Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Miittinkilippu kattaa sätkän matkustajineen.
Valuuttaa kannattaa vahtaa etukäteen, niin on sekin ressi poissa, vaikka toki vaihto ulkomaillakin onnistuu, ainakin arkena.
Terveisin muuten täältä Superfast VIII:ltä, kohta Rostockissa.
Mullahan oliskin sellainen…
Siis kaikki tuolloin Mostin isolle lavalle, kunhan vain on 20-kokouksen T-paita lunastettuna.
No niin, tämähän alkaa muuttumaan työmaaksi 😉
Haluatko, että siirrän viestiketjun projektit-osioon?
Paitoja yritetään teettää viime tingassa lisäerä. Tällaisia keskusteluita on tänään käyty 20-asioiden tiimoilta. Minulla ei paitoja kuitenkaan ole mukanani.
Nuo mittaukset on kyllä todella epäilyttäviä. Meikäläinen oli konttorilla uusilla kitkoilla edessä: tulos kohtalainen, mutta epätasainen (jotain 30-50%). Takana vanhat kitkat antoivat mahtavat 70%.
Olen ymmärtänyt, että noita mittalaitteita on konttoreilla kahden tyyppisiä, joista toinen ei ymmärrä 2CV:n eikä varsinkaan kaasunestejousitettujen Sitikoiden elämänasennetta.
Eiköhän se ilmaaminen liene sellainen varotoimi eli ei ole suuri vaiva muutaman kerran vetää iskarit päästä päähän bodauksen nimissä. Voi jättää tekemättäkin ja olettaa, että ilmaantuuhan ne siellä alla, kun jousitus tekee työtänsä.
Asennustapoja eri merkkisille iskareille on erilaisia ja ohjeita kannattaa noudattaa. Joissakin (BOGE?) oli tosiaan vielä merkki, jonka mukaan määräytyy alapiste. iskareissa on vettiileitä ym. jotka eivät toimi tarkoitetulla tavalla, jos ne asentaa väärin.
Mutta miksei asenna samantien oikein, jos vain tieto on oikeasta asennustavasta.
Pientä photoshoppausta…
Nähärähän Tsekeissä!

Kyllä on, esim. Saksan club-malleihin ne sai ainakin optiona ja sellaiset itsellänikin on käytössä muutamissa kulkimissa. Lisäksi on ollut sellaisia irrallisia hirvityksiä, jotka vain painetaan verhoilun päälle (metalliset jalat).
Täällä jotain, vaan ei kuvia: http://www.ecas2cvparts.co.uk/interior-hoods-roofs-head-rests-c-111_185.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Volvo 343 -romuautostasta ruuvasin hiljattain irti hyvin passelin näköiset tuet. Myös takapenkin tuet näyttivät käyttökelpoisilta.
Uutta 652 cc konetta lienee sätkän konetta vaikeampaakin löytää, ei toki mahdotonta. Vaihtokoneita en muista tarjoutun juurikaan missään. Mallit, joihin Citroen konetta teki (Visa, LNA) ovat jo aikoja sitten poistuneet päivittäisliikenteestä eikä harrastustoimintaa juurikaan ole (toisin kuin 2CV:n kohdalla).
Jos ei alkuperäisiä löydy, on monissa muissa autoissa aikalailla sopivantyyppisiä varsien noukassa olevia niskatukia, joissa jopa korkeuden säätö. Kiinnityssyteemin joutuu tosin virittelemään. Sätkässähän tuet on pultattu tylysti penkkiputken läpi, joten suurta mielikuvitusta ei tarvita.
Kyselin järjestäjiltä postimerkeistä ja korttien lähettämisestä Mostissa ja merkkejä kuulemma saa kaupungilta, ei alueelta. Kortteja saa vaikka multa 😉 Keskustaan menee hippodromelta 2CV-bussi ja kaupungin kartan saa tullessa miittinkiin.
Rahanvaihtokin on vain keskustassa, mutta alueella voi ostaa tiettyjä tuotteita euroillakin; ilmeisesti mm. kuponkeja eli “kokousrahaa”.
Noiden bussien kanssa on ainakin aiemmin ollut ongelmana melkoinen tunku ja sitämyötä odottelu.
Fillarin on todettu aiemmin olevan kätevä liikkumismuoto maailmankokouksissa, jos vain mukaan mahtuu. Tai ostaa paikanpäällä ja myy kirpparilla viimeisenä päivänä 😉
Hipodrom is located close to the city center where is the
opportunity to buy stamps and send postcards as well.
Between city and Hipodrom will ride the 2cv bus and the buss
stops at designated stations. The city map will be available
in info center, so you can handle what you need.Amin jouset on esijännitettynä ison pöntön sisällä, joten niiden säätämisessä on aina hieman enemmän vastusta. Amin jousituskorkeus poikkeaa melko lailla muista malleista, joten lunttaa mitat oikeista dokumenteista. Lisäksi taka-akselin raideväli on kapeampi kuin 2CV.ssä.
Kannattaa kopsutella kahdella vasaralla vaikkapa 2 minuuttia sitä kierreklönttiä ennenkuin alkaa väkivaltaisiin toimiin. Tämä kikka auttaa useissa muissakin jumitustapauksissa. Voimalla ei tarvi vasaroida.
Ja 11 x 1 on varvan kierre. Kevyesti liikkuvan varvan saa säädettyä vaikka pienellä 9mm kiintoavaimella. Hyvin rasvattuna ja kierteet putsattuna säätyy jopa käsin ainakin 2CV:ssä. Rengas siis tietysti ilmassa!
Huomasin juuri hukanneeni omani. Jos joku noita taas valmistaisi, voisi olla markkinoita.
Helppo tapa saada “mersun ovet” sätkään.
-
JulkaisijaArtikkelit
