Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kuten ylla mainitaan rata aukeaa klo 12.00. Puomi tulee taas eteen muistaakseni klo 18:00.
Aikaa on siis ajella. Ratamaksu on 20€, jonka Oriveden UA haluaa todennäköisesti kaikilta jäälle kulkimilla menijöiltä. Tämä selviää tarkemmin viimeistään paikanpäällä.Voittaja selvitetään kelloa vastaan ajamalla. Toteutus tehdään perinteisesti, eli kolarivaaraa toiseen kulkimeen ei pitäisi tulla. Se mitä sarjoja on, riippu ketä tulee paikalle. Jos sarjoja on useita niin eiköhän ikä ole toisarvoinen seikka, katsotaan mitä pellin alta löytyy ja tehdään mahdolliset sarjat sen mukaan.
Toisaalta eihän tästä mitään verta pakkiin kisaa tehdä, pääasia että joku voittaa mustangit. Ota siis Joel ne piikit mukaan.Kypäräpakkoa ei ole, ei edes turvavyöpakkoa jos sellaisia ei löydy. Ajo jäällä on tietysti omalla vastuulla niin harjoittelussa kuin kisassakin.
Croisetten mainitsemasta linkistä löytyy ajo-ohjeet radalle. Seuraamalla sairaalan opasteita ollaan jo lähellä, loppu kannattaa varmistaa linkin avulla.
Rauno
Niinkuin Sadun ilmoituksesta näkyy niin ajot pidetään, ellei luonto pane kovasti kapuloita rattaisiin.
Nyt varastoista kunnon piikit alle, esabin lukko + muut hienosäädöt niin eiköhän muskeliautoilla ole ihmettelemistä.
Tarkemmat aikataulut ilmestyvät tänne ja sinne Facebookin erääseen ryhmään.
Viimehetken ratatiedot saa Sadulta 050 4054 254.Aivan turha sovellutus, valitettavasti. Itse huomasin jo vuosia sitten.
Rauno
Anna mennä vaan, sama osoite kuin edellinenkin linkki jonka laitoin.
Minulle ei ainakaan vielä ole mitään pilkkuja ja paiseita ilmaantunut.Rauno
Muistaakseni vanhuksen nokkalaturin max teho on noin 110W, eli karkeasti laskien max latausvirta on 110W / 6V, eli vajaat 20A. Se kuinka paljon latausvirta käytännössä on, riippuu kuormituksesta ja akun tilasta. Laturi pystyy periaatteessa syöttämään juuri sen tehon minkä kulutus vaatii.
Tasavirtalaturin säädin on tosi älykäs keksintö. Periaatteessa tyhjäkäynnillä ei latausta tapahdu, vaan sopivasti kierrosten noustessa jännitteenvalvontarele havaisee kierrosten/jännitteen nousun ja kytkee latauksen päälle. Se miten säädin on säädetty ratkaisee sen milloin lataus alkaa, periaatteessa voi toki alkaa jo tyhjäkäynnilläkin mutta laturihan on silloin vielä varsin tehoton.
Jos paikat on kunnossa, liittimet hyviä ja toimivia sekä säädin OK, niin AK65:n mainitsemia ongelmia ei esiinny.
Rauno
5.7.2012, 16:37 vastauksena käyttäjälle: Nelkku ei lataa, apua! EDIT: Loppu hyvin, melkein kaikki hyv #166500Motonet myy myös 2CV:n elektronisia säätimiä. Itselläni on jo ollut ja toiminutkin sellainen jokusen vuoden.
Vika voi olla myös laturissa, hiilet loppu ja liukupinnat kuluneet. Testi: Jännitemittari kiinni laturin lähtöön, siihen paksumpaan johtoon. Kun ohuempaan napaan syöttää suoraan +12V pitäisi laturin antaa täydet pihalle jos on kunnossa. Eli jännitemittarin lukemat nousee selvästi tai tyhjäkäynnillä huomaa kuinka koneen kierrokset hieman laskee.
Rauno
Mansessa juuri nyt kotitersassilla henkistä valmistautumista huomisiin koitoksiin, eli aamulla lähtö kohti Mansoniemeä.
Pitäkää kelit kunnossa ja sateet kurissa ja ennenkaikkea tappakaa kaikki itikat jo tänään,Rauno ja Mervi
Toivottavasti linkitys pelaa, tuolta löytyy Joelin ilmoittama selvitys laakereista ja hankintapaikoista.
Rauno
Täällä olisi yksi puolikuntoinen astianpesukone odottamassa noutajaa. Loppuhuuhtelu puuttuu ja siksi meni vaihtoon. Ei maksa mitään, riittää kun hakee pois ennenkuin vien sen Nekalan romuvarastolle.
Rauno
Moro taas,
Kävin päivittämässä taulukkoani, eli lisäsin MCDA:n ja Franzosen luetteloiden kuvat mitä heillä on tarjottavana lootan sisälle.
Rauno
http://www.kolumbus.fi/rauno.tuomainen/lootan_laakerit.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Moro,
Löytyisikö täältä mitään apuja:
http://www.kolumbus.fi/rauno.tuomainen/lootan_laakerit.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tein itselleni viime kesänä vaihteistoremppaa ja hienona kuningasajatuksena oli samalla kerätä tietoa julkaistavaksi muillekin. Homma tuli tehtyä, mutta tämä kirjallinen puoli jäi vähän vaiheeseen. Tosin aika pitkälle siinä pääsin.
Huom! Korostan siis että tiedot ovat puutteellisia ja kaikkia asioita en täysin selvittänyt. Tästä olisi tosin hyvä lahtökohta jollekin joka haluaisi wikiin tehdä täydellisen esitylsen lootan laakereista, korvaavista vaihtoehdoista + menetelmät joilla ja joista voidaan korvaavia laakereita tehdä.
Rauno
Olen myös muuttanut oman 6V:n 12 voltille sopivaksi. Asiaa edesauttoi huomattavasti se, että sain imu-pakosarjan jossa oli kiinnike ulkopuoliselle laturille.
Esim. Motonetista uusi laturi, säädin ja kasa polttimoita. Omassani on mekaaninen lasinpyyhin, joten sitä ei tarvitse vaihtaa, myös startin vaihtaminen on turhaa.2CV Jouluterveiset Tampereelta,
Rauno ja Mervi

Koeta seuraavaa,
sivun päällä klikkaa oikeaa näppäintä ja valitse: Päivitä.Rauno
Eräässä Tampereen koulutustapahtumassa oli ohjelmana etupyörän laakerin vaihto. Kuvallinen ohje löytyy osoitteesta:
https://www.2cv.fi/tampere” onclick=”window.open(this.href);return false;
-vasemmasta reunasta klikkaamalla Uutisia, ilmoituksia avautuu sivu jossa on mm. jutut koulutuksista.Juttu jäi sen verran kesken että kasaus puuttuu, mutta suunnilleen päinvastaisessa järjestyksessä se onnistuu.
Rauno
ps. sivuja vaivanneet “kielioppivirheet” on korjattu ja ne pitäisi nyt toimia uusimmissakin selaimissa
Juu, siellä nähtiin.
Me käytiin testaamassa vanhalla itäsaksalaisella mukulakivikadun pätkällä onko Pakussa irtonaisia osia, tuhlaamassa loput Saksan eurot ja ottamassa hiukan iltapalaa ennen laivan lähtöä.Rauno
-
JulkaisijaArtikkelit
