Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Aivan turha sovellutus, valitettavasti. Itse huomasin jo vuosia sitten.
Rauno
Anna mennä vaan, sama osoite kuin edellinenkin linkki jonka laitoin.
Minulle ei ainakaan vielä ole mitään pilkkuja ja paiseita ilmaantunut.Rauno
Muistaakseni vanhuksen nokkalaturin max teho on noin 110W, eli karkeasti laskien max latausvirta on 110W / 6V, eli vajaat 20A. Se kuinka paljon latausvirta käytännössä on, riippuu kuormituksesta ja akun tilasta. Laturi pystyy periaatteessa syöttämään juuri sen tehon minkä kulutus vaatii.
Tasavirtalaturin säädin on tosi älykäs keksintö. Periaatteessa tyhjäkäynnillä ei latausta tapahdu, vaan sopivasti kierrosten noustessa jännitteenvalvontarele havaisee kierrosten/jännitteen nousun ja kytkee latauksen päälle. Se miten säädin on säädetty ratkaisee sen milloin lataus alkaa, periaatteessa voi toki alkaa jo tyhjäkäynnilläkin mutta laturihan on silloin vielä varsin tehoton.
Jos paikat on kunnossa, liittimet hyviä ja toimivia sekä säädin OK, niin AK65:n mainitsemia ongelmia ei esiinny.
Rauno
5.7.2012, 16:37 vastauksena käyttäjälle: Nelkku ei lataa, apua! EDIT: Loppu hyvin, melkein kaikki hyv #166500Motonet myy myös 2CV:n elektronisia säätimiä. Itselläni on jo ollut ja toiminutkin sellainen jokusen vuoden.
Vika voi olla myös laturissa, hiilet loppu ja liukupinnat kuluneet. Testi: Jännitemittari kiinni laturin lähtöön, siihen paksumpaan johtoon. Kun ohuempaan napaan syöttää suoraan +12V pitäisi laturin antaa täydet pihalle jos on kunnossa. Eli jännitemittarin lukemat nousee selvästi tai tyhjäkäynnillä huomaa kuinka koneen kierrokset hieman laskee.
Rauno
Mansessa juuri nyt kotitersassilla henkistä valmistautumista huomisiin koitoksiin, eli aamulla lähtö kohti Mansoniemeä.
Pitäkää kelit kunnossa ja sateet kurissa ja ennenkaikkea tappakaa kaikki itikat jo tänään,Rauno ja Mervi
Toivottavasti linkitys pelaa, tuolta löytyy Joelin ilmoittama selvitys laakereista ja hankintapaikoista.
Rauno
Täällä olisi yksi puolikuntoinen astianpesukone odottamassa noutajaa. Loppuhuuhtelu puuttuu ja siksi meni vaihtoon. Ei maksa mitään, riittää kun hakee pois ennenkuin vien sen Nekalan romuvarastolle.
Rauno
Moro taas,
Kävin päivittämässä taulukkoani, eli lisäsin MCDA:n ja Franzosen luetteloiden kuvat mitä heillä on tarjottavana lootan sisälle.
Rauno
http://www.kolumbus.fi/rauno.tuomainen/lootan_laakerit.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Moro,
Löytyisikö täältä mitään apuja:
http://www.kolumbus.fi/rauno.tuomainen/lootan_laakerit.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Tein itselleni viime kesänä vaihteistoremppaa ja hienona kuningasajatuksena oli samalla kerätä tietoa julkaistavaksi muillekin. Homma tuli tehtyä, mutta tämä kirjallinen puoli jäi vähän vaiheeseen. Tosin aika pitkälle siinä pääsin.
Huom! Korostan siis että tiedot ovat puutteellisia ja kaikkia asioita en täysin selvittänyt. Tästä olisi tosin hyvä lahtökohta jollekin joka haluaisi wikiin tehdä täydellisen esitylsen lootan laakereista, korvaavista vaihtoehdoista + menetelmät joilla ja joista voidaan korvaavia laakereita tehdä.
Rauno
Olen myös muuttanut oman 6V:n 12 voltille sopivaksi. Asiaa edesauttoi huomattavasti se, että sain imu-pakosarjan jossa oli kiinnike ulkopuoliselle laturille.
Esim. Motonetista uusi laturi, säädin ja kasa polttimoita. Omassani on mekaaninen lasinpyyhin, joten sitä ei tarvitse vaihtaa, myös startin vaihtaminen on turhaa.2CV Jouluterveiset Tampereelta,
Rauno ja Mervi
Koeta seuraavaa,
sivun päällä klikkaa oikeaa näppäintä ja valitse: Päivitä.Rauno
Eräässä Tampereen koulutustapahtumassa oli ohjelmana etupyörän laakerin vaihto. Kuvallinen ohje löytyy osoitteesta:
https://www.2cv.fi/tampere” onclick=”window.open(this.href);return false;
-vasemmasta reunasta klikkaamalla Uutisia, ilmoituksia avautuu sivu jossa on mm. jutut koulutuksista.Juttu jäi sen verran kesken että kasaus puuttuu, mutta suunnilleen päinvastaisessa järjestyksessä se onnistuu.
