Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vanha konsti on työntää reikään sopiva metallitanko, hylsyn jatkovarsi tms ja koputella siihen vasaralla eri suunnista, siis akseliin nähden poikittain. Ei kaikin voimin, jotta runkolaakeri ei ottaisi kipeää. Sitten kasausvaiheessa hieman rasvaa kartioon, niin ei ainakaan ruostu kiinni.
Auto-Artikkelista sai ainakin pari vuotta sitten tilattua määrämittaisena antamalla vain pituusmitan. Laittavat liittimet päihin. Ja putkihan on 3,5 mm.
Minua taas jurppii käyttöönottopäivän mukainen katsatusaika: liikennekäytöstä poistettu kuljin olisi katsastettava 18.3- mennessä. Tuli hylsy olkatapeista ja kun ei ole katsatus voimassa, ei saa ajaa kuin heti suoraan korjaamolle! Siinä olisi suoralta kädeltä pitänyt tietää korjauspaikka, kun en itse tohdi ko. työhön ryhtyä. Hädissäni luettelin pari paikkakuntaa, jotka kirjattiin 24h siirtolupaan. Hyvä, ettei hinaukseen mennyt. Jos olisi katsastusaika ajokaudella, olisi kuukausi aikaa etsiskellä korjaaja ja hoitaa homma kuntoon kaikessa rauhassa. Kyllä tuohon Jukan ajamaan asiaan pitäisi todella saada muutos, auttaisiko Trafiin joukkovoima usean allekirjoitajan kirjeellä, karvahattulähetystö, tms?! Sama ongelma on varmaan muillakin harrasteautojen omistajilla.
29.3.2016, 11:10 vastauksena käyttäjälle: Äänieristäminen konehuoneen puolelta, ruostumisriski? #225850Minä taas laitoin tätä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/606007/Eristehuopa-8mm-1x2m. Eikös alkuperäinenkin ollut jotain sen tapaista. On tosin turhan ohutta, joten liimailin kaksi kerrosta.
Eli siis ruuvataan vain tyhjäkäynnin asetusruuvia, kuvittelin siellä olevan vielä jotain muuta vivustoa.
Tuli vielä mieleen, että voiko kaasun vaimennusmäntäsysteemi olla osallisena jumittelussa?Kiitoksia kaikille vinkeistä. Toistaiseksi olen yrittänyt vain laittaa öljyä. Se on kyllä jotenkin tökkivää touhua, vaikea päästä hollille ja voiteen perille menosta ei ole mitään tietoa. Mutta tuntuisi kuitenkin auttavan, saa nähdä miten kauan. Kynäjousen virittämistä tähän kohteeseen kyllä ihmettelen. Kaasuläppien akseleilla olevat lukuisat jouset ovat kyllä paljon isommalla kierteellä, kuin minun tuntemani kynät. Jouset ovat sitäpaitsi ehjiä. Mustahattuisen kaasuläpän keskitys kuulostaa järkeenkäyvältä. Pääakselissa on hivenen päittäisvälystä, ehkä sitä pitää ollakin jotta se ylipäätään pyörii. Jos ongelma uusii ensi kesänä, pitänee kokeilla sitä. Arveluttaa tosin vaihe, jossa “kierretään siellä vivustossa oleva läpän raotusruuvi siten että kaasuläppä menee kokonaan kiinni “-miten sen saa takaisin oikeaan vireeseen vai lieneekö asia triviaali kunhan kaasari on pöydällä? Ja pitääkö molemmat läpät käydä läpi, vai riittäkö ykköskurkku?
Sevittiinhän siitä, kun tajusin, että minulla on pahanlaatuinen tyylivirhe tässä hommassa. Yritin (ja kerran onnistuinkin!) vaihtaa suutinta pelkästään tulpan kautta avaamatta kaasarin kantta. Siellähän se suutin pötkötteli kohokammion pohjalla. Nyt on suuttimet 1/105, 2/100 ja kulku muuttui ihmeesti. Ennen oli kuollut kohta noin 90-100 km/h ja huippu nihkeät 110 km/h. Nyt menee pintakaasulla 100 km/h ja huippu on reilusti 115 km/h. Jukalle tiedoksi: kyseessä on siis sininen GKY.
Nyt tuli ongelma, kun aloin kokeilemaan suutinten vaihtoa. Tarkoitus oli saada jouheampaa vetoa läpi kierrosalueen. Ykkössuutin oli 100 ja sain sen puutikkukonstilla vaihdettua 102:een. Veto ehkä hieman parani. Sitten 105 kehiin, mutta en enää millään löytänyt suuttimen kantaa meisselillä. Voiko suutin jäädä kanavan pohjalle poikittain tms? Moottori käy röpöttäen hädin tuskin. Mitä muuta suutinkanavassa on, siellä kun helisee jotain ja joku tuntuu joustavan? Eihän sinne näe millään. Onko muuta konstia kuin ottaa koko kaasutin pois jotta sinne pääsee kunnolla käsiksi?
Nyt siisti 2CV6 myynnissä: http://www.nettiauto.com/citroen/2cv6/6408471″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hyvä huomio Karilta. Tämähän on nykyään todella helppoa. Hain Motonetistä valmiin sarjan, jossa on kaikki tarvittava, mitä nyt johdot olivat sätkään liian lyhyet. Kytketään suoraan akkuun plussa ja miinus sekä sammutusjohto parkkivalojohtoon. Siinä on musta laatikko, joka hoitaa päälle/poiskytkennän haistelemalla jännitettä. Ei pala pelkällä akkujännitteellä, mutta kun laturi tulee mukaan, niin johan loistaa. Samoin toisinpäin. Kun laