focussing on the years between the worldmeetings.The next worldmeeting in France will be the biggest ever, I’m guessing up to 5000 cars. Why? the French National Meeting counts already about 2000 cars, most of those do not travel to meetings in other countries. Add those from around the world who always travel to worldmeetings, minus the French who do the same and think about the location in central Europe and you will get such a result. It is even close for those of the Brits who are afraid to leave their island!
After that every worldmeet will be smaller.
Spain is quite a distance away, people will have to plan vacations, calculate the price for fuel and do a long distance in a car that gets older all the time. Sure, there will be quite a number who will be travelling anywhere, no matter what. But there are also still many 2CV drivers on a small budget or fearing a long distance and all those who simply decide last minute to go just for the weekend will not be there. Meetings in locations farther away from central Europe will always be smaller, see Scotland and Sweden. And I love those meetings because there is more time to meet and talk and people are easier to find.
I don’t think there will be any chance that another worldmeet will be as big as France in 2011 – unless maybe it is held in France again.Anyway, we wish you a beautiful 50th Birthday Meeting and we’re looking forward seeing you in 2011 in Salbris!
Loistavaa!
Wikin hyvä puoli on myös täydennettävyys. Alkaa voi vaikka pelkällä otsikolla tai jutun “tyngällä”.
Eikä jätetä urakkaa pelkästään Mustahattuisen harteille. Kaikilla on mahdollisuus rekisteröityä 2CV-wikiin ja kantaa kortensa kekoon. Varmaan monille avoimen Wiki-tietosanakirjan periaate on tuttu muista yhteyksistä.
Niksiosastolla on jo jonkinlaista alkua aikoinaan luotu: http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false;
Käyttäkää syksyn pimenevät illat hyvin 😉
MUkava jatkossa seurailla korjaustoimien etenemistä. Kiltaan sitten vain uudet onnelliset 2CV:n omistajat liittymään ellei se asia ole jo hoidossa. Yhteys matroonaan: matroona -ät- 2cv.fi
-
JulkaisijaArtikkelit