Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mistä tiedät, että toi uusi on 32PICS ? Oliko vanhassa 2CV6:ssa 32 PICS, mä luulin että 34PICS, kuten nelkussakin ja niissä on kait kiinnitys erilainen.
LasseNostetaans vähän ylemmäs, jotta kun kevät alkaa heittään enemmän valoa tallien ja suulienperukoille niin näätte sihtailla jouten olevien kaasarien merkintöjä. Eli siis ostetaan edelleen !!
LasseOlen Jukan kanssa sama mieltä. Miki, onko putsari sulla oikein päin, kun muistelen imuaukon olleen eteenpäin ?? ❓ Yritin löytää kuvaa konehuoneesta, muttei tähän hätään löytynyt.
LasseJos kaasaria/raatoa löytyy, olen kiinnostunut. Mulla on uusi imu-pakosarja odottamassa, josko olis vaikka isommilla rööreillä.
LasseCatsin sivut sanoo näin:
AM M 602 M4 Ami6 9/63-5/68 7.75:1 28hp 25 4750 3000
AK 9/63-5/68
Eli sulla on “tehokone” nokalla 8) , joss varmaan 40PICS kaasari. Aah kuvissa näkyy ihana paksu vauhtipyörä, jolla kelataan mäet ylös vaivatta, vai unelmoinko liikaa 😉 ?
LasseNotta ristus, vaasas ei veri vapise !!
LasseOsta pois Acadyane, mutta ethän talviautoksi jokapäiväliikenteeseen. Siihen saat AX tai Bx:n muutamalla stasella ja näin säästät Acan kesän retkille. 😆
LasseLang olis suurperheiselle hyvä, sahara metsästäjälle/maastossa kävijälle, mutta toi paku näyttää kyllä aika kotitekoiselta, varmaan käyty venyttämässä autorobotin tehtaalla ja samalla toi hintalappu venyny 8)
Tässä taas tullin hemmoille hyvä sivu tsekkailla “yleisiä pyyntihintoja markkinoilla”, kun määrittelevät tuonti sätkien pyyntihintoja.
Veron muutoshan muuten on hyvä, kun sätkän prosentiksi tullee noin 14%.
LasseJos Belgian kaupassa välikättä eli diileriä 8) tarvitaan, olen sätkäni suorituskyvyn huomioiden (127km/h navin mukaan 🙄 ) käytettävissä. 😉
LasseEipä niitä paljon näy, mutta erityiskohteena ne ovat niitä harrastaville.
Tunnetko sivut Belgian 2CV:den valmistuksesta:
http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/default.htm
Ovat ranskaksi, mutta selailemalla selviää aika paljon, löytyy mm. valmistenumerolistat yms. kivaa. 🙄
LasseMinä mittasin nämä AK:n vaijereina myydyt ja pituus oli 400mm, mutta en huomannut mitata kierteen pituutta.
Kyllä se lienee Ranskassa valmistettu, kun on mallia -85, Brysselin tehdas kait loppui v -81 tai vastaavaa.
LasseSuomi-paku on jo talviteloilla hyvin tehdyn Mosquito – Borlänge turneen jälkeen, ei liikaa kerralla 12 vuoden seisonnan jälkeen 🙂
Belgi-sätkä sen sijaan liikkuu koko vuoden ja juuri viikonloppuna olin Saksassa paikallisessa pystymettä kokoontumisessa. Aivan upea aurinkoinen ilma koko viikonlopun, päivällä +18-20C, yöllä noin +10, todella upea kokouskeli 8)
Täällä Belgiassakin kyllä suolaillaa keskitalvella ja saksassa välillä todella runsaastikkin, silloin kyllä otan alle kovakaton Hertziltä, sätkä kun on ainoa auto perheessä.Niin, sitä yritin tossa avauksessa kirjottaa, että tankin pää on kunnossa.Irtomittarilla “takapää” toimii., eli vika on rintapellin liittimestä mittaritauluun päin.
LasseMoro !
Vanhuksen rungossa on korille tarkoitetut sivutuet, jotka uudemmissa malleissa on lisätty pohjapelteihin, lisäksi vanhuksen rungossa on kiinnitys reiät/kierteet jarrupoljinmysteeriön kiinnittämiseksi ja penkinreiät keskellä. Nämä eroavaisuudet noin äkkiä tuli mieleen.
Jos vaihdat rungon, osta ihmeessä alkuperäisen kaltainen.
Yleensä vanhusten rungot on lujaa tekoa ja jos selviät päälli/pohjapeltien vaihdolla ja sisätukien vahvistamisella on korjaaminen järkevä vaihtoehto.
Kysymys on tietenkin myös rahasta, 1000eur uuteen runkoon tai vastaavalla määrällä hitsaustyötä/talkoota ?? Projektin etenemistä saattaa vauhdittaa uuden rungon osto ja voi käyttää hitsaustunnit kasaamisen.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit