Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tiistai 26.7 klo 8:40
Olimme lauantaina ajaneet Andorrasta ilman ongelmia Citroen kämppäri La Diegeen. Kämppärillä oli jo aikaisemmin tullut Isoo Jukan porukka joten suomalaisia olikin mukava joukko. Ton, kämppärin pitäjä järjesti B&B- illan lauantaina joten ilta sujui varsin leppoisissa merkeissä.
Sunnuntai on lepopäivä ja silloin on hyvää aikaa korjata sätkiä, tietysti vasta kirkonmenojen jälkeen . Lähdimme tutustumaan lähialueen paikkoihin ja ensimmäisen kohteen, eli kirkon jälkeen Pakun vetojärjestelmä alkoi pitämään ihmeellisiä oireita. Kytkin ei irroittanut, moottorijarrutuksessa kolmosella kuului pahaa rutinaa, myös vedossa alkoi kuulumaan pahaa ääntä. Ei muuta kuin Karin kanssa kohti kämppäriä ja loput porukasta jatkoi kohteiden bongausta. Pakun veto loppui kokonaan ja viimeiset 4km tultiin narun jatkona perille. Oireet tuntuivat tosi ikäviltä, onko laatikko sökö, löytyykö jostain varaosi?. Paljon pahoja kysymyksiä mielessä.
Ei muuta kuin hommiin, olihan lepopäivä ja siten aikaa. Kun kaikki oli purettu, niin ongelmaksi osoittautui ”räjähtänyt” kytkinlevy, eli keskusta oli murtunut irti. Ollilla oli onneksi käytetty levy mukana, joten varaosat saatiin omasta takaa. 4-5 tunnin päästä oli koeajo ja kaikki tuntui taas moitteettomalta.
Vielä erittäin suuret kiitokset Karille ja Ollille siitä kiltahengestä jonka he osoittivat auttamalla korjauksessa ja varaosissa.Maanantaina oli noin 300km ajo Chateaurouxiin. Tunnin ajon jälkeen Jukan Dyanen takapää alkoi vetelemään ja kadunvarsianalyysin mukaan napamutteri oli löysällä. Tarkempi analyysi olikin pahempi. Navasta oli hävinnyt kaikki kierteet, mutteri oli ehjä. Tilanne oli siis varsin paha. Ei muuta kuin pyörä paikalleen ja hissukseen etsimään hitsaustaitoista korjaamoa. Korjaamo löytyi ja heidän siestansa jälkeen poika pääsi tutkimaan tilannetta. Kaput, oli asiantuntijan kommentti. Kieliongelmista huolimatta poika ymmärsi mitä me halutaan. Rumpu mahdollisimman hyvin paikalleen, laakeri ja kiristysmutteri mahdollisimman hyvin kiinni ja Esabin sähköliimaa perään. Näin tehtiin, ja hyvä tuli. Ranskan poika hoiti homman hyvin ja nopeasti, myös edullisesti koska väkisin piti hänelle korvaus työstä antaa. Pyörä näyttää nyt olevan kunnossa ja perille päästiin ilman ongelmia.
Tänään tiistaina ajetaan kokouspaikalle ihmettelemään mikä siellä on tilanne. Odotusarvona oletamme että jonot ovat hirveät, saapas nähdä.
Perjantai 23.7. klo 9:00.
Mutkien, siis todellisten mutkien kautta eilen saavuttiin Espanjan kautta Andorraan. Noin 200kmn matka Välimeren rannalta tänne vuoristoon kesti kaikkine pysähdyksineen noin 9 tuntia. Hyvin kuitenkin kulkimet jaksoivat kavuta mäkiä ylös ja taas välillä iloisesti rallatella alas laaksoon. Jollain on joskus ollut kova homma kun on tuupannut nämä maat ja mannut melkoisiin kurttuihin ja siksiköhän maisemat tasamaan ihmisestä näyttävät niin mykistävän upeilta.
Heti Andorran rajanylityksen jälkeen meininki muuttui paljon vilkkaammaksi, ja tietysti halvemmaksi. Joitain hintoja: Super 98 litrahinta 1,27 Euroa, olut kaupassa 0.69 Euroa litra, Pastis 2,95 jne. Majapaikkamme sijaitsi korkealla vuoren rinteessä, josta näköalat alas laaksoon ja kaupunkiin olivat komeat.
