Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Ami 6 berline 1967

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 123)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #141996

    Tuolta se löytyi patonkimaan verkkohuutokaupoista.

    9V sähköt on tässä radiossa, mahdollisuus käyttää neljällä D-patterilla tai sitten ulkoisella virtalähteellä pistokkeen kautta.. Lisäksi löytyy nauhurin ja kaiuttimen kuvilla varustetut liittimet..

    #141997

    @turtl3 wrote:

    Tuolta se löytyi patonkimaan verkkohuutokaupoista.

    Kerroppa mistä tuollinen verkkokauppa löytyy??
    😀
    Arvaten Ranskan maalta??
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #141998

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    @turtl3 wrote:

    Tuolta se löytyi patonkimaan verkkohuutokaupoista.

    Kerroppa mistä tuollinen verkkokauppa löytyy??
    😀
    Arvaten Ranskan maalta??
    😯

    http://www.ebay.fr..?

    #141999

    Ebay.fr on kai ainut kunnollinen suosittu huutokauppa.. sitten on liuta yksittäisiä osta/myy sivustoja mitä tulee aina silloin tällöin selailtua.. esim leboncoin.com on aika hyvä.

    Tässä uusia kuvia amin lisävarustekokoelmasta:

    Sopiva 60-lukulainen kytkin (+ valo) puuttuu sumuvaloille, jos jollakulla on tuollaista tavaraa, niin kertokoon.. 😀

    #142000

    Päivitetty Amin lisävarustelista:

    RENKAAT/VANTEET:

    – Alumiiniset lisäpölykapselit.. löytyy kahdet erilaiset, Citikan omat ja Meko-merkkiset rinkulat
    – Valkokyljet renkaisiin (flancs blancs)

    KORIIN KIILTÄVÄT:

    – Takaikkunan viistosivujen alumiiniset koristeet.. (tekevät perästä vieläkin vinomman näköisen ja kiiltävät kivasti..)
    – Lukollinen krominen bensatankin korkki -67 mallia
    * Takapuskurin alle/päälle tulevat berline mallin “tubul” kromiputket / törmäilysuojat (Täytyy vielä uudelleen kromauttaa nämä..)
    – GH:n valmistama Amin lisävaruste kromimaski hienolla citikkamerkillä
    * Vihdoin löytyi myös tähän maskiin sopiva uusi viimasuoja
    – 3cv merkki

    SISÄLLE:

    – Punainen (penkin värinen) säädettävä kuskin niskatuki (simili rouge materiaalia) (Näitä löytty 2 erilaista, isompi ja pienempi..)
    * PYGMY 1650 auto-/matkaradio + antenni ulkopuolelle
    * Takaikkunan Gradulux sälekahdin/säleikkö

    “HYÖTY”OSAT:

    – ERKAn vetokoukkuteline (Ami 6, Dyane, 2cv) mallia
    – Alumiininen “SUPLESS”/Portex-merkkinen kattoteline
    * Marchal 653 Fantastic sumuvalot + johtosarja + originaali rele
    ** ami 6 takaroiskeläpät

    #142001

    Uudet aikanaan hankitut misukat sain myös tässä laitatettua uusille Koivuhaan sitikkatiskin kautta tulleille vanteille.. Tässä näkyvillä myös noita pölykapsuloita ja valkokylkiä. Raaskiikohan näillä ajaa ollenkaan.. Bling bling d’époque 😀

    #142002

    Ja lisää lisävarustekuvatuksia:

    Takaikkunan Gradulux “sälekaihtimet” paketissaaan:

    << Takaräiskäleet:

    Ja takapuskurin putkilot.. nämä joudun entisöimään, kun ovatten hieman ruosteessa ja päällekin on maalattu jollain vannehopean tapaisella.

    Kieltämättä pieni omaisuus on mennyt tähän keräilyyn niin aikaa kuin rahaakin, vaikka en ole laskenutkaan… mutta onneksi kaikkea ei tarvitse aina kerralla hankkia.. ..keskimäärin 1 tavara kuukaudessa on ollut tyylinä jo muutaman vuoden ajan.

