Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
25.4.2012, 07:09 vastauksena käyttäjälle: MInkätyypistä mussiikkiva rättärisissit kuunteloovat ? #140957
@Jukes wrote:
Shine On Your Crazy Diamond!!! Sopivan hidasta rättärikuskeille. Mjutta mikä oli orkesteri 😆
Tuoltapa tuo selvinnee:: 😀 http://www.youtube.com/watch?v=0SqFPNTBnv8
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Näyttäis jotain numeroita olevan tuolla linkin kuvissa.. 💡
https://picasaweb.google.com/113793292782402406833/KuviaLaatikosta” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kopsasin tuonkin laatikoiden välitys-suhde taulukon 2cv-Wikiin:
—- > Tekniikka / Vaihteistot 2cv pohjaisissa kulkimissa. < —- 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kyllähän sitä kaikenlaisia “leka” hommia väliin joutuu tekemään,,
mutta kyllä asianmukainen työkalu helpottaa / nopeuttaa ja hermot ja sormet säästyy.. 😯
Olemattomilla työkaluilla joutui itsekkin 60 luvulla aloittaan.. 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Kuva vähän haalea mutta periaate selvinnee työkalusta..
Tuolla aiemmin kerroin että tuon paksumman tapin tilalle voi laittaa virapeli hylsyavaimen niin siitä voi vääntää aina räikkäavaimella optimi asennossa riippumatta kitkan asennosta toisin kun tuolla kuvan jäykällä vääntimellä…
Mutta kyllä tuo kuvan jäykkä avain ajaa saman asian täysin….
😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Monella taitaa olla se kitkan työkalu omavalmiste,, niin kuin minullakin..
Lyhykäisyydessään kerrottuna: Ensin kokeillaan vaikkapa 16mm hylsyä siihen kitkan keskellä olevaan koloon,, jos tuntuu sopivan suuruiselta eikä lonksu paljon niin seuraavaksi otetaan sen kokoista pyöröterästä pätkä joka sopii kitkan levyssä keskikolon vieressä olevaan reikään,, kokoa en nyt muista..
Tangosta väännetään veen muotoinen kulma ja lyhennetään sopivaan mittaan hylsyn ja reiän suhteen sekä hitsataan lopuksi hylsyyn kiinni..
Eli nyt voi räikkä avaimella kääntää siitä hylsyn päästä siitä kitkan keski reiästä kitkalevyä kun hylsyssä on se teräsnokka kiinni ja siellä kitkalevyn pienessä reiässä.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Sen sisältä säädettävän kitkan takaisin asentamiseen tarvitaan erikoistyökalu jolla saadaan asennus vaiheessa käännettyä se ulommainen levy samansuuntaiseksi akseliputken ulokkeiden kanssa jotta levy menee paikoilleen akselin päähän.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Minulla on sellainen muistikuva että olisivat aikoinaan asentaneet noita Fiat 600:sen sivuvilkkuja siihen etulokariin.. ❓
Kuva löytyy tuolta Nettiautosta kun en äkkiä muuta paikkaa keksinyt.. 😯http://www.nettiauto.com/fiat/600/4680517
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Johtuu siitä kaksipiirisestä pääsylinteristä..
Itsellä oli samoja vaivoja kun vaihdoin pääsylinterin vuosi sitten niin piti säätää takakengät jumiin ja säätö löysätään juuri niin vähän että rumpu pyörii tarttumatta kenkiin..
Ilmauksen takajarruille jouduin tekemään moneen kertaan uudelleen ennen kuin kaikki ilmakuplat sai pois,,
sen jälkeen jarrut toimi kertapolkaisulla kaikkiin pyöriin eikä poljin painunut enää syvälle.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@HanaAna wrote:
Bensapumput mitkä nyt on kokeiltu, vaikuttivat kyllä ihan ok:lta. Paha noista tietty on päältäpäin mitään faktaa sanoa, mutta kalvo ok eikä pumpun vivuissa näkynyt kulumaa… Hyvä tietää että uusiakin saa, pumppu ei paljon maksa, kaasari vähän enemmän.
Niimpä..
Vivun akselinreiän kuluneisuutta ei muuten huomaakkaan ellei sitä liikuta edestakaisin työntötangon liikkeen suuntaisesti,,
pumpun teho on yllättävän lyhyestä liikkeen pituudesta kiinni.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂@SEPPON wrote:
Käytä kaikki luukut paikallaan mahdollisimman nopeasti
Joo samaa suosittelen..
Heti kun pilarit A B C on sen verran valmiit että ovet voi laittaa paikoilleen niin ennen kynnyksen lopullista kiinnitystä suositellaan..
Tuossa vaiheessa on pilattu monta hyvää rättärin koria.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Vika saattaisi olla oireista päätellen sama mikä minulla oli aikoinaan kutosessa..
Vika oli bensapumpun vivussa ja akselissa joissa sekä akseli että vivun akselin reikä oli kulunut niin paljon että akseliin ja vipuun tuli sen verran paljon löysää että koneen työntötanko ei enää yltänyt työntämään pumpunkalvoa riittävästi jolloin pumpun tuotto ei enää riittänyt kahdella kurkulla ajoon vaan meno hyytyi tyystin kun avasi kakkoskurkkua.. Tilanne korjaantui pelkällä pumpun vaihdolla ehjään..
Kyseinenkin pumppukin on korjattu akseloimalla se uudelleen..
Tietysti vikahan voi olla muuallakin,, mutta kannattaa tuo pumppu hommakin tarkistaa.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Jos ei lähempää löydy niin Piehingistä ainakin.. 😯
Pultit postissa… ➡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂En tiedä muuta mutta kaasuttimen oikeanpuoleisessa kyljessä siina alumiinilipareen seutuvilla on merkitty valuvaiheessa nuo kurkun halkaisiat esim: 18/26 Ainakin niissä kolmessa kaksikurkkuisessa mitkä meillä on.. 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂Ei pääse kuvia katseleen vaatii kirjautumisen sisään.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