Juna on lastattu.
Autojunassa
Pyreneiden vuoristoa.
Andorrassa.
Torstaina 21.7.2011
Junamatka sujui yllättävän nopeasti ja leppoisasti. Maisemat vaihtuivat ja yöllä siirryttiin jo Ranskan puolelle. Aamiainen, positiivisen hyvä, nautittiin vielä vaunussa ja puolen päivän aikaan olimme perillä aurinkoisessa Narbonnessa. Kulkimet säilyivät vaurioitta ja kuskien oli hyvin levänneinä helppo jatkaa matkaa.
Narbonnesta otettiin suunta kohti pieniä rannikkoteitä ja kaupunkeja, määränpäänä Espanjan rajan lähellä oleva rannikkokaupunki Argeles-Sur-Mer. Narbonnesta lähdettäessä löytyi upea 2CV romuvarasto, osavarasto, hajottamo ja korjaamo, siis sama paikka. Lukuisat 50-luvulta alkaen olevat pakut, 2CV:t, Amit ja Dyanet odottivat suomalaisia alan harrastajia hakemaan omia löytöjään. Kerrotaan tarkemmat koordinaatit myöhemmin halukkaille.
Perillä meille oli varattuna teltta-alue aivan Välimeren rannan läheisyydessä olevalla kämppärillä Camping Les Criques De Porteils. Moni meistä kävi Välimeren aalloissa uimassa ja arkajalat tyytyivät vain kastelemaan varpaitaan. Aamulla odottaa uudet seikkailut, Espanja ja Andorra.Keskiviikko 20.7.11 klo 14:07, jätetty torstaina Saksan jälkeenjääneen IT infrastruktuurin takia.
Porukka on onnellisesti Narbonnen junassa. Laivamatka sujui hyvin ja Rostockista lähdettiin lennokkaasti liikkeelle. Satamasta päästiin ehkä 1km eteenpäin, kun Paku päätti näyttää millaista sähkö on. No tässä tapauksessa esille tuli sankkaa harmaata ja kitkerän tuoksuista savua ensin kabiiniin ja hetken perästä myös konehuoneen alta pukkasi samaa tavaraa. Äkkiä pihalle ja pelti auki, johtosarja savusi eniten kohdasta jossa on kytkennät valopukille. Piuhat kaikki kertarepäisyllä irti toisistaan ja ihmettelemään mitä tapahtui. Tärinä oli löysyttänyt puolikkaiden valojen liitosta ja esille tullut metalli sai kontaktin runkoon . Analyysin jälkeen todettiin puolikkaiden johdosta koko näkyvältä osalta eristeiden sulaneen, myös kabiinista. Jeesusteippi auttoi uudelleensuojauksessa ja muutaman minuutin viivytyksen jälkeen päästiin onneksi jatkamaan matkaa.
Yö oli jo pimeä ja pitkällä, kun päästiin mukavaan majapaikkaan, Pension Rabe, noin 80km Rostockista. Runsaan aamupalan jälkeen startattiin matkaan mukavien pikkukylien läpi Hampuria kohti. Ongelmitta siis ehdittiin Narbonnen junaan, jossa nyt matka jatkuu mukavassa seurassa hulppeita maisemia katsellen kohti Etelä-Ranskaa. Pakun huiput on nyt 163km/h, aika mukavaa ja turvallisen tuntuista kyytiä.Tänään Tallink-Silja lähtee kuljettamaan meidän 16hlön ryhmää Rostockin kautta kohti Salbrista. Viimeisimmän tiedon mukaan pohjoisemmassa Ranskassa on kylmää ja satanut 3 päivää, toivottavasti kelit paranee kun me päästään patonkia pureskelemaan .
Rauno
Moro,
Valitettavasti työasiat ovat olleet esteenä ja palstan lukeminen saati kommentointi ongelmiin on jäänyt väliin.
Bittimaailman ihmeellisyyksistä johtuen loppukevään aikana on tullut esille, että jotkut lukijat eivät saa Tampereen jaoksen sivuja auki. Explorer, Mozilla ja Opera ainakin toimivat, siis ainakin joitkin versiot. Onneksi on löytynyt avuliaita kiltalaisia jotka ovat kopioineet suoraan palstalle tietoa LeMansen ilmoituksesta.
