• Tämä aihe sisältää 232 vastaukset, 43 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 8.5.2021 at 17:30 AvatarLasse toimesta.
Esillä 9 viestiä, 226 - 234 (kaikkiaan 234)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #273836
    JasuJasu
    Osallistuja

    Tuli sopiva hetki ns. joutilasta aikaa, niin sain viimein vietyä “Kervinaattorin” sähköjen entrausta eteenpäin. Jostain sitä muka tähdellisempää aina vaan tulee, ja helposti jää vähemmän kiireiset jutut taustalle…

    Pientä järjestelyä tallissa eilissäpäivänä, kohde esiin, johtospaghetin siistimistä, tänään jatkamaan siihen mihin eilen jäi, kone käyntiin mutta kävi vain yhdellä pytyllä, kaasarin herkistelyllä heräsi toinenkin pytty…

    Vielä olisi, tankki paikalleen, ja satula, varmistelua että kaikki on kuten pitää ja sitten voisikin ilmoitella omistajalle ja jäädä odottelemaan noutoa…

    Ihan ei Sätkä ole, mutta omistaja Sätkäperheestä kuitenkin. Honda CX 500, cafe racer -muuttumisleikin läpikäynyt yksilö. Ja ei, en osannut tehdä Joutsassa kuultua toivetta eli tuomita korjauskelvotttomaksi, ikävä kyllä taitaa palata liikenteeseen jota toivoja ei isommin toivonut…

    #273866
    AvatarVisa-mies
    Osallistuja

    Vuosi kulkutaudin kurimusta takana ja ikinä ennen en ole ollut näin tuottelias. Vanhasta Terässiivestä tuli polttomoottoriavusteinen tieliikennekelpoinen polkupyörä, oikealta ohjattava Dyane sai uuden elämän ja nyt on Pappatunturi tekeillä kesän rientoihin. Kotona on tullut nakerrettua näennäisesti aina vähän sen verran nurkkia kuntoon, että kehtaa livahtaa tallin puolelle.

    #274146
    JasuJasu
    Osallistuja

    Muistin että meinaa olla leimaa aika vähän jäljellä Wanhus-Tiinassa, joten aikaa varaten ja ratinvaihdon jälkeen konttuurille. Huomautuksetta jälleen läpi, hämmästelyt sekä tekniikasta että vähäisistä vuotuisista kilometreistä. Tais jopa 156 km kertyä sitten viime kevään, lähinnä tässä nurkissa ajeltu, ja pisimmillään leimaamossa…

    Vähän meinas aiheuttaa murhetta, kun oli viimeinen voimassaolopäivä just ennen vappua eli 29.4. vaan nyt kun käytti niin saikin toukokuun 2. päivään asti parin vuoden päähän ajo-oikeutta. Vaan aina jotain syntyy, jos ei suikkapiän toimesta, niin matkalla. Katkesi sitten etukäppyrä pakoputkesta, ja sen jälkeen kun oli ainoa vaimennin niin hieman meteli lisääntyi kotimatkalla…

    Viitisenkymmentä kilometriä katsastusreissusta, sehän on jo kolmannes koko vuoden kertymästä…

    #274329
    JasuJasu
    Osallistuja

    Tänään oli vuorossa taas vaihteistoöljyntuoksuinen päivä..:

    IMG_2685

    IMG_2686

    Vallan siisti sisältä, pitempi perävälitys mutta “täyspitkä” kytkinakselin uritus eli siitä ei tunnistusta voinut tehdä. Pitää vielä laskea hammaspyörien hammaslukemat, vähänniinkö akateemisessa mielessä. Vai Acateemisessa, kun Acadianesta on aski peräisin..?

    Muistelisin tämän tarinan kertoneen jotain jakeluajotyyppisestä historiasta, ja siltä kyllä näyttäisi kun jälkien perusteella on aika runsaasti ollut kakkos-kolmos -vaihteiden kytkentää, pakki-ykköslinjaa vähemmän, nelosta ilmeisen vähän..?

    #274356
    Avatartimrie
    Osallistuja

    Ami on leimattu, saa pari kesää ajella hymyssä suin, näin sanoi katsastus-setä

    #274391
    JasuJasu
    Osallistuja

    Jospa sitä lähtisi ajelemaan viimeisen hiekkatiepätkän uudelleen, silmät ojanpohjalla, kuskinpuolen etupyörästä päätti pölykapseli lähteä matkalle. Viimeisellä pysähdyspaikalla oli kaikki vielä paikallaan, veikkaan lähtöpaikaksi sitä reipasta kolosta tiessä missä tuntui että kaikki ei-ihan-irtonainen löytyy varmasti jostain irtaallaan…

    Muuten meni vappuajelureissu kuten pitää, meteliä mokoman sisällä on enemmän kuin tarpeeksi, pienimmällä oli Peltorit päässä liki koko reissun. Ehkä itsekin, ja isompi kyytiläinenkin olisi semmoisista ollut iloinen…

    Muutenhan tuo kapseli ei isommin jaksaisi harmittaa, vaan kun on D-Superista pelastetut “half -moon” tyyppiset…

    Edittiä: PIti vielä lähteä ajelemaan, kyseinen hiekkapätkä oletettuun kuoppapaikkaan asti ainakin. Vastasuuntaan mennessä ei osunu silmään, palatessa löytyi heti. Samalla hetkellä kun muistijälki kertoi että ollaan oikealla suunnalla, pilkisti rosterikapseli melkein keskeltä talon liittymää. Eikä kukaan, edes itse, tullut ajettua sen yli eli ehjänä löytyi… Seuraavaksi taidankin kirjoittaa puhelinnumeron kapseleiden taakse…

    • Tätä vastausta muokkasi 2 viikkoa sitten JasuJasu.
    #274465
    AvatarLasse
    Osallistuja

    Päivän hyvä työ !!
    Tänään suuntasimme Rampan kanssa vetoauto-treileri yhdistelmän kohti Pieksämäkeä ja rättäreiden talvehtimispaikkaa. Sieltä pelastimme päivän valoon ”Pikku-Mustan”, joka oli joutunut suulin hämärässä pölyn ja lintujen pommituksen kohteeksi sitten vuoden 2016 ajokauden jälkeen. Surulliselta se näytti, vaikka viereinen paku oli sille viimekesän reissutarinoita kertonut. Nyt se sai nauttia tuulen tuiverruksesta ja vauhdista. Edessä on vaahtopesu, imurointi ja sydämmen tahdistus, jotta uusi elo alkaa sujua. Valitettavasti omistaja asusteleen Tsadin Kallioilla, joka ei ole osoittautunut rättäri ystävälliseksi seuduksi, niin boheemia aluetta kun lieneekin. Katujen varrella liikkuu pelottavia vandaaleja. Edessä lienee uuden emännän/isännän etsintä, mutta pääasia että pääse baanalle !!
    Lasse

    #274523
    AvatarKossu
    Osallistuja

    Vallan siisti sisältä, pitempi perävälitys mutta “täyspitkä” kytkinakselin uritus eli siitä ei tunnistusta voinut tehdä. Pitää vielä laskea hammaspyörien hammaslukemat, vähänniinkö akateemisessa mielessä. Vai Acateemisessa, kun Acadianesta on aski peräisin..?

    Muistelisin tämän tarinan kertoneen jotain jakeluajotyyppisestä historiasta, ja siltä kyllä näyttäisi kun jälkien perusteella on aika runsaasti ollut kakkos-kolmos -vaihteiden kytkentää, pakki-ykköslinjaa vähemmän, nelosta ilmeisen vähän..?

    Mulla jäi jääradalla Acasta kolmonen päälle ja mietin korjaanko vain sen vai vaihdanko koko laatikon. Vähän harmittanut hyötykuljettimessa tuo pitkä nelosvaihteen välitys. Päätin vaihtaa kutosen laatikon siihen. Pitkän linjan Dyane-harrastajan IW:n kanssa sopimamme diilin johdosta nyt on Acassa kutosen loota. Eipä tarvi enää normaaleissa ylämäissä vaihdella aina kolmoselle.

    Ja sitten itse asiaan. Kyllä tuosta Jasunkin kuvasta näkyy Acan kytkinakselilla ura, joka on heti boorien edessä olevassa pinnassa ennen silmälaakerin lieriöpintaa.
    Ainakin siinä akselissa joka nyt Acassani on oli aivan sileä lieriöpinta boorien ja silmälaakerille tulevan pinnan välissä.

    #274533
    AvatarLasse
    Osallistuja

    Pikku-Mustan elvytys jatkui tänään. Virtalukon takaa kadonneet sähköt teetti päänvaivaa. Mutta vakio vikahan sieltä löytyi, eli seisonnassa hapettunut ja ruostunut virtalukon pohja. Mutta enhän taaskaan uskonut, vaan tutkin ensin muita sulakkeen takana olevia laitteita. Olis pitänyt suosista avata virtalukon pohja ensin. Seuraavana vuotavan pakosarjan vaihto ja takanurkkien ruosteen putsaus. Kohti katsastusta mennään !!
    Lasse

Esillä 9 viestiä, 226 - 234 (kaikkiaan 234)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.