Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 766 - 780 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Virtalukko #166236

    Tosiaankin kannattaa tutkia se pohjakytkin,, voi hyvinkin lukko palauttaa ilman sitä pohjaosaa..
    Itse ostin aikoinaan uuden sen pohjan suosiolla enkä alkanut vanhaa korjaamaan,, rikki mikä rikki…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Virtalukko #166232

    Rattilukko mallisen virtalukon vaihto ei ole kovinkaan vaikea kun omistaa porakoneen..
    Hankkii uuden lukon ja sen kiinnityspannan niin voi porata vanhan pannan poikki kahdenpuolen lukkoa jolloin lukko irtoaa..
    Jos aikoo saada pannan ehyenä irti on taisteltava ne katkaistut mutterit irti sieltä alumiinipalan koloista..
    Helpottaa jos joskus lukko on ollut irti ja mutterit on silloin korvattu tavallisilla muttereilla…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #165041

    Yleensä tyhjäkäyntisuuttimen suurentaminen tulee vastaan siinä tapauksessa että kaasarin akseli esimerkiksi
    väljenee ja sieltä käsin tulee pieniä ilmavuotoja…
    Toisienkin suuttimien kohdalla kannattaa ensin tutkia kone muuten että onko se kunnossa jotta vika tulee korjatuksi oikeasta paikasta eikä keskitytä oireisiin..
    😯 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Netistä löytyneitä…. #171708

    Kyllä se varmaan muuten vastaa vuosimallia,,
    mutta tuo konepelti on -70 luvun alun porrasmaski nelkusta ympätty…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Rättärit suviyössä & Isämestarin ralli 2012 #165925

    Tule vaan … 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Teflonin koko. #166033

    En muuta tiijä mutta kun kaikkia tefloneita kokeilee pakoventtiiliin niin huomaa että toisen väriset on hiukan tivimmät,, en kyllä muista kumman väriset..
    Tivimmät olen sitten asentanut imuventiileille..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #165033

    Tyhjäkäynnin nimenomaan oikea ja riittävä bensaseos on tärkeä juurikin pienellä kaasulla ajettaessa,,
    koska silloin tyhjäkäyntipiiri ja ykköskurkun tehokäyntipiiri toimivat rinnakkain..
    Isommalla kaasulla siirrytään sitten kokonaan tehokäyntipiirin huomaan..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Sähköliitos ongelmia #166226

    Tuolla valokytkimen kytkentä ohje… https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Kytkent%C3%A4_2cv:n_valokatkaisijalla.
    Siinä lasinpyyhkijän koneistossa jatkuva virta kytketään punaiseen napaan ja kytkimen kautta vihreään… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Takajarrurumpu #166224

    Joko laakeri ei ole oikein paikoillaan tai uudet kengät ottavat rummun sisäreunaan kiinni,,
    jolloin kenkien reunaa pitää pyöristää…
    Huono tuosta näkemättä on oikeaa diaknoosia tehdä,, pitäis tutkia…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Aurauksen sätö ym. #166206

    Killan jäsenet pääsevä lukemaan tuolta arkistosta sinne tallennettuja käsikirjoja ja gatalookeja,, sieltä löytyy muun muassa kyseiset mittaus ohjeet kuvien kera.. Kehotan sieltä tutkimaan.. 💡

    Esimerkiksi: Arkisto / Technik 1

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: En ole harjoitellut vielä tarpeeksi #166191

    Niimpä kytkinkopan pultit pitää olla momentissa,, toinen tärkeä kiristyksen paikka on siellä vaihteiston taka kumityynyllä.. Jos jää löysälle niin eka rajumpi jarrutus ja hyppää tyynyn pulteista ylös ja irti…
    Olen senkin kumman nähnyt aloittelijan sitikassa käyneen…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Netistä löytyneitä…. #171706

    http://www.nettiauto.com/citroen/2cv4/4834994
    Tuo yksilö on takuu varma ostos ken tarvii museorekisteröidyn kulkimen..
    Minunkin hyvin tuntemani myyjä on pitkänlinjan harrastaja taitava ja osaava monet rättärin kunnostanut kaveri..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163612

    Helpoin on se uudemman taka akselin vaihto..
    Sitten kyllä joutuu asentaan taakse putki iskarit jos runkossa on niille vasta kiinnikkeet..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Never-rusting story 2CV6/83 #150572

    Turboputken ero kulkuun tuntuukin juuri vain siellä kakkoskurkun puolella kun isontaa vakio suutinta kakkoskurkulla pari numeroa.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kytkinlevyn keskitystyökalu #166051

    Minulla on ollut tuohon hommaan mitoilleen sorvattu teräs tappi..
    Tehty jo 70 luvulta,, eipä tuo ole vielä työkalupakissa ruostunut..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 766 - 780 (kaikkiaan 3,422)