Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tarkistitkos että sytytyspuolalle tulee sähkö..
Voi nimittäin olla että sulakerasia hapettuu eikä sähkö kulje ilman puhdistusta.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂On ne tukivarren hitsaus saumat hyvä tarkistaa..
Itselle kävi 80 luvulla ajaessani routakuoppaan että sisäpuolen sauma ratkesi auki..
Oli juuri tehtaan hitsaus saman näköinen kun kuvissasi..
No tallille vain kori tunkin päälle ja sauma auki ja mikilla uusi sauma tilalle kun entinen oli hiottu pois..
Sauma irvisti silminnähden kun keulan paino oli päällä,,
tunkilla nostettaessa koria rako häipyi.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂28.3.2012, 19:07 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164895Kansia asennettaissa pitää kone pyöräyttää sellaiseen asentoon jossa työntötangot ovat alimmillaan asennettavan kannen puolella,,
tällöis kannen asemmus sattuu suoraan..
Kansipultteja pyöritetään käsin niin kauan että kansi on suorassa ja nojaa tasaisesti sylinterin päähän…
Vastaava koneen pyöritys toiselle puolelle konetta kun sen puolen kantta asentaa..
Asennettaessa on varmistuttava että työntötankojen suojaputket menevät lohkon reikiin eikä jää reunojen päälle..
Jos kaikki edellä kerrottu on OK niin tässä vaiheessa ei ole tarvinnut avainta asennuksessa vaan kannet ovat suorassa
nojaten sylintereiden päihin tasaisesti pelkällä käsin kiristyksellä..
Ennen kansien kirimistä asennetaan imupakosarja paikoilleen jotta kannet asettuvat aksiaalisesti toisiinsa nähden,,
jolloin myös imupakosarjan tiivistepinnat asettuu oikeaan kulmaan kansien tiivistepintojen kanssa.. 💡
Sen jälkeen kiristetään kannet pultteja vuorotellen kiristäen pikkuhiljaa.. Vaihe 1. = 1.0 kpm… Vaihe 2. = 2.5 kpm 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Niin tuo ryypyn kevennin,, Empä olis arvannut… 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Millainen on tuo “takaisinpotkaisujärjestelmä” .. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hienoa… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Tuossa wanhus kaasuttimessa ei ole sitä kiihdytyspumppua..
Imupakosarjan tarkistus ei onnistu muuten kun irroittamalla se ja osin tulpaten ja puhallen todeten mahdollinen puhki ruostuminen jolloin puhallus pakosarjaan aiheuttaa ilmavirtauksen myös imusarjaan..
Kaasuttimen tarkka puhdistus,, venttiilien välys säätö,, sytytyksen säätö ynnä muuta vakio tarkistusta kuten bensapumpun toiminta,, sytytystulpat bensaletkujen kunto….
PS: Kuvassa peukalon alla oleva osa on kääntyvä levy joka avaa ryyppykanavan sitä vaijerilla vedettäessä… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hyvät ystävät.!!
Kun kerran minutkin nimeltä mainittiin,, niin vastaukseksi saanee riittää se että talkoot ovat vähän kaukana täältä pohjoisesta katsoen (679 km)..
Enkä jaksa orjentoitua edestakaiseen ajeluun näillä bensan hinnoilla..
Toisekseen katson että sitä tietotaitoa ja osaamista löytyy likempääkin…
Toki huolissaan olen ollut rojektin taannoisesta hitaasta edistymisestä..
Annan täydet valtuudet nuoremmille likempänä asuville henkilöille rojeksin valmiiksi saattamisessa… 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂23.3.2012, 10:24 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164888Juuri tästä oli kysymys..
Muutenkin kannattaa tarkistaa kyseinen keinuvivun pää,, saattaa olla jopa syöpymiä ynnä muuta jolloin koko vipu kannattaa vaihtaa ehjään.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂23.3.2012, 08:19 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164886Keinuvivuista sen verran että jos jousi prikat eivät pidä vipua ylhäällä vaan sinne jää välys niin ääntää..
Toinen juttu vielä se että jos venttiilin pää on kuluttanut kolon keinuvivuun niin ei rakotulkilla saa oikeaa välystä vaa jää liian isoksi jolloin kanssa ääntää..
Asian korjaamiseksi venttiilin painajan päitä voi hioa siten että kolonreunat häviää ja taas saa välyksen säädettyä oikeanlaiseksi… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kotisivuja Ei löydy,, mutta puuhamies kuitenkin.. 💡
>> >> http://www.webinfo.fi/vesilahti/Citroen+Camionnette+fun+club/ << <<
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Toimii ihan hyvin ilman kaasuttimen vaimennustakin,, on tullut ajettua vuosia yksilöllä jossa keskipakokytkin eikä kaasuttimessa ole vaimennusta..
Moottori jarrutus on vain hiukan voimakkaampi ilman vaimennusta.. 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kulkeutuisikkohan tuolta tangon sisä kautta öljyä ylös voiteleen venttiilin painajan kuppia / laakerointia.. ??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Pyörii ilmiselvästi väärinpäin …

Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Hyvä juttu.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
