Kirjoitetut vastaukset

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vikinä vapaalla #289102

    Jos vikinä tulee kytkinkopan sisältä niin todennäköisestihän se ääni tulee joko silmälaakerista tai painelaakerista.

    Millä tekniikalla tämä on?

    Vanhemmissa grafiittilaakeri voi tietysti ääntää talven jäljiltä tai kun pinta alkaa olemaan loppu? Tähän varmaan löytyy käyttökokemuksia kokeneemmilta

    vastauksena käyttäjälle: Vähäpäästöiset alueet euroopassa #288833

    Briteillä näyttäisi olevan tuosta selvitys: https://www.fbhvc.co.uk/driving-abroad

    Saksassa ilmeisesti vaativat Fivan todistuksen. Meillä Suomessa sahk on Fivan jäsen.

    Todistus kallis ja vain museoautoille.

    https://www.sahk.fi/
    <h2>FIVA ID Card</h2>
    FIVA ID Card vastaa meidän kotoista ma-todistustamme. Fiva-tunnistuskortti oikeuttaa Keski-Euroopassa ajamaan korkeampipäästöisillä vanhoilla ajoneuvoilla kaupunkien keskustaan, joihin ilman mukana olevaa ajoneuvokohtaista passia ei ole pääsyä. Myös osa eurooppalaisista ajotapahtumista vaatii osallistujilta FIVA ID Cardin. Suomessa FIVA ID Cardin voi myöntää ainoastaan SAHK, joka on kansainvälisen museoautojärjestö FIVAn jäsen. FIVA valvoo vanhojen ajoneuvojen harrastajien etuja kansainvälisellä tasolla.

    FIVA ID Card maksaa SAHK:n jäsenille 140 €, ulkopuolisille ja firmoille 200 €. Edellytys on, että Ma-lausunto on nuorempi kuin neljä (4) vuotta. Jos tarvitset FIVA ID Cardia, ota yhteyttä alueesi vastaavaan tarkastajaan.

     

    “Unrestricted access for historic vehicles
    Historic vehicles registered in Germany and carrying an “H” or a red “07” historic car licence plate
    are exempt from the emissions labelling regulation and do not require a sticker to access lowemission zones.
    This exemption applies also to foreign-registered historic cars. However, the vehicles should meet
    equivalent standards as the vehicles qualifying for a German “H” or red “07” licence plate. As a prerequisite, the vehicles must be at least 30 years old. And they have to be well-preserved. Inappropriate conversions will not be accepted – unless coeval modifications.
    The international FIVA Identity Card (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) is further
    evidence for a foreign-registered car qualifying as a historic vehicle. The FIVA Identity Card can be
    obtained from the national FIVA clubs. For further information, please visit http://www.fiva.org.
    When parking their historic vehicles in a low-emission zone, the owners should visibly display on the
    inside of the windscreen a copy of the national vehicle registration certificate indicating the vehicle’s
    age, and, if applicable, the FIVA Identity Card.”

     

    1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
    vastauksena käyttäjälle: Puolan liittimistä #288832

    Näitähän voisi olla vaikka killalla myynnissä?

    Ainakin tuolla yhdellä liikkeellä jolla näitä näyttäisi löytyvän hinta aika paljon alempi kuin Burton.

    https://www.rdae.nl/search/stekker+rond+Citroen/

    100kpl erä 8,85.

     

    vastauksena käyttäjälle: Peruutusvalon kytkin #288400

    tällainen tuli vastaan jos vielä etsit mallia: https://vgs2cv.be/en/store/Acheruitrijlichtschakelaar-p108795881

    tuolla ohjeella tuon jo periaatteessa toteuttaa itsekin

     

     

    1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
    vastauksena käyttäjälle: vanhuksen laturi – roottorin ulosveto #288127
    vastauksena käyttäjälle: vanhuksen laturi – roottorin ulosveto #288126

    Mikäli ei itse halua värkätä niin MP vauhtipyörän ulosvedin ajaa myös asian

     

    stormilta löytyy:

    https://www.storm-motor.fi/tyokalut/motion-pro-tyokalut/vauhtipyoran-ulosvetajat/flywheel-puller-m20x15-rh-external-thread/

     

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteistojen yhteensopivuus? #288091

    Hyvä vinkki!

