Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 765)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Sytytyspuola #288955

    Moro !!

    Tässä yksi melipide:

    Conclusions:
    1. The black 2CV ignition coil and the Bougicord 3166 plug leads are critical items in
    the 2CV. These two items were designed by Citroen as an integrated pair specifically
    for the 2CV engine. Their individual electrical characteristics complement each other
    and provide maximum performance from the 2CV, where every performance
    opportunity is important as we know! Citroen’s combination of coil and plug leads for
    the 2CV is a very successful, highly reliable formula. Do not change it.
    2. In the writer’s view, if your 2CV is properly maintained and it starts and runs correctly
    with the standard black coil, your 2CV and the black coil are working perfectly, exactly
    as Citroen intended, so no benefit will be gained by replacing the standard black coil
    with an “exotic” coil. If it ain’t broke, don’t fix it!
    3. By far the greatest cause of failure of the black 2CV coil is high-voltage flash-over
    damage resulting from either a lack of maintenance of the plug leads or turning the
    engine over with the plug leads disconnected. The coil may also run hot, confirming
    its failure! It will need to be replaced. Do not blame the coil. It did not cause the
    failure!
    4. If your black 2CV coil is faulty, replace it with a new black 2CV coil

    2CV-IGNITION-COIL-REVISION-6.pdf (citcarclubvic.org.au)

    Puolan resistanssi on kunnossa ollen 3,6 ohmia ja tulpanjohtojen resistanssi pitäisi olla alle 5000 ohmia (uusissa 3000 ohmia) , jos isompi syytä vaihtaa ne.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Sytytyspuola #288951

    Asiaa varmaan kannattaa kysyä sytkän valmistajalta, ei sitten ainakaan tule takuu ongelmia.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen imu/pakosarjan hitsaus? #288874

    Moro !!

    Huonosti onnistunee mig-hitsaus. Kannattaa yrittää juottamalla, sekin voi olla vaikeaa, kun sisäpuoli on pakukaasumokkoa täynnä ja ruostuminen on jo alkanut. Alunperin nuo putkiliitokset lienee tehty juottamalla ja tuo esilämmitin osin yhteen hitsaamalla korkeajännite systeemillä, jossa osat laitataan vastakkain ja eri puolille virtaa, jolloin sulavat yhteen.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ainutlaatuinen suomipaku #288873

    Moro!

    Huhua kuulin, että tää paku olis taas myynnissä Rekaralla huomenna.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Puolan liittimistä #288811

    Moro!

    Itse olen käyttänyt 123 sytkää asentaessa pyöreitä abiko liittimiä, joita olen puristanut vähän kasaan, jotta istuu tiukasti puolan liitintappiin.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 18 hp-koneen venttiilikopat #288747

    Moro!!

    Nuo alumiiniset kuulunee Vanhus koneisiin alunperin. Monet varmaan vaihtaneet uudemman mallisiin, kun niihin on helpompi saada kopan tiiviste istumaan paikoilleen, kun niissä on se reunus. Alumiinikopan tiiviste on ilman tuota piparireunaa.

    Itselläni on tehdasuus 18hp kone, joka ostettu uutena noin vuonna 77 korpparilta ja siinä on nuo uudemman mallin kopata.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Kaasutin 2 cv 6 #288285

    Moro!

    Haetko yksi vai kaksikurkkuista kaasutinta?

    Lasse

     

    vastauksena käyttäjälle: Ami6 huohotin #287450

    Moro !

    Kyllä se noilla ”sorsan” nokilla pitäisi toimia. Vanhus koneissa tuo alipaine on pienempi kuin nelkussa ja kutosessa.

    Uudemman mallinen huohotinkin mielestäni käy, jos mahtuu tuohon tilaan.

    Lasse

    1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
    vastauksena käyttäjälle: Vanhuksen tekniikka osia #287449

    Moro !

    kyllä tuon ajan kulkimiin nuo on.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 652 Visan sytytysennakko 123 #287381

    Moro !

    Minä nykyään epäilen aina viimeksi tehtyä muutosta, jos ongelmaa. Eli jos kone neen tuota välilevyn muutosta on käynyt, epäilen sitä käyntihäiriön syyksi.

    Visan tapauksessa ensin pitää asettaa adapteri ja sitten säätää sytytys kohdalleen.

    Itselle piirteli oheisen kuvan mukaisen muistilapun.

    Sekin vaikuttaa onko visan vai 2cvn hammaskehä, itselle vaihdoin 2cvn hammaskehän, jotta myös 2cvn startti käy.

    Visassa on erimäärä hampaita.

    En tiedä ymmärrätkö kuvaani ?

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Liikennekäytössä vai ei? #287006

    Moro !

    Liikenne ja osakasko maksaa noin 200€ vuodessa eli noin 55 centtiä päivä ja käyttövero on 61 centtiä päivä yhteensä siis 1,16€ päivässä.

    Käyttöveroa veloitetaan aina vähintään 10€ kerta ja poisto maksaa 6€.

    Kahden viikon  säästö siis menee noihin maksuihin.

    Mielestäni alle kahdenviikon seisontaa ei kannata ilmoittaa.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Solex 34 PICS 10 REP 193 #286920

    Moro !

    Mielestäni ei kaasuläpän yläpuolelta voi saada alipainetietoa, kun tuo kaasuläppä juuri säätelee virtausta imusarjassa. Kaasuläppä kiinni alipaine on iso ja vähenee kun kaasua painetaan ja kaasuläppä aukeaa.

    123 mukana tulleessa ohjeessa on muistaakseni oikean porauspaikan ohje.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 moottoriremontti, mistä lisää puhtia #286836

    Moro !

    Nelkku on kierroskone, eli kolmosella mäet ylös. Mäkisessä maastossa ajaminen on kolmos-nelos leikkiä. :))

    lasse

    vastauksena käyttäjälle: Vanhuksen bensapumpun kalvon vaihto #286828

    Moro !

    muistaakseni tapin päässä on epäkeskeinen littaus, joka pujotetaan vastakappaleen vastaavaan koloon ja käännetään sitten 90astetta lukitusta varten. Purun pitäisi sujua päinvastaisessa järjestyksessä.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Maahantuontitilastoista #286562

    Moro !!
    Maahantuontitilastossa vuoden 1960 lopuksi on kynällä kirjoitettuna lisää lukuja jotka ovat kovin epäselviä.
    Mielestäni siinä on tuon numeron sisältävä sarja.
    Lasse

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 765)