Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 33)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Huonohko aihio #156846

    Kuvia:

    vastauksena käyttäjälle: Työkalut 2cv #156865

    Ja voihan sitä tarvita myös jonkun muun auttamiseen kuten meille kävi Puolassa matkalla Slovenian maailmankokoukseen. Sillä kertaa puolan sanakirja ei ollut kotona kirjahyllyssä vaan omassa päässä. Korjattiin Matin ohjaus kun oli ohjauslaitteen runko irronnut raidetangosta. Saatiin konsulttiapua paikalliselta autopeltisepältä. Ilman omia työkaluja olisi auto jäänyt Puolaan.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteistokysymys #156624

    Eli sama laatikko kuin 21 hp:n vanhustiinassa vm 68 tai ainakin siinä. Siis 21 hp:n koneeseen sovitettu. Ainakin voimansiirto takaa on vanhuksen laatikosta(ei 2cv4 tai 2cv6). Kuitenkin öljyntäyttöproppu jo hankalaa 4-6 mallia. Ainakin Tiinan lypsyjakkaran paikallaan ollessa vaikea täyttää.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Rengasvaihtoehdot sätkään 125-135R15 #156274

    Toyo Haaparannalla 44€ kpl. Sisäkumit 6€.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteistokysymys #156616

    Alimmaisessa kaaviossa yksi jäähdytysripa ulkokuoressa enemmän kuin kysymyksen kuvassa.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: ETSINTÄKUULUTUS! 2cv4:n omistaja #156638

    Löytyykö valmistenumero (alumiininen lätkä rungon etuosassa)?
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: ETSINTÄKUULUTUS! 2cv4:n omistaja #156637

    Onko tiedossa rungon numeroa (valmistenumero)? Eikö omistaja löydy sillä tiedolla ARK:n tiedostoista?
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteistokysymys #156614

    Jokin vanhuksen looda on kyseessä, ei kuitenkaan tavallinen 12 tai 18 hp:n koneeseen tarkoitettu. Myös vetostartti ja vaihteensiirto takaa viittaavat vanhukseen. Jäähdytysripoja on laatikon kuoressa tavanomaista enemmän. Olisiko vanhustiinan 21 hp: laatikko tai Ami kutosen?
    Lunta satanut Torniossa yhtä soittoa lähes kaksi vuorokautta.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston kunnostus (uudelleen laakerointi) #156515

    Ok. Täytyy seuraavalla kerralla tarkistaa. Vastikään kasaamassani kutosen loodassa mittaus jäi tekemättä, mutta sisään tuli samat tavarat kuin siellä oli ollut aiemmin ja vaikutti, että tämä oli sen ensimmäinen remontti. Ainakin siinä tapauksessa, että vaihtaa uuden ala-akselin, on mitta tärkeää tarkistaa. Esim. kutosen laatikostahan saa pidempivälityksisen vaihtamalla siihen ami kasin perän ja tällöinhän on kai syytä vaihtaa myös pinjonakseli?
    Ulkotallissa täällä Torniossa kylmää, kun eteläviima tunkeutuu kaikkialle.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Vaihteiston kunnostus (uudelleen laakerointi) #156513

    Kommentti!
    Hyvä juttu ja hyvät kuvat. Pinjonpyörän mittaustilanne jäi minulle hieman epäselväksi. Ala-akselille tulevan vaihteensiirtäjän saa kyllä paikalleen ja pois yläpakan paikallaan ollessa kun takalevy, ylälaakeri ja kolmosen ratas ovat poistettuna.
    Kytkinakselin takapään neulalaakeria näyttää olevan sellaistakin mallia, että laakeri on lukittu lukkorenkaalla laakerin takapäästä. Pysyy hyvin paikallaan yläpakkaa paikalleen laittaessa.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikon tunnistaminen #156501

    Jos tekee sen Ami8:n “perä”-kutosen sisäkalut yhdistelmälaatikon niin pitänee silloin vaihtaa myös kytkinakseli, jolloin uuden sekoitetun laatikon tyyppiä ei enää pystykään tunnistamaan kytkinakselista.
    Vanhuksen laatikoista vanhustiinan laatikko on erittäin “pitkävetoinen” ja tarkoitettu alun perin 21 hp koneelle. Alun perin ko laatikossa oli yläpään vetarit yksinkertaisilla ristitapeilla, mutta alapäässä olikin kuulamallin vetarit.
    Mistä tunnistaa 6konepakun laatikon?
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151486

    Täytyyhän reikä korjata. Voihan sen kuvata ennen korjausta. Kyllä sen numerosarjan voi itse meistata, mutta kannattaa meistata sellaiseen paikkaan, että katsastusmies voi halutessaan varmentaa meistauksen omilla meisteillään. Viime aikoina eivät ole olleet kovin kiinnostuneita runkonumeroista. Ainakin kannattaa varmistaa, että alumiininen valmistelevy on paikallaan. Olen oppinut monista katsastuksista vuosikymmenten kuluessa, että ei kannata liikaa kysellä, tekee vain oman maalaisjärjen mukaan.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: kytkinakselin laakerin vaihto #156414

    Valitettavasti en vielä ole kuvaillut, mutta kansi on vielä auki ja perä irti. Voisin tänään ottaa tästä vaiheesta jonkin kuvan. Saas nähdä saako sitä näkyviin tälle palstalle?
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Galluppi #156243

    Sori. En päässyt äänestämään kun en ollut kirjautuneena sisälle.
    Tapani

    vastauksena käyttäjälle: Galluppi #156242

    Miten äänestys tapahtuu. Viki on ihan jees.
    Tapani ❗

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 33)