Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 721 - 735 (kaikkiaan 765)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Pakun runko #138374

    Moro !!
    Tampereen jakarin kirjallisuuden joukossa oli joskus 3CV:n korjaamokäsikirja, siinä saatais olla mittakuva rungosta, muistaakseni ainakin 2CV kirjassa on.
    Jakarin sposti on jukka.niemenmaa(ät)gmail.com, kysäseppä ja sano multa terveisiä.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Vanhat rekisteritunnukset #137938

    Nyt tuli postia äiteelle AKE:sta !!

    Tuli kopiot alkuperäisistä ensimmäisistä rekisterikorteista, ei kovin laadukkaat, mutta kuitenkin luettevissa. Hinta oli 13eur kappale + 5,10eur postitusmaksu.
    Hauskaa palata pakujen juurille, mietin jo elääköhän eka omistaja jne !!
    Alla vielä Akun hyvät linkit suomalaisiin rekkarikilpiin ja niiden historiaan, jolla tekstillä minä ainakin pystyin paikallistamaan vuosia ja mistajia pakujen suhteen.
    Lasse

    @Aakku wrote:

    Minä olen ammentanut paljon tietoa kilvet.com sivuilta seuraavista artikkeleista.

    http://www.kolumbus.fi/hak.helsinki/fi/rekisterinumero.htm

    http://kilvet.com/Kilvet1922-2000.rtf

    vastauksena käyttäjälle: Sähköä kiitos #137867

    Itse ajattelin konepellin avaamisen yhteydessä samalla tarkistaa öljyt. tarkoitus on irrotella pidempien seisokkien aikana, saa nähdä miten käytännössä käy.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Sähköä kiitos #137866

    Ostin tuon Retromobilesta Pariisissa viime syksynä, hinta oli muistaakseni 8-9eur.

    vastauksena käyttäjälle: peltitöitä #138014

    Moro !!
    Ennenkuin rälläkkään tarttuu, kannattaa miettiä kulkimen tulevaisuutta.
    Vm. -71 nelkussa on ollut ulkoa avattava katto, eli ne läpyskät kuuluu siihen malliin. Tietysti jos ei välitä alkuperäisyydestä, niin sitten.
    Vanhemmissamalleissa lattian tuet oli rungossa kiinni, muistakseni jousipönttöjen kiinnikkeiden kohdalla.
    Varapyörän vahvike saattaa ottaa värinöitä pois.
    Massata kannataa työn edetessä ja hitsausten välillä, kun pensselihomma on helppoa.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Dakar 2007 & 2008 ja 2CV #137973

    Joo, joku kanssakilpailija oli ajanut oikeaan takanurkkaan ja takatukivarsi oli vääntynyt ja vairioittanut takavaihteistoa. Korjaus aika oli liian pitkä jatkon kannalta.
    Siis olis kannattanut pysyä tehtään säädöissä, niin olis selvinnyt tukivarren vaihdolla nin 30 min.
    😆 😆
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Sähköä kiitos #137864

    Moro !!
    Kun kirjoitin siitä päävirtakytkimestä, sain otettua eilen kuvan omasta asennuksestani. Helppo, kun ei tarvitse muuttaa johdotusta, kun miinuskaapelin kenkä tulee suoraan kytkimen “tappiin” kiinni, vihreästä nupista kierretään sähköt pois ja punaisen johdon sulakerasiaan laitetaan sulake paikalleen ennen virtojen katkaisemista, niin se huolehtii virransyötöstä virtalukon ohittaville laitteille (radio yms), muttei tietenkään kestä esim. starttausta.
    https://fotoalbum.web.de/gast/lasse.suhonen/osat

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Ohjauksen peruskorjaus #137504

    No joo, hevosmiehet puhuu hevosista ja sätkämiehet sätkistä.
    Muttei alkuperäinen aihe unohtuisi, muutama uusi kuva joukossa ja uutena tukivarren rasvanippa, josta voi töräyttää koko laakereiden välin täyteen vaseliinia, saa nähdä laskeeko helteellä alleen ,))
    https://fotoalbum.web.de/gast/lasse.suhonen/Lassen_kuvat
    Etutukivarren sisimmät laakerit meni myös vaihtoon, kun niihin oli kulunut jo pienet pykälät. Sisemmän laakerin yläpuolihan on kovalla rasituksella.

    Koeajossa viimeviikonloppuna tuli noin 350km ja hyvältä tuntuu ohjaus ja jousitus, eilen vielä tarkistin kaikki pultin kireydet ja säädin harituksen vanhalla muurarinlankakonstilla, eli muurarinlanka etuvanteeseen sisäpuolelle penkinkumilla kiinni ja sitten lanka kierretään takapyörien ympäri toisen etupyörän sisäreunaan taas penkikumilla kiinni. Tästä langasta on helppo mitata vanteen reunaan haritus etu ja takaosan välillä ja samalla pystyy tarkistamaan takapään aurauksen, tosin säätöähän siellä ei ole, muuta kuin voimalla suoritettuna.

    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun lämpö #137999

    Mielestäni lohko ( tulppa) on paras paikka anturille. Öljypohjastahan se öljy kierrokselleen moottoriin pumpun tyrkkäämänä lähtee.
    Uudemmissa ko. tulppaa ei ole porattu auki.
    Jos nokka on peittämättä, ei ole mikään ihme ettei öljynlämpö ole kuin 40C.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: niksejä moottorin ylilämpeämis ongelmaan #137953

    Eipä oo mullakaan ollut koskaan ko. tiivistettä, lienee se pyöreä kumiprikka, jota olen aina ihmetellyt, mithin sen laittaisi !! 😯
    Tänääkin taas opin jotain uutta !! 😆
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Vanhat rekisteritunnukset #137933

    Niin, palatakseni alkuperäiseen aiheeseen.
    Soitin AKE:en, numero 0100-7811 josta sain tietää edelliset rekkarit vuoteen noin 1970 asti.
    Sitä vanhemmat tiedot on mikrofilmeillä, joista tilasin otteet, maksaa 13eur per auto. Niistä selvinnee siis myös alkuperäinen ensirekisteröinnin tunnus.
    Ennen vanhaan, siis silloin kun mun äiti jo eli, mikäli auto vaihtoi lääniä, piti rekisteröidä uudelleen. En tiedä minä vuonna tämä käytäntö loppui, mutta 1965 ainakin vielä piti vaihtaa. Oisko ollut 1972, kun uudet valkoiset 3+3 kilvet tuli käyttöön.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Vanhat rekisteritunnukset #137918

    Selvennykseksi, poistunut rekisteristä vuonna 95. Mutta oli jo silloin uudella tunnuksella, ei siis alkuperäisellä.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Sähköä kiitos #137862

    Moro !!

    Helpoin päävirtakytkin, jonka olen löytänyt ja ostanut tulee akun + tai – napaan ja kytkimen “tappiin” kiinnitetään suoraan akkukaapelin pyöreä, normaalisti akunnapaan kiinnittyvä kenkä.
    Ylläpitovirtoja varten on ohitusjohto, esim. radiota yms varten, joka kytketään ennen katkaisimen irroitusta. Katkaisinmessa on muovinen ruuvi, jolla irroitetaan virtakytkentä.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Renkaat/pinnoitus #137659

    Ainakin Italiassa v2003 on tehty satsi pinnoituksia nimenomaan Misukan rungolle ja talvi pinnalle. Ko. renkaita käytti Raid-laponiellä ainakin Karsten Saarbrückenistä.
    En tiedä kannattaako niin kauas lähettää pinnattavaksi.
    Lasse

    vastauksena käyttäjälle: Myydään Ami 8+ osia ja GSA X1 **uusia kuvia ** #136659

    Amia joululahjaksi löytyis edelleen !!

    Lasse

Esillä 15 viestiä, 721 - 735 (kaikkiaan 765)