Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Pohojanmaan jaoksen Mixte 1962

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123691

    “Hiljaa hyvä tulee”.

    Toistakymmentä vuotta on pohojalaasten talkooporukka kerääntynyt jaoksen omistaman ainutlaatuisen vain 47.458 km ajetun 1962-mallisen 2CV Mixten ympärille. Tosin tämän vuoden aikana kiihtyvällä tahdilla.

    Nyt ollaan jo hähellä loppusuoraa ja museointia, mutta hankittavaa ja tehtävää vielä riittää.

    Kuvia: http://picasaweb.google.fi/jormaolli/Citroen2CVMixteVm62?authkey=FNK9TEQSUr0

    Terveisin Pohojanmaan jaoksen mixte-häjyt.

    PS. Allekirjoittanut on ollut vain omalta pieneltä osaltaan mukana talkoissa, hatunnoisto koko porukalle!

    #142186

    Hieno on! Surulliselta näytti vielä 2002-2003, kun kävin kurkkaamassa, joten hienoa että porukka ja into on löytynyt.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142187

    Kuvissa näkyvä pissapojan pönttö, onko se alkuperäinen. Ittellä on 63:ssa samanlainen, ja ajattelin sen olevan lähinnä jonkun virittämä tilapäinen “kurkkupönttö”

    kyseleepi, Pekka K

    #142188

    On se sikäli alkuperäinen, että Suomessa myydyissä 2CV:issä ja ehkä myös Ameissa oli sellainen ainakin 60-luvun alkupuolella. Tehtaan laittama osa se tuskin on: esimerkiksi Hollannin vanhus-2CV-kerhon varaosamyymälän väki ei sitä tunnista 2CV:n osaksi, vaikka he muuten tuntevat vanhusnippelit juurta jaksain.

    Samoin se suomalaisille alkuperäinen vanhus-2CV:n ja -Amin pissapojan pumppu oli heille uppo-outo osa. Siis se läpinäkyvästä muovista tehty sylinteri, jossa mäntä nupista vetämällä viritetään jousta vasten, ja kun päästää irti niin vesi virtaa lasille.

    Oma arveluni on, että maahantuoja asensi nämä lasinpesusysteemit.

    #142189

    @amikutoseeni wrote:

    On se sikäli alkuperäinen, että Suomessa myydyissä 2CV:issä ja ehkä myös Ameissa oli sellainen ainakin 60-luvun alkupuolella. Tehtaan laittama osa se tuskin on: esimerkiksi Hollannin vanhus-2CV-kerhon varaosamyymälän väki ei sitä tunnista 2CV:n osaksi, vaikka he muuten tuntevat vanhusnippelit juurta jaksain.

    Samoin se suomalaisille alkuperäinen vanhus-2CV:n ja -Amin pissapojan pumppu oli heille uppo-outo osa. Siis se läpinäkyvästä muovista tehty sylinteri, jossa mäntä nupista vetämällä viritetään jousta vasten, ja kun päästää irti niin vesi virtaa lasille.

    Oma arveluni on, että maahantuoja asensi nämä lasinpesusysteemit.

    Samaiset pönttö + pumppu löytyvät myös meidän tallissa säilössä olevasta 1963 Ami 6:sta, joka on siis myös alk.peräinen “Suomiauto”, joten varmaankin juurikin noin on asia, että on Suomessa paikoilleen laitettu, kun täällä on pissapoikasysteemit pakko löytyä kaikista kulkimista..

    #142190

    Kyllä se siihen on laitettu täällä suomessa,, on luultavasti Saksalaista valmistetta?? Koska samanlainen laitteisto on monissa 2cv kulkimissa tuolta ajalta ja aikoinaan kuusikymmentä luvun puolivälissä omistamassani pienessä Goggomobil Isar 700 henkilöautossa oli samat pissapojan osat alkuperäis asennuksena….
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142191

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Kyllä se siihen on laitettu täällä suomessa,, on luultavasti Saksalaista valmistetta?? Koska samanlainen laitteisto on monissa 2cv kulkimissa tuolta ajalta ja aikoinaan kuusikymmentä luvun puolivälissä omistamassani pienessä Goggomobil Isar 700 henkilöautossa oli samat pissapojan osat alkuperäis asennuksena….
    😉

    Kiva kuulla taas uutta tietoa. Ainakin -65 mallisessa on vielä sellainen keltavihreä purkki. Niitä kannattaa vaalia, koska ne ovat yleensä Suomen oloissa menneet pakkasessa halki.

    Miten mahtaa olla sitten -56 mallisessa. Kulkimesta löytyy Tudor merkkinen purkki. Liekö alkuperäinen. Suomessa pissapoika tuli pakolliseksi 1.12.1957. Onkohan maahantuoja laittanut moisen jo ennen pykäliä, vai liekö tehdastekoinen, tai jälkiasennettu.
    Pissapoika on siitä erikoinen, että se vaaditaan laissa taannehtivasti. Eli jos nyt museoit vaikka -20 luvun auton, niin siihen pitää asentaa pissapoika, jos sillä meinaa ajella.

    Ohessa kuvat -56 ja -65 mallisista.


    #142192

    Albumiin on juuri lisätty kuvia Mixten siirrosta viimeistelyyn Automecan tiloihin Seinäjoelle.
    http://picasaweb.google.fi/jormaolli/Citroen2CVMixteVm62?authkey=FNK9TEQSUr0

    Kuljinta on mahdollista tulla ihailemaan Pohojanmaan jaoksen pikkujouluun Automecaan 8.12. klo 18, mutta pitää ilmoottautua Jorma Ollille jormaolli ät gmail.com.

    #142193

    Notta ristus, vaasas ei veri vapise !!
    Lasse

    #142194

    Tuommoisen keltavihreän purin -67:sta pois…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142195

    Mixtestä nyt juttua myös Pohon nettisivuilla:
    http://www.suomen2cvkilta.fi/poho/mixte.htm

    #142196

    Jaoksen Mixte on nyt Automecan tiloissa näytillä Seinäjoella, jos sielläpäin satutte liikkumaan.
    http://www.suomen2cvkilta.fi/poho/mixte.htm
    Hieman keskeneräisenä, mutta kelpaa jo kattella.

    Automecan sivulle:http://www.automeca.fi/Automeca_Citroen_huolto.html

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.