Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 526 - 540 (kaikkiaan 5,419)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kaminakeskustelu #230258

    Voin jo tässä vaiheessa ilmoittaa, että nimimerkkini saa jäädyttää ja pelaajapaidan nostaa kattoon, mikäli nimimerkkien käyttö kielletään tällä foorumilla. Tämä on minulle harrastus ja kirjoitan nimimerkin takaa, sillä en halua nimelläni löytyvän näitä asioita, kun Googleen kirjoittaa nimeni. Kaikenmaailman headhuntterit googlaavat nykyään ihmisiä ja valitettavasti tästä harrastuksesta saa aika vahvan leiman otsaansa, kun tuiki tuntematon selvittää taustoja. Totta on, että nimimerkkien takaa huudellaan nykyisin milloin mitäkin erinäisissä yhteyksissä, mutta vastaavasti toteaisin, että helppohan se on teidän nimellisten huudella silloin, kun se ei esim. omaa työelämää haittaa millään tavalla. Maailma ei ole enää kuin ennen ja nykyään digitaalijalanjäljellä on yllättävän paljon merkitystä. Kokeilkaapa joskus ihan huviksenne kuinka paljon saatte tietoa teille tuntemattomista ihmisistä, kun käytätte apunanne Googlea, Facebookkia, Linkediniä, Instagramia, kuvapalveluiden lokaatiotiedot jne. Näistä verkostoista, kun koostaa yhtenäisen kartan yksilöstä niin alkaa monella puntti tutista…Ja kyllä, täysin vapaaehtoisesti jaettua informaatiota.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: The Goddess #230228

    Tämä oli kyllä nappisuoritus! Enkä tarkoita pillereiden popsimista… Lahja on kohdallaan silloin, kun se menee tunteisiin 🙂 Onnittelut monipuolisesti myös täältä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Tyhmä kysymys: mistä uusi tuulilasi wanhukseen? #230215

    Jos sulla on vanha kokonaisena jäljellä niin sen kun viet mallina autolasiliikkeeseen niin leikkaavat sulle uuden. Myös Killalla on ainakin ollut tuulilaseja hyllyssä, en tiedä tämänhetkistä tilannetta.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Kaminakeskustelu #230206

    Koska näköjään kannanottoni muuttui omaksi topicikseen muka foorumin kehitykseen liittymättömänä niin sen verran kiistän, että nimenomaan liittyy keskustelupalstan uudistamiseen, mikäli vastaavaa moderointia lisätään/jatketaan.

    Tässä linkki vielä alkuperäiseen ketjuun: https://www.2cv.fi/keskustelut/aihe/kaminakuskit-ohoi/

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Erikoiskierrepakkoja #230034

    Huomasin, että olin pakannut kesälomareissun työkaluihin yhdet setit, joten tilanne on aavistuksen parempi:

    JÄLJELLÄ
    1kpl M11x1
    2kpl M9

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Rengasvaihtoehdot sätkään 125-135R15 #230001

    Osaako kukaan sanoa kesärenkaiden äänitasoista, onko miten eroja rättärissä? Esim michelin, nankang, toyo verrattuna toisiinsa?

    Lähtökohtaisesti Misukassa pidetään alempia rengaspaineita, joten kaikinpuolin tuntuma on pehmeämpi. Missään kokeilemassani “halpisrenkaassa” ei ole ollut kohtuuttomat rengasäänet, sillä sätkän muu melu yleensä peittää rengasäänet. Ainut poikkeus on kovettunut nasta-Hakkapeliitta, joka on sätkässäkin todella äänekäs.

    Toyo-Nankang-Veerubber-Continental…Go for it.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Visan Weber #229996

    Kävin pohjalla

    En henkisesti, vaan ykköskurkun osalta. Kuten olen jo tähän mennessä opettanut, ilmasuuttimella voi myös rikastaa tai laihentaa seosta vähintäänkin yhtä tehokkaasti kuin varsinaisella bensasuuttimella. Senpä vuoksi oli erittäin suuri houkutus kokeilla ykköskurkun pääsuuttimena kokoa 90 ja pistää sen pariksi ilmasuutin 145, kun Bemmissä se on kokoa 180. Ja kyllä, tuolla kombinaatiolla seos pysyy tärkeimmällä vedätysalueella vähintäänkin riittävän rikkaalla, mutta jälleen pintakaasuajeluun se on liian pieni ja kakkoskurkkukin aloitti taas ajoittaiset köhimiset vastaan. Siitä sitten vielä varmuudeksi kokeilemaan komboa 90/160, 95/160, 95/165, 95/175 ja näistä ei mikään käyttäytynyt yhtä hyvin kuin 100/190, johon olin päätynyt jo edellisellä kierroksella. 100:n kanssa oli pakko kokeilla vielä, mikäli 210 ilmasuuttimella saisi seosta sen verran laihemmaksi, että oltaisiin lähempänä oranssia aluetta kuin rikasta punaista. Tämäpä taasen ei toiminut ainakaan yhtään paremmin, joten epäilen, että tietyillä komboilla emulsioputkien tyyppi korostuu erityisesti, eli huolimatta runsaasta ilmasta bensapisarat eivät kaasuunnu sopivasti moottorin imussa. Näin ollen palasin kokoon 100/190 ja se voi olla hyvä suuntaviiva jollekulle samaan ryhtyvälle. Ainakaan tässä vaiheessa en tämän parempaa vinkkiä voi kenellekkään antaa ja voin taata, että aika monenlaista yhdistelmää tässä on jo kokeiltu 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Sähkönsininen #229988

    Päivitetäänpä tätäkin ja sujautetaan väliin linkki tuohon yhteen erillisprojektiin, jottei häviä viestivirtaan: https://www.2cv.fi/keskustelut/aihe/visan-weber/

    Eilen oli vihdoin hetki aikaa perushuolloille kesälomareissun yms. jäljiltä. Lorautin öljyt ulos ja näytti siltä, että magneettiproppu vain kirkastuu entisestään, 7000km edellisestä vaihdosta ja magneetissa ei ollut edes sitä töhnää pienistä metallihipuista puhumattakaan. Myös venttiilikopat ovat kirkastuneet selvästi lähtötilanteesta, eli näillä nykyisillä täyssynteettisillä öljyillä tuntuu olevan peseviä ominaisuuksia. Venttiilejä säätäessä kannattaa muuten aina pyyhkiä rätillä koneisto puhtaaksi, sillä venttiilikoneiston voitelusysteemi ei välttämättä puhdista sinne kertyneitä möhniä mm. keinuvipujen kiinnitysvalujen tasomaisten päälypintojen päältä.
    Uuden öljynsuodattimen annoin myös koneelle liattavaksi; tässähän on GS:n kierteellä isompi suodatin, joten suodatinpinta-alaakin on enemmän kuin vakiomallisessa.

    Vaihteisto sen sijaan oli proppunsa osalta murheellisempi näky; kakkosen ja kolmosen rusahtelut näkyy kyllä. Vaikka tämä vaatisi uudet synkronirenkaat niin pistin tähän hätään vielä kokeiluun Red Line MT 85 öljyt. Vaikutti ainakin kaataessa jäykemmältä kuin MT90. Tätä ennenhän päätin kokeilla sitä Totalin kehuttua öljyä ja sinänsä en kyllä eroa havainnut MT 90 verrattuna, mutta en silti sulje pois, etteikö se sopisi paremmin esim. wanhuksen laatikoihin.

    Talvivarustusta tuli lisäiltyä, venttiilikopille uretaanihatut ja öljyntäyttöputken eteen routamattoa. Imupakosarjan vaihto-operaation jäljiltä peltien ja IP-sarjan väliset liitokset hukkasivat propellin hönkää, joten ne sötsäsin pimeässä vielä kuumankestävällä silkkarilla. Ruma tuli, mutta ainakin puhaltaa taas tuulilasille. Muutenkin aamun liikenteessä huomasi kyllä hattujen vaikutuksen, koska öljynlämmöt nousee nopeammin ja kuumuden saavuttamisen jälkeen myöskään jäähtyminen liikennevalojen jälkeen ei tapahdu niin nopeasti. Vielä pitäisi lisätä pohja”panssari” pitämään myös vaihteiston talvilämpöjä yllä. Y-putki kyllä kiertää loistavasti loodan alla, joten tämä on hyvä lisä talvikäyttöä ajatellen.

    Kerkiäisköhän talvikaton maalauksen hoitaa loppuun vai meneekö se takaisin ylle samassa sävyssä? Aika näyttää.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Visan Weber #229869

    Mikä siinä on niin vaikeaa?
    Viimeistään tällä sivulla joku jo varmasti miettii mikä voi olla niin työlästä oikeiden suuttimien hakemisessa varsinkin, kun kabiinissa mittari näyttää seosta? Katsokaas, kun siinä on niin monta muuttujaa ja ne ovat vieläpä keskenään sidoksissa toisiinsa. Käytännössä 7 suutinta, jotka voi arpoa lukemattomiin eri kombinaatioihin, eikä muuttuneet kurkkukootkaan helpota asiaa. Isolla kaasulla toimimaan saanti ei ole temppu eikä mikään, bensaa voi halutessaan uhrata, koska se ei ole luukuttaessa pääosassa. Sen sijaan toiminta läpi kierrosalueen ja erityisesti kaupungissa ajellessa on se vaativampi osuus.

    Eilen tukoksen aukenemisen jälkeen kulku oli kohdallaan aina siihen asti, kunnes rallatteli isolla kaasulla menemään pidemmän aikaa. Alkoi taas sellainen booausmaraton, ettei päässyt oikein mistään kiinni. Neulaventtiiliä, bensapumppua ja bensan pintaakin kerkisin epäilemään, mutta mihinkään en koskenut. Aamulla töihin ajellessa taas tunnustelin poljinta ja yleistä käytöstä aamun kosteassa ja kylmässä. Tulin tulokseen, että tyhjäkäyntisuuttimen täytyy olla liian iso, nyt kun olin isontanut ykköskurkun pääsuutinta. No jos pääsuutin on muuten hyvä, mutta vähän rikkaamman puolella kuin olisi tarvis niin milläs laihennat? Vastaus on, että suuremmalla ilmasuuttimella. Näin tein työpäivän jälkeen ja oli ensimmäinen testilenkki pitkään aikaan ilman, että mitään ylimääräistä ei tapahtunut. Pintakaasu toimii hyvin, lähtee heti kiihtymään kun antaa soppaa, kakkoskurkku aavistuksen rikkaan puolella ajoittain. Mikäs enää on sitten vialla? No katsokaas, kun bensa haisee jonkin verran täydellä kaasulla ajaessa ja pakokaasu tuoksahtaa myös. Tästä pääsen siihen johtopäätökseen, että vaikka seossuhde on nyt oikea(hko) niin samaan tulokseen voisi päästä pienemmällä pääsuuttimella, kun samalla rikastaa seosta pienemmällä ilmasuuttimella. Tämän onnistuessa pääsee pienemmällä bensankulutuksella ja kakkoskurkun seoskin pysyy kurissa. Kakkoskurkku nimittäin seuraa tuota ykköskurkkua, kuten ykköskurkku seuraa pintakaasulla tyhjäkäyntipiiriä.

