Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Moro !!
Mikä on paras tapa scannata vanhat diat ??
Lasse, se jolla noin 600 diaa sätktapahtumista alkaen v. -78 🙄
Hienoja kuvia !!
Mukava katsella tapahtumia joita on ollut itse järjestämässä tai osallistumassa 😆
Myös edelliset kuvasarjat ovat kiinnostavia ja muutamiin kuviin tiedän selityksiäkin, kotona vain on tavallinen puh.linja, joka on toivottoman hidas ja töissä ei oikein kuulu toimenkuvaan päivitellä blogin kuvatekstejä 😳
Mutta yritän täydentää kommenteillani.
LasseVoisko siivapyörään porata kaksi reikää (yksi molemmin puolin akselin suhteen, ettei tasapaino mene ??), joitten kautta pääsisi ruuvarilla muuttamaan säätönamiskaa.
Hyvää tekstiä ja mielenkiintoista !! 8)
LasseTäällä Belgiassa ovat testin kanssa tarkkoja ja arvot pitää olla kohdallaan, mitä ne muuten onkin,jos jousitus !! ja iskunvaimennus on kohdallaan.
Jousituksen osalta on tärkeää, että jousipöntöt toimivat oikein, eli jousi palautuu hyvin ja että vaimennuskumit pönttöjen päissä eivät ole perstaantuneet ja lamaantuneet. Jousen palautumiseen voi vaikuttaa pistämällä öljyä pöntön sisälle, jolloin kitkapinta liikkuu ilman ongelmia.
Iskareiden osalta on tärkeää, ettei niissä ole ilmaa sisällä, tämän voi poistaa vetämallä ja työntämällä iskaria oikeassa !! (ylösmerkkien mukaisesti) vaaka-asennossa käsin äärestä toiseen. Kun ilmanpurskahdukset loppuu voi asentaa takaisin paikalleen pitäen vaaka-asennossa.
Toinen tärkeä asia iskareiden suhteen on ettei kiinnityssilmukan holkki ole kiinniruostunut pulttiin, jolloin liitos menettää joustavuutensa ja silmukka “kääntyy” ja “pompottaa” kumin varassa. sekä oikea kinnitys: mutterit tulee kiristää vasta kun kuljin on pyörillää jousituksen varassa, ei siis ylhäällä tunkin päällä, jolloin jää jännitys kinnitysholkkiin ja kumiin.
Kolmas vaikuttava tekiä on rengaspaineet. Liian kovat paineet tuottaa huonomman arvon, itse käytän katsastukseen mennessä edessä 1,2bar ja takana 1,4bar. Mitä enemmän painoa on takana, sitä perempi arvo tulee ja yrittää voi, jos arvot on huono, pyytää mennä istumaan taakse keskelle. Täällä tosin auto pitää olla tyhjä, viimeksi jopa tavaratilassa työpaikalle tulossa olleet vesipullot piti nostaa ulos testin ajaksi.
Minulla arvot ovat olleet edessä noin 50-60 ja takana noin 30-40 mittayksikköä laitteen näytössä. Lukema kuulemma kertoo montako prosenttia jousitus vaimentaa täristyksestä. Täällä lukema pitää kait olla yli 20 ja akselin pyörien keskinäinen ero alle 50 %.
Kitkaiskareista ei minulla ole kokemusta, mutta voisin kuvitella massaiskarin oikean toiminnan olevan tärkeää.
LasseKannattaa kysyä Sitroselta, niillä varmaan on suoraan sätkään sopivakin.
http://www.sitronen.fi
Ainakin hinnasto tuntee:
2CV TURVAVYÖ ETU VAS, OIK 56,50 eur
LasseMoro Olli !!
Upeaa, mitä nykyajan lapset osaa :))
Ootko ajatellut tehdä kalenteria ensi vuodeksi kuvistasi ??
Ottaisin heti pinon myyntiin täällä Belgiassa !!Lasse
Varaosamarkkinoilla olen nähnyt ainakin uusia keskipakopantoja. mihin vaihteistoon ne ovat en tiedä, mutta jos niinpaljon kiinnostaa, niin katson seuraavalla kerralla tarkemmin.
Franzosen sivulla ainakin on jälkituotanto-osana 6 seen:
https://www.franzose.de/shop_produkt.php?c=163,166&pid=10274&cr=motor&kfzmodell=2cv6
Hinta näyttää olevan 194eur.
Mielestäni muut osat ei niin kuluvia ole, eli jos kytkinpinnat on ok.
LasseOikein liikutuin.
Kyllä Manse on hyvä paikka ihmiselle, tervemenoa vaan sinne.
Lasse, se ex paljasjalkanen tamperelainen.Ami Geesu edelleen myynnissä, uusia kuvia kansiossa.
LasseJoo ja mun pakussa AZU vm.62 on sama juttu, sivutuet löytyy.
HYVÄ JANSKI !!
Todella asiaa ja osasit sanoa sen kauniisti !!
Joka ei tiedä mitä on kiltahenki, niin kannattaa lukea uudelleen Janskin kirjoitus ja yrittää sisäistää sanoma, SE on kiltahenkeä !Lasse
Moro Olli !!
Missäpäin ko. purkaamo on Ranskassa ja kyselitkö hintoja esim. pakuille, näyttävät päällepäin ok kuntoisilta ?
Jos Rysälä osuu matkanvarrelle, niin yösijaa löytyy ja tallipaikkakin.Lasse
Ei ollu yhtään rohkeaa huutukaupassa, mutta kyllä se ostaja sitten jälkipuinnissa löytyi ja ajelin “Andren” eilen uuteen kotiin Raaheen.
Ystävälliset ostajat tarjosivat kyydin Kokkolaan junanjäljille, josta juna Treelle ja tänäaamuna klo 6.25 lento Rysälään ja nyt ollaan jo taas sorvin ääressä.
LasseJoo, ja myydään-palstalla myynnissä oleva 2CV6 Specialikin on Pohossa myynnissä. Kannattaa kattoa kuvat etukäteen, niin välttyy myyntitilanteessa ruuhkalta ja jonottamiselta:
https://fotoalbum.web.de/alben/lasse.suhonen/2cv6Lasse
Kyllä tuun ja jos ei ostajaa löydy ennen sitä, niin pannahan huutokaupalla menehen su aamuna, vai mitä ??
:)) Lasse -
JulkaisijaArtikkelit
