Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Käynnisty käynnisty nyt vaan…

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121510

    Eli 2CV6 vm. 85 eli ota käynnistyäkseen. Virtaa riittää (Optima Yellow Top),jauhaa jauhaa mutta ei hörähdä. Ei ryypyn kanssa, ei ilman. 😕 Joku viikko oli sama ongelma, tulpat löivät kipinää kun tarkistimme. Nyt kaasuttimen jalusta tuntuu kostuvan ja bensa tuoksuu. Tulpat saattaneet kastua pitkän yrityksen seurauksena…Mikähän on oikea tapa edetä?

    the.m

    #130151

    Riittää kun toisen tulpanjohto on vähän huono niin ei välttämättä käynnisty eikä oikein lupaakaan, ellei kone ole oikein hyvässä iskussa,
    (sama juttu tulpan kanssa, mutta yleensä se on tulpanjohto), varsinkaan nyt kun on vähän kylmää.
    Kaasuttimessa voi olla vettä, varsinkin tähän aikaan vuodesta, vaikka bensa haisisi, niin se ei välttämättä tarkoita että bensaa tulisi riittävästi.
    Lorauttamalla bensaa suoraan kurkusta sisään saa sen kyllä hörältämään, jos vikaa ei ole muuallakin.
    Etanolikäsittely lähes tyhjään tankkiin tekee varmasti hyvää itse kunkin autolle.
    Bensapumpun toiminnan voi myös kokeilla.

    Sitten on nämä harvinaisemmat viat, kuten sytytysennakko aivan poskellaan, puristukset niin huonot että ei jaksa käynnistyä

    #130152

    Kokeile onko kaasarin pultit tiukalla usein ovat monessa löystyneet, ettei vedä ilmaa alta tai starttaa kaasupohjassa niin kauan kunnes ovat tulpat kuivat. Tai kokeile bensakeinoa niin näät onko sarjassa vikaa tai vuotaako pytty. Onko sulla suodatin letkussa jos on niin näkyykö siinä mitään erikoista tai löytyykö sulta vihreeellä merkitty bensaletku siitä ei ainakaan irtoa mitään paskaa mikä sottaisi kaasarin. Muutkin neuvokaa kyllä tietoa löytyy kohan annatte irti itsestänne, niin alkaa toisen sätkä pössiä. Vesa

    #130153

    Olen tässä vuosien mittaan tehnyt havainnon, että jos puola ja tulpanjohdot ovat kovin pölyn ja lian peitossa aiheuttaa se käynnistysvaikeuksia juuri tällaisilla kosteilla ilmoilla. Kipinä tulee kyllä tulpalle silloin kun se on irrallaan johdon päässä, mutta tilanne on aivan toinen kun kipinän pitäisi “hypätä” paineen alaisessa sylinterissä. Silloin se helposti karkaa sieltä mistä on helpoin tie. Näin syksyn pimeillä on jopa helppo nähdä mistä se kipinä karkaa. Katseleppa pimeällä startatessa näkyykö kipinöintiä, ja jos näkyy puhdista puola ja tulpanjohdot. Ja kannattaa ne puhdistaa joka tapauksessa muutenkin.

    Masa

    #130154

    Tulppien posliiniosassa ei saa olla likaa…kipinä karkaa lian mukana.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130155

    Tere, et ole hiiskunut sanaakaan saitko sätkäsi pelaamaan, jos tuli kuntoon niin mikä sitä riivasi? Ei muuta kuin kovaa ajoa. Vesa

    #130156

    😀 Juu siis olen tallettanut huomionne visusti muistioon! Ostan tulpat ja tulpanjohdot mukaan kun menen ensi viikolla tallille. Eiköhän se sieltä virkoa. Ilmoittelen millä keinoilla…

    the.m

    #130157

    Katos pirullessas puristukset mitä ne sanoo, ei itte mitään tähän vaivaan ehkä auta mutta etpä häviäkään siinä mitään. Minkä merkkiset tulpat ostit, minusta tulpillakin on isoasia käyntiin lähtöön monta kertaa vääränmerkkiset tai muuten vääränlaiset vaikeuttavat tosipaljon tulille lähtöön. Johan tässä höpötin ei muuta kuin rutosti onnea. Vesa

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.