    8)

    #142003

    Tiedäthän miten kromi osien kanssa toimitaan? Eikös ne puskurin känkyrät ole kromatut? 💡

    -Olli

    #142004

    @PienempiOlli wrote:

    Tiedäthän miten kromi osien kanssa toimitaan? Eikös ne puskurin känkyrät ole kromatut? 💡

    -Olli

    Joo kromatuthan ne, muutamia naarmuja ja noita alareunan reippaita ruosteita lukuunottamatta kromipinta on noissakin ihan hyvässä kunnossa.. siis siellä vannehopean alla. Näiden uudelleen kromaus on varmaan aika helppoa, kun ovat kai ihan rautaa.. Hankalia ovat esim. noi keulamerkit ja muut valulla aikanaan tehdyt osat, kun ne ovat kai usein jotain sinkkipohjaista tavaraa, joka reagoi kuulemma aina vähän random tavalla riippuen osaan käytetyn valuseoksen koostumusesta…

    Amoila Oy:ssä(Espoo, Juvanmalmi) olen asioinut aina kun on ollut näitä asioita.

    Vanhan kromin (ruosteen ja kuonan poiston jälkeen) hillitöntä nysväämistä ja hiomista vain.. 800:een paperiin asti kun hioo vähintään, niin kromipinnasta tulee hyvä (Huom! ei saa jäädä mitään naarmuja / näkyviä jälkiä.. kromissa näkyy kaikki).. Yleensä kyllä 1200:een asti olen mennyt.. Eli siis poisto- ja kromaustyöt olen teettänyt Amoilassa, ja noiden vaiheiden välillä hiomiset ja kiilloittamiset olen tehnyt isse.

    #142005

    Hienoa !!
    Jaksat kyllä melkoisella pieteetillä rakentaa Amia !!
    No onhan tunnustustakin työlle tullut 😀
    Odotan mielenkiinnolla kasauksen jälkeisiä kuvia.
    Suunnittelen muuten Retromobilen keikkaa Pariisiin helmikuun 9 pvä, jos jotain “herkkää” vielä puuttuu 😀
    Lasse

    #142006

    Kiitos Lasse.

    Tässä vielä kaksi, mielestäni hienoa, kuvaa hankitusta uudesta kaasarista:

    Oli pakko ostaa pois, kun näitä “uusia” on niin harvoin “järkevään hintaan” tarjolla.. tämä mennee käyttöön ja nykyinen (hyväkuntoinen kaasari sekin) myydään sitä tarvitsevalle (alustavasti on uusi koti jo löytynytkin)..

    Tietääkö kukaan, miten kannattaa “valmistella” tälläinen “uusi” kaasari kun sen ottaa käyttöön, vai toimiiko tässä kenties ns. “kiinni-ja-ajoa”-periaate?

    #142007

    Minkäköhänlaisen öljyisen huovanpalan tms. voisi kiinnittää läpän akselin läpiviennin kohdalle, jotta ko. kohdan kuluminen pysyisi kurissa. Sinne sitten silloin tällöin rasvaa imeyttäisi.

    Muuten ei kun käyttöön vain, mutta bensansuodatin ehdottomasti linjaan.

    Kun on säästeliäs niinkuin minä, pitää samaa suodatinta yli 10 vuotta ja ajaa sen “loppuun asti”. Tukkeutumisen huomaa siitä, että tulee esim. ylämäessä bensan loppumisen tunne, mutta kaasua hölläämällä kulku taas normalisoituu 😉

    #142008

    Minä kyllä tarkistaisin ne uuden kaasarin suutin koot,, että vasttaako ne entisen kaasarin suutinten kokoa.. Ihan vaan mielenkiinnosta,,,, ettei tule ylläriä jos ei sitten pelaa kunnolla??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142009

    Tuota Solex 40 -kaasaria on tosiaan käytetty ainakin Peugeot 404:ssä tms. eri suuttimilla, joten tuo tarkastus on asiaa varsinkin, jos pakkaus ei kerro mihin konemalliin se on tarkoitettu.

    Toisaalta jostain muusta ranskalaisvaunusta voi saada sopivan kaasarin suuttimet vaihtamalla. Heloituksessa voi olla kylläkin suuria eroja.

    Googlettamalla löytyy vaikka mitä.

    #142010

    Ja palautusjousen kanssa myös tarkkana,liian kova pänni kuluttaa akselia tykimmin.

    Pertsa

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 123)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.