Rauno
ps. sivuja vaivanneet “kielioppivirheet” on korjattu ja ne pitäisi nyt toimia uusimmissakin selaimissa
Juu, siellä nähtiin.
Me käytiin testaamassa vanhalla itäsaksalaisella mukulakivikadun pätkällä onko Pakussa irtonaisia osia, tuhlaamassa loput Saksan eurot ja ottamassa hiukan iltapalaa ennen laivan lähtöä.Rauno
Keskiviikko 3.8 2011
Kauas on pitkä matka ja Salbrisiin vielä pidempi. Nyt retki alkaa olla hyvästelyjä vaille valmis. Viimeinen varsinainen etappi, eli laivalla Rostockista Helsinkiin on meneillään. Hesassa porukka hajoaa kukin taholleen muistelemaan mennyttä seikkailua ja surkuttelemaan paluuta takaisin normaaliin viikko- ja työrytmiin.Sunnuntaina shamppanjamaakunnasta lähdettyämme otettiin suunta kohti Moselin laaksoa Verdunin kautta ja Luxemburgin läpi. Belgia oli niin lähellä, että Ollin ja Irmelin oli suorastaan pakko käydä syömässä sopat siellä. Roomalaisten v. 180 jkr rakentama Porta Negra kuvattiin Trierissä, josta jatkettiin Mosel- joen vartta kohti lumoavan kaunista Bernkastel-Kuesia . Leiripaikka oli pienessä Erdenin kylässä. Kämppärin vieressä oli paikallinen viininvalmistaja, jolta sai maistaa ja ostaa viinejä.
Maanantaina jatkoimme vielä jonkin matkaa Moselin vartta, jonka jälkeen oli pakko kääntää nokat kohti pohjoista. Viimeinen yöpyminen oli Kasselin korkeudella Warburgissa, josta eilen tiistaina hurautettiin loput 500km Rostockiin. Ryhmä on reissusta vähän väsynyt ja rähjääntynyt, mutta iloisella mielellä ja nauru raikuu edelleen laivassakin. Huippusakkia!
Ryhmäkuvassa noin vasemmalta oikealle katsottuna.
Olli, Nina, Seija, Silja, Suvi, Timo, Kaisa, Sirkka, Mervi, Rauno, Jukka
Kari, Irmeli, Olli
Tuomas ja Linnea.Ryhmän sananikkari Seija oli joutoaikoinaan kirjoitellut loppulaulun, jonka ensiesitys Irmelin laulamana ja Ollin säestyksellä ja esitettiin laivan ravintolassa (Hermannin ja Miinan valssin sävelin).
Kiitokset vielä kerran koko hulvattomalle ja hyvälle porukalle reissusta! Seuraavissa seikkailuissa tavataan,
Mervi ja Rauno
Lauantai 30.7.2011
Pariisin perusnähtävyydet käytiin bongaamassa ja tietysti Andren hauta. Pariisi on upea paikka, mutta turistikaudella ihmisiä aivan liikaa. Eilen tultiin takaisin Salbrisiin ja valitsemamme leiri kylän reunalta osoittautuikin oivalliseksi ratkaisuksi. Kylälle oli matkaa vain puron yli ja tapahtumapaikalle noin 500m. Alueella kauempana olevat joutuivat kuulemma kävelemään jopa pari kilometriä tapahtuma- ja myyntialueelle. Ainoana puutteena meidän leirissä oli suihkujen puute, lähimmät olivat varsinaisella tapahtuma-alueella.Ettei nyt pelkästään tulisi haukuttua tapahtumaa, oli siellä jotain hyvääkin. Varaosamyyjiä ja myös tavaraa oli joka lähtöön. Itse tutustuin alueeseen vain pari tuntia, mutta kaikki tarpeellinen löytyi helposti ja sopivaan hintaankin.
Nyt lauantaiaamuna jätettiin Salbris taakse ja lähdettiin kohti sivistystä. Pakollinen linnaan tutustuminen Loiren varrella heti aamusta, jonka jälkeen kohti Champagnen keskusta Epernayta ja Chalons-en-Champagnea. Poikkesimme parissa shampanjan valmistuspaikassa, ja pakolliset tuliaiset tuli tietysti tehtyä ja lisäksi erikoisuus, VALMY. Valmy ja muut vastaavat ovat alueen shampanjoitua olutta. Mausta en osaa sanoa vielä mitään, koska pullot ovat vielä tiukasti kiinni.
-
JulkaisijaArtikkelit