Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
1.6.2025, 12:46 vastauksena käyttäjälle: Mistä sähköinen öljynpainemittari 6Voltin wanhukseen? #291424
Kiitos vastauksista.
Tuollainen Puuilon mittari nyt testauksessa mutta vaikea saada tiiviiksi mittarin puoleisesta liittimestä, meinaa tihkua öljyä kierreteipistä huolimatta. Siksi kävi mielessä sähköinen mittari / anturi.
Tuo Martin lähettämä linkki taitaa olla myös mekaaninen mittari. Täytynee vielä yrittää tiivistellä kun saan etupään johtosarja tehtyä valmiiksi että saa koneen käyntiin.
19.4.2025, 10:10 vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen -62 6V Ducellier säädin ja ampeeri mittari #291298Konerempan yhteydessä sorvautin ankkurin ja samalla oli testattu myös kenttä käämi mutta säädin ei ollut mukana Kaikkihan on mahdollista mutta luultavasti testattu tuolla laitteella:
Noin 11 min. Kohdalta eteenpäin.
Täytyypä tutkia tuota ankkuria.
19.4.2025, 06:47 vastauksena käyttäjälle: Wanhuksen -62 6V Ducellier säädin ja ampeeri mittari #291293Tervehdys!
Ankkuri on sorvautettu ja testauttu kenttäkäämin kanssa, uudet hiilet, uudet paksut johdot laturilta säätimelle. Kokeiltu myös polarisoida ja testattu kytkemällä säädin akkuun (+ ja -) suoraan käynnistyskaapeleilla.
Säädin edellisen omistajan toimesta vaihdettu johonkin ”vastaavaan”pyöreä hattuiseen säätimeen eikä se ole ladannut kunnolla koskaan.. Ei ole oikeaa säädintä millä kokeilla mutta löytyy käyttämätön Ducellierin 45A / 6V kolme tolppainen säädin mitä en ole uskaltanut koittaa, epäillys että jos se yrittää saada 100w laturista 270w ulos niin tykkääkö laturi huonoa?
Amppeerimittari puolestaan ruostunut kiinni, purin mittarin osiksi ja sain viisarin herkisteltyä mutta magneetti joka palauttaa viisarin keski asentoon on menettänyt tehonsa…
Tämä tuli ehkä väärälle osastolle mutta ylläpito voi varmaan siirtää oikealle palstalle.
Yritän liittää muutaman kuvan…
Kiitos vastauksista, hyviä vinkkejä molemmat.
Lähinnä mietityttää se että silmämääräisesti vanha ja uusi venttiili näyttäisi olevan korkeus suunnassa hieman toisistaan poikkeavia, täytynee vielä mittailla. Ei varmaan pahasti heitä jos laittaa uuden venttiilin ja mukana tulleen 1mm tiivisteen. Kohosta paha sanoa että onko sitä taivuteltu.
Koetan laittaa tähän liitteeksi netistä löytämäni taulukon. Mitähän tuo ympyröity teksti tarkoittaa, tiivisteen paksuus?
Lähinnä ajattelin sitä että onko mig hitsaus sauma liian kova, murtuuko vierestä?
Taidan kokeilla juottamista on ehkä ”joustavampi” tapa.
Täytynee etsiä jostakin juotos vehkeet.
Tuossa kulkimessa ei siis ole alkuperäinen moottori vaan tyyppikilven mukaan No. 25054755 AZc
ATK:n mukaan voisi olla tämä:
Tyyppi: A53 7.5:1, 18/16 hv 4200 rpm, 27Nm 2500rpm, keskipakokytkin.
Käytössä: AZ 3/63 – 2/70
Onko tämä sitten se ”heikompi” nelkun kone? Keskipakokytkin jäänyt jonnekin matkan varrelle.
Kone vaikuttaisi olevan kohtalaisessa kunnossa, kiertokangen laakereissa ei tuntuvaa välystä eikä sylintereissä juurikaan kulumaa. Kannet / venttiilit todella karstaiset ja se ilmeisesti syynä puristusten katoamiseen silloin aikoinaan. Saako tähän malliin värkättyä puuttuvia venttiilin varren kumeja?
-
JulkaisijaArtikkelit