Koska sivut omalla Mozillalla ovat toimineet moitteetta, niin en ole osannut aavistaa mistään ongelmista. Oma bitinvääntötaitoni ei välttämättä riitä ongelman syyn löytämiseen, mutta eiköhän apuja viisammilta löydy. Toivottavasti asia saadaan pian kuntoon ja sivut muotoon, jossa ne kaikilla moitteetta näkyvät.
Hyvää Juhannusta kaikille ja kiitoksia niille jotka ovat auttaneet ilmoituksen sisällön jakelussa,
Rauno
Sama juttu , eli huomenna lauantaina on tarkoitus tulla Ikaalisiin. Vielä kun kesäflunssa kääntyyisi parempaan suuntaan.
Rauno
Kun me tulemme sinne lauantaina (16 hlöä) ja vielä jokunen muukin suomesta, niin siellähän on meitä sitten tuttuja yhtä paljon kun joissain kotimaan tapahtumassa. Tulee varmaan milenkiintoinen tapaaminen.
Olen jo ilmoittanut Tonille meidän ryhmän saapumisesta lauantaina 23.7. Vastauksestä päätellen hän odottaa suomalaisia kovasti sinne.
Onko Jukka sinun suunnitelmasi pistäytymisestä varmistunut, ja milloin se tapahtuisi?Rauno
Itse ostin muutama vuosi sitten Motonetista. Selailin jo Motonetin sivuja ja oheisen linkin mukainen säätäjä löytyi 2CV:lle, 13,5€. En tosin muista onko tämä sama kuin ostamani.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-3016″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Rauno
Nyt on Tallinkin sivuille tullut tarkka ilmoitus Rostokin reitin loppumisesta, eli 14.8.
Hyvin siis ehtii Salbriksesta takaisin Suomeen vielä Tallinkilla, jos niin haluaa.Rauno
Kiitokset järjestäjien puolesta osallistujille. Teidän avulla saatiin tapahtuma onnistumaan.
Keli oli kaunis, mutta tosi liukas perjantain vesisateen ja edellisyön pakkasen jäljiltä. Kitkoilla tai kesäkumeilla ei ollut mitään mahdollisuutta suorittaa rataa siedettävässä ajassa. Vielä jos autoon oli ympätty joukko niitä kolmikirjaimisia lyhenteitä nykypäivän ominaisuuksista, niin ajosta ei tullut yhtään mitään.
Seppo oli ottanut hienoja kuvia. Minä otin hieman elävää kuvaa samasta mutkasta lipun heiluttelun lomassa. Ohessa otokset.
http://www.youtube.com/watch?v=1LfBNMgSkBE” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Au8pgHiKLVA” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=ZJVguCdI380″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Uwkd8RQq-xc” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=fXmIKQ_OOFU” onclick=”window.open(this.href);return false;Terveisin,
Rauno
Hei Wonderi,
On todennäköistä että ajot on jo ajettu kolmen aikoihin. Laita minulle vaikkapa tekstiviestillä puh. numerosi, niin soitamme sinulle silloin kun ajot on ajettu. Ei sitten tarvitse lähteä turhaan ajelemaan.
Voit toki itsekkin soittaa esim Sadulle, O5O 405 4254 tai minulle.Terveisin,
Rauno
O4OO 851 489
No niin, eiköhän tämän mukaan suunnistus jäärataa-joihin onnistu. Toki ensin on osattava Orivedelle.
Kartan lisäksi sanallinen ohje kirjoitteuna googlen kartan perusteella:
9-tieltä käännytään Orivedelle tielle nro 58. Sitä suunnistetaan kohti Kangasalaa, kunnes käännytään Eräjärven tielle nro 3260. Ajetaan noin 500m ja radan jälkeen käännytään oikealle. Ajopaikka löytyy sen tien päästä.Kute Satu maininnut, aikojen otto alkaa noin klo 12.00. Rata avataan harjoittelulle tuntia ennen.
Rauno
23.8.2010, 08:51 vastauksena käyttäjälle: MYYDÄÄN CITROËN AX 10E, myyty + 70tkm moottori + osat kaup #158414Käyty katsastamassa 20.8.2010, läpi meni ongelmitta, tosin vas.etup. vetarin suojakumi täytyy vaihtaa ennen ensi katsastusta.
-
JulkaisijaArtikkelit