Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kuvia:
Ja voihan sitä tarvita myös jonkun muun auttamiseen kuten meille kävi Puolassa matkalla Slovenian maailmankokoukseen. Sillä kertaa puolan sanakirja ei ollut kotona kirjahyllyssä vaan omassa päässä. Korjattiin Matin ohjaus kun oli ohjauslaitteen runko irronnut raidetangosta. Saatiin konsulttiapua paikalliselta autopeltisepältä. Ilman omia työkaluja olisi auto jäänyt Puolaan.
TapaniEli sama laatikko kuin 21 hp:n vanhustiinassa vm 68 tai ainakin siinä. Siis 21 hp:n koneeseen sovitettu. Ainakin voimansiirto takaa on vanhuksen laatikosta(ei 2cv4 tai 2cv6). Kuitenkin öljyntäyttöproppu jo hankalaa 4-6 mallia. Ainakin Tiinan lypsyjakkaran paikallaan ollessa vaikea täyttää.
TapaniToyo Haaparannalla 44€ kpl. Sisäkumit 6€.
TapaniAlimmaisessa kaaviossa yksi jäähdytysripa ulkokuoressa enemmän kuin kysymyksen kuvassa.
TapaniLöytyykö valmistenumero (alumiininen lätkä rungon etuosassa)?
TapaniOnko tiedossa rungon numeroa (valmistenumero)? Eikö omistaja löydy sillä tiedolla ARK:n tiedostoista?
TapaniJokin vanhuksen looda on kyseessä, ei kuitenkaan tavallinen 12 tai 18 hp:n koneeseen tarkoitettu. Myös vetostartti ja vaihteensiirto takaa viittaavat vanhukseen. Jäähdytysripoja on laatikon kuoressa tavanomaista enemmän. Olisiko vanhustiinan 21 hp: laatikko tai Ami kutosen?
Lunta satanut Torniossa yhtä soittoa lähes kaksi vuorokautta.
TapaniOk. Täytyy seuraavalla kerralla tarkistaa. Vastikään kasaamassani kutosen loodassa mittaus jäi tekemättä, mutta sisään tuli samat tavarat kuin siellä oli ollut aiemmin ja vaikutti, että tämä oli sen ensimmäinen remontti. Ainakin siinä tapauksessa, että vaihtaa uuden ala-akselin, on mitta tärkeää tarkistaa. Esim. kutosen laatikostahan saa pidempivälityksisen vaihtamalla siihen ami kasin perän ja tällöinhän on kai syytä vaihtaa myös pinjonakseli?
Ulkotallissa täällä Torniossa kylmää, kun eteläviima tunkeutuu kaikkialle.
TapaniKommentti!
Hyvä juttu ja hyvät kuvat. Pinjonpyörän mittaustilanne jäi minulle hieman epäselväksi. Ala-akselille tulevan vaihteensiirtäjän saa kyllä paikalleen ja pois yläpakan paikallaan ollessa kun takalevy, ylälaakeri ja kolmosen ratas ovat poistettuna.
Kytkinakselin takapään neulalaakeria näyttää olevan sellaistakin mallia, että laakeri on lukittu lukkorenkaalla laakerin takapäästä. Pysyy hyvin paikallaan yläpakkaa paikalleen laittaessa.
TapaniJos tekee sen Ami8:n “perä”-kutosen sisäkalut yhdistelmälaatikon niin pitänee silloin vaihtaa myös kytkinakseli, jolloin uuden sekoitetun laatikon tyyppiä ei enää pystykään tunnistamaan kytkinakselista.
Vanhuksen laatikoista vanhustiinan laatikko on erittäin “pitkävetoinen” ja tarkoitettu alun perin 21 hp koneelle. Alun perin ko laatikossa oli yläpään vetarit yksinkertaisilla ristitapeilla, mutta alapäässä olikin kuulamallin vetarit.
Mistä tunnistaa 6konepakun laatikon?
TapaniTäytyyhän reikä korjata. Voihan sen kuvata ennen korjausta. Kyllä sen numerosarjan voi itse meistata, mutta kannattaa meistata sellaiseen paikkaan, että katsastusmies voi halutessaan varmentaa meistauksen omilla meisteillään. Viime aikoina eivät ole olleet kovin kiinnostuneita runkonumeroista. Ainakin kannattaa varmistaa, että alumiininen valmistelevy on paikallaan. Olen oppinut monista katsastuksista vuosikymmenten kuluessa, että ei kannata liikaa kysellä, tekee vain oman maalaisjärjen mukaan.
TapaniValitettavasti en vielä ole kuvaillut, mutta kansi on vielä auki ja perä irti. Voisin tänään ottaa tästä vaiheesta jonkin kuvan. Saas nähdä saako sitä näkyviin tälle palstalle?
TapaniSori. En päässyt äänestämään kun en ollut kirjautuneena sisälle.
TapaniMiten äänestys tapahtuu. Viki on ihan jees.
Tapani ❗ -
JulkaisijaArtikkelit