#270801
gustaf
Osallistuja

Sangen mielenkiintoista, onko tuollainen kone ollut käytössä vaiko vain piirustuspöydällä? Epäilen että toleranssit liian tiukat palopesän ulkoreunoilla ilman lisätoimenpiteitä, muile koneillehan löytyy optimivälykselle arvojakin, ei nyt heti tule mieleen tuon välyksen ingliska nimitys, muistaakseni 0,5 milliä pitäisi jo käydä.
Kutosen matalapuristeiset männäthän käyvät Ami 6:n koneeseen, saa samalla hiukan uppgreidatut puristussuhteet (1/7,9).
Olen nähnyt 18 millin yleisestä kupariputkesta sorvatut nostajaputket, asennettuna nelkun kansiin, ei tietoa käytössä. Hieman eroava lämpölaajennuskerroin verrattuna alumiiniin, tai seosmetalliahan kannet ovat. Romukaupasta saa halvalla.
Imuventtiilithän ovat edelleen magneettisia, kuten nelkun pakoventtiilit, ne kannattaa vaihtaa mieluiten kutosen venttiileihin joissa myös varsi magneettiin tarttumaton, lyijyttömälle menovedelle suunnitellut. Sätkässä ei kyllä kannata 95:ta käyttää, jo polttoainetaloudellisista syistä.