    Täytyy tsekata. Tuo alkuperäislaatikkokin on toki tarkoitus rempata. Purin eilen 18hp laatikon. Tuosta pitäisi saada varaosat vanhaan.

    Onko grafiitin korvaavasta laakeroidusta painelaakerista muuten kokemusta? Toimiiko grafiitti noiden uudemman mallisten paineasetelmien kanssa vai vaatiiko laakeroidun?

    https://www.2cvp.com/A-11969-butee-d-embrayage-a-bille-pour-2cv-avant-02-1970-remplace-le-modele-graphite.aspx

     

     

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteistojen yhteensopivuus? #288080

    Täytynee testailla. Vaihteensiirtäjän keppi näyttäisi samoin olevan hieman eri kulmalla.

    ohessa muutama kuvatus mistä kyse

     

    vastauksena käyttäjälle: Amin lähivalot hukassa #287418

    Hapettumaa? Valokatkaisin/sulakkeet/johtoliitokset

    Omassa väärän merkkisessä harrasteessa pitkä uupui toiselta puolelta ja rekisterivalo pimeä talven jäljeltä. Sulaketta pyörittämällä ja polttimon kanta putsailemalla korjaantui.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen polkimet #287247

    kiitti – täytyy tuollaiset holkit kattella

    vastauksena käyttäjälle: Wanhus lopetti lataamisen #287131

    Noita teknisiä ohjeita löytyy englanniksi mm:

    https://www.dropbox.com/sh/su2vakktkj6oei6/AAC1-0XKQ8rkZPqP2xyRNXy1a?preview=816-1.pdf

    Tuossa sivu 129->

    Tuolla oli paljon muitakin pdf esim brittiläinen korjaamokäsikirja 50-luvulta

    https://www.dropbox.com/sh/su2vakktkj6oei6/AAC1-0XKQ8rkZPqP2xyRNXy1a

     

     

    vastauksena käyttäjälle: Taka-akselin korotuspala? #287013

    Tuohon A-mallin varaosaluetteloon 49-52 sellainen oli kuitenkin merkattu? Varaosanumero myös sama kuin myöhemmissä AU424.97.

    Tuosta vaan päättelin että pakosti se AZ on ollut myös.

     

    vastauksena käyttäjälle: Taka-akselin korotuspala? #287009

    https://www.dropbox.com/sh/su2vakktkj6oei6/AAC1-0XKQ8rkZPqP2xyRNXy1a?preview=446+2CVParts1952.pdf

    Näyttääpi sinne sellainen kuuluvan ja raidetangon taaemman kupin taakse nähtävästi jousi.

     

    vastauksena käyttäjälle: Pari kysymysta vetarin kumin vaihdosta #286816

    Ne normaalikumit ei usein vaan kestä kovinkaan pitkään. Ei liimattavista SKF ylivedettävää mainostivat joskus pidempikestoiseksi mutta itsellä ainakin huonoja kokemuksia.

    Löbrolla muuten oli joku 10 vuotta sitten kun tavallisissa kumeissa laatu huonoimmillaan teknisessä tiedotteessa maininta että takuuvaihdoissa suositellaan käytettäväksi thermoplast suojakumia. Tuohon aikaan kaikki bensaletkutkin hajosi talven aikana. Tuntuisi että laatu on tuosta parantunut. Mutta joo muovinen varmaan paras vieläkin jos ikuisen haluaa.

    Ei tuo hipporedin liimattava käsittääkseni mikään huono ole. Koot vaan aika pieniä niin mihinkään pakuun eivät sovi. Toyotan merkkihuollossahan ovat käyttäneet liimattavia jo pidempään. Velipojan camryssä alkuperäiset kumit korvattu joskus edellisen omistajan aikana liimattavilla ja kestäneet ainakin 5+vuotta

     

    Genuine Toyota Split Boot Kits – New Town Toyota

     

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)