Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Olen tässä vuosien mittaan tehnyt havainnon, että jos puola ja tulpanjohdot ovat kovin pölyn ja lian peitossa aiheuttaa se käynnistysvaikeuksia juuri tällaisilla kosteilla ilmoilla. Kipinä tulee kyllä tulpalle silloin kun se on irrallaan johdon päässä, mutta tilanne on aivan toinen kun kipinän pitäisi “hypätä” paineen alaisessa sylinterissä. Silloin se helposti karkaa sieltä mistä on helpoin tie. Näin syksyn pimeillä on jopa helppo nähdä mistä se kipinä karkaa. Katseleppa pimeällä startatessa näkyykö kipinöintiä, ja jos näkyy puhdista puola ja tulpanjohdot. Ja kannattaa ne puhdistaa joka tapauksessa muutenkin.
Masa
8.10.2003, 09:36 vastauksena käyttäjälle: Misukan talvitassut 135 x 15 !! mutta vain 2 kpl !! #130098Olen samaa mieltä, että Michelin 100 on sangen hyvä ja kestävä talvirengas. Kitkarenkaana se on varsin hiljainen, joten kun kunto ei enää vastaa talvirenkaalle asetettavia vaatimuksia on se vielä varsin hyvä ja mukava kesäkäyttöön. Kestävyydestä sen verran, että olen nyt ajanut samoilla renkailla 110000 km. Viimeiset pari vuotta ovat olleet myös kesäkäytössä. Pintaa on jäljellä n. 4mm, joten eiköhän niillä vielä kesän tai pari ajele.
Akunkengän irrottamisella vauhdissa kyllä varmistaa ainakin sen, että laturi on viallinen. Jos laturi on ehjä ja suorittaa em. toimenpiteen, niin tällä konstilla se viimeistään mitä todennäköisemmin hajoaa. Vaihtovirtalaturi ei kestä ilman akkua. Vanhan tasavirtalaturin toiminnan voi kyllä testata irrottamalla akunkengän, mutta ÄLÄ kokeile sitä vaihtovirtalaturilla.
Masa
Tulevaisuutta ajatellen suosittelen seuraavaa: Heitä ne holkit mäkeen ja sorvauta tilalle pronssiholkit. Kannattaa teettää/tehdä vähän tiukemmat ja suorittaa lopullinen sovitus kun holkit ovat paikallaan.
Omaan sätkääni laitoin pronssiholkit joitakin vuosia sitten. Niillä on nyt ajettu vähän yli 100 000 km ja ovat vielä tiukemmat kuin uudet tarviketapit. Rasvauksen olen tehnyt pari kertaa vuodessa.Masa
-
JulkaisijaArtikkelit