    Huomautan tässä vaiheessa myös siitä, että ajan tällä kulkimella kaiken aikaa arkiajoa. Ts. moottori-kaasari -kombinaatio ei ole niin susi, että tallia pidemmälle ei pääsisi luotettavasti. Kyse on ainoastaan siitä kuinka perfektionistisesti jaksan tätä vielä jatkaa…

    Pienemmät ilmasuuttimet ovat jo postimatkalla 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Visan Weber #229845

    Paineilma teki tehtävänsä ja taas mennään. Luulen löytäneeni tyhjäkäyntisuuttimen ylärajan ja seuraavaksi pitäisi haeskella urakalla vielä ykköskurkkua kohdalleen.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Visan Weber #229841

    ….odotan innolla kyseisen auton valoprojektin tuloksia)
    …. ”Ruiskusukupolvea” kun olen, mutta pakkohan noitakin on alkaa opiskelemaan… ellei sitten ruiskua rakenna

    Kieltämättä tämän kulkimen sähköprojekti on lykkääntynyt pahasti ja osittain siihen on vaikuttanut tämä kaasarihanke. Toisaalta, H4 kanttiumpiot ovat antaneet niin hyvin valoa, että en ole tehostusta nyt vähään aikaan kaipaillutkaan. Kesällä laitettu GS:n laturi kyllä mahdollistaa suunnitellut jatkotoimenpiteet, mutta pitäisi varastaa se aika jostain.

    Tee ihmeessä ruisku. Niitä(kin) on liian vähän Suomessa ja niissä erityisesti ristikkäiskokemukset eri naitoksista olisi hyödyllisiä koko kolleegiumille jaettuna. Tämä oma tämänhetkinen lähtökohta tähtää toisenlaisiin juttuihin, mutta kieltämättä moni näistä ongelmista olisi hoidettavissa mukavasti kabiinista tabletti/läppäri sylissä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Visan Weber #229825

    Lego-ilmiö
    Jokainen lapsuudessaan Legoilla leikkinyt tietää, että kun isosta kasasta Lego-palikoita etsii jotain yhtä ja tiettyä palikkaa, sitä ei varmana löydy, vaikka se olisi ihan nenän edessä. Yleensä tuohon tilanteeseen paras lääke oli, kun etsi siinä sivussa jotain toista palikkaa niin se primäärinen etsintäkohde astui esiin. Näin kävi tälläkin kertaa.


    Oliko nyt Jojensuusta vaiko Tornion keskusvarastolta, kun vinkkasivat, että kysyppä vielä Sitroselta, kun heillä on visabokserin osia ollut…”Niin, tosiaan…” kulki ajatukseni tuolla hetkellä.
    DMTC saapui postiluukusta eilen ja nyt pääsi tekemään vertailua ihan lähietäisyydeltä. Yllättävän tiukka ja räpeltämätön tuntui olevan tämä yksilö ja väittäisin, että loppupään VO6/664 tai 644 visan kaasari on tämä. Syy on siinä, että V06/630 Solexissa ei ollut tyhjäkäynnin sähköistä magneettiventtiiliä, kun taas uudemmassa 644 Solexissa oli.

    Imupakosarjassa muutama teräsknööli, jota ei sätkässä ole, mutta muutoin hyvin samanlainen kampe.
    Ja sitten kuvat ympäriinsä, jos jotain jäi Leboncoinin kuvista näkemättä:




    Jälkipolville todistusaineistoa tehtaan suuttimista:

    Joka yhtään on suuttimien kanssa pelannut, ymmärtää varmasti kutkutuksen kokeilla mitä tapahtuu, kun tällää nämä kiinni DMTL:ään? Ainakin mulla se oli ihan ensimmäisenä mielessä. Vastaus on, että tulvi polttoainetta kuin Eero Kakon kellari Martti Mielikäisen sketsissä! Voe helevettilääne, ei edes käyntiin lähtenyt!! 😀
    Aluksi luulin, että emulsioputki aiheuttaa ykköskurkun tulvinnan ja käyntiinlähtemättömyyden, mutta siinä tovin raplattuani syylliseksi löytyi 165 ilmasuutin. Tämä on hyvä, koska nyt olen saavuttanut ykköskurkun ilmasuuttimen koon alarajan, eli tiedän, että sen alle ei pysty menemään. Ts. jälleen kapenee tilattavien suuttimien varianssi.

    F36 emulsioputki paransi heräämistä, eli bemarin suutin oli vienyt selkeästi koneen heräämistä 1000 kierrosta ylemmäs (Solexiin verrattuna), mutta tällä sen sai takaisin. Sen jälkeen kokeilin vielä muutamaa kombinaatiota ja sain jo hymyn huulilleni, mutta testilenkin kotimatkalla löysin itseni starttaamassa bussipysäkiltä vuoronperään köhimisen kanssa. Jotain meni kaasarissa tukkoon ja sillä tiellä ollaan tälläkin hetkellä. Välillä toimii normaalisti ja välillä ei. Tänään näytän kaasarille isoa kompuraa. Elämä on.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Erikoiskierrepakkoja #229769

    Yksi M9 ja yksi M11x1 jäljellä, ripirapi viestiä tulemaan, mikäli halajat nämä tai toisen omaksesi…!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Visan Weber #229733

    En mene vannomaan, että tulen pystymään antamaan yhtäkään oikeaa suutinkokoa ja syyn jo mainitsitkin tuossa. Lähinnä pyrin näyttämään valoa pimeyteen, jos joku tähän samaan ryhtyy. Tuo lambda ja FMI tai vastaava on oikeasti rahanarvoinen hankinta vaikka vakiokaasarillakin. Syy on siinä, että jos nykybensan vuoksi uudelleen optimoinnilla saa kulutuksesta 0,5-1 litraa pois niin hankinnan takaisinmaksu tapahtuu yhdessä kesässä puhumattakaan käyttömukavuuden lisääntymisestä.

    Imupakosarjoja en halua rusikoida ennakkoon sarjaa, sillä niidenkin hankintahinnat ovat nousussa. Ts. ken tähän leikkiin lähtee, etsii Visa Weberin imupakosarjan tai uhraa Solexin sarjan itse.

    Omien säätöjen tilanteesta: ykköskurkulla pieni alue, jossa seos ei pysy kurissa, vetää laihalle hetkellisesti. Loppukurkulla vetää todella nätisti. Kakkoskurkku toimii täydellä kaasulla ylämäessä, tietyssä kuormituksessa ja nelosella yli 5000rpm alueella. Tyhjäkäynti on todella rauhallinen ja sain tiettyä hötkötystä pois, jota oli Solexilla ennen. Liikkeellelähdön voi suorittaa näinä syksyn kylminä aamuina ilman ryyppyä ja tyhjäkäynnillä pysyy 1-3min startista. Odottelen tällä hetkellä postista pienempiä ilmasuuttimia ja paria emulsioputkea. Niillä jos saan ykköskurkun täysin kohdalleen niin sitten mahdollisesti pienennän kakkoskurkun suutinta vielä muutaman pykälän. Ehkä shokeeraavinta on, että siellä mennään jo nyt alle puolen millin halkaisijassa…!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Erikoiskierrepakkoja #229723

    Yritän vielä vähän selkeyttää sanomaani: sillä on myös psykologinen vaikutus, että tulee toisen myynti-ilmoitukseen kirjailemaan ummet ja lammet ihan jostain muusta. Tälle on pitkät perinteet Sitruunapatonki-foorumilla, joten kannattaa jatkaa sitä siellä, mikäli kokee sen elämänsä parhaaksi viihteeksi. Vielä enemmän mua ärsyttää toisen myynti-ilmoituksen käyttäminen omien artikkeleidensa myyntiin, monenko klikkauksen päässä se on, että tekee oman topicin? Googlen käytöstä puheenollen, kannattaa katsoa mitä nykyajan sana trollaaminen tarkoittaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 526 - 540 (kaikkiaan 5,419)