Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 526 - 540 (kaikkiaan 3,422)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Killan LA-kutsut #169001

    Arkistosta löytyy talletettuna tuo lista:
    SUOMEN 2CV -KILLAN LA-KUTSUT 7.3.2008
    Listalla vain Killan jäsenet
    Muutama listalla oleva taitaa olla jo nyt edesmenneitä jäseniä..
    🙁

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: KULKIMEN VÄRI MAAILMA #168984

    @mikko46 wrote:

    onko valopukin harmaa sama väri kun puskurit ? Mikko

    Mielestäni on saman värinen.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Työntötangon suojaputken vaihto #168610

    Keinäsen Hannu on vaihtanut,, oli puhe taannoin että laittaisi kuvia työkaluista ja ohjetta tänne jotta olisin säilönyt tiedon 2cv-Wikiin..
    Mutta unohtanut varmaan koko asian..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: JARRUISTA TAAS #168937

    Käsijarrun säädöstä levyjarruissa vielä: Jarruvivut säädetään vaijerin säädöistä siten että vivut nojaa lepoasennossa toppareihin ja vaijeriin ei jää löysää..
    Vipujen epäkesko säätömuttereista säädetään vipu niin kiinni jarrupalaan että ratas pyörii keveästi eikä ahista yhtään.. Säätö kannattaa tehdä haitari tunkki tukivarren alla jolloin ratasta voi pyörittää jolloin vivun säätö on helppo tehdä iholle.. Säädön jälkeen turhat löysät on poissa käsijarrusta ja vipukaan ei nouse liikaa…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Metsä löytö 2cv #168892

    Utelinpahan vain,, mutta ei pelkoa,, en tule noutamaan sitäkään.. 😉
    Maatukoon paikoilleen..
    8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kierroslukumittari #130220

    Kari80 tietää..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Metsä löytö 2cv #168889

    Jaa-a että missä.. ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kierroslukumittari #130217

    Mutta kertokaapa minkä kulkimen kojelauta on kuvassa ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Bensapumpun laippa #168962

    Kyllä bakelliitti pitää laittaa,, kannattaa verrata vanhan ja uuden pumpun vivun korkeutta suhteessa pumpun kiinnitys laippaan,,
    niiden pitäisi olla saman suuruiset.. Ilman bakelliittia eka koneen pyöräytys tuhoaa muuten pumpun..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: JARRUISTA TAAS #168929

    Pääsylinterin männän ja polkimen työntötangon vilkaisua ehdotinkin tuolla edellä..
    Itsellä kun oli saman tyylinen ongelma 90 luvulla ja palautus ongelma siellä pääsylinterissä..
    😉

    Jotain varaosa myyjiä ja palveluita löytyy tuolta linkistä: https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=3&t=6766

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165896

    Maadoituksen toinen pää on alunperin ollut jonkun rintapellistä löytyvän mutterin / ruuvin alla.. Vanhemmissa malleissa se on jännitteen säätäjän kiinnitys ruuvin alla viimeisimmissä kutosissa joissa jännitteen säätäjä on akkutelineen vieressä oli maadoitus liitetty tuulilasille menevän peltisuulakkeen läpivienti tiivisteen mutterin alle.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165894

    Koneen maadoitus on alunperin toteutettu siitä vaihteiston kannen pultinsta rintapeltiin..
    Siihen pulttiin on liitetty myöskin akun miinuskaapeli samaan nippuun..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: JARRUISTA TAAS #168923

    Jarrujen säädöstä asiaa hiukan tuolla linkissä..
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Jarrujen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: JARRUISTA TAAS #168922

    Kannattaa tarkistaa myös se jarrupolkimen tangon säätö..
    Pitää olla siten säädetty että polkimen lepoasennossa tanko ei työnnä sylinterin mäntää vaan on juuri iholla..
    Jos mäntä ei pääse palautuun kokonaan niin sylinteristä säiliöön menevät neste reijät eivät avaudu ja
    neste lämmetessään laajenee ja työntää jarrut päälle kun ei pääse palaamaan säiliöön..
    En sano että nyt vika siellä välttämättä olisi,, mutta toisten korjaajien jäljiltä voi löytää mitä ihmeellisempiä asioita..
    Joka tapauksessa kannattaa niiden takasylintereiden toimivuus tarkistaa siksikin että ovatko oikealle nesteelle tarkoitetut..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: OPPAITA KUNNOSSAPITOON #167370

    Kutosen koneen tunnistaa siitä kun lämmönvaihtimet on toisiinsa nähden lievästi sivuun päin suuntautuvat kun taas nelkun koneessa ne on yhden suuntaiset..

    Kuvassa kutosen kone kaksikurkkuisella kaasuttimella ja “turboputkella”.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 526 - 540 (kaikkiaan 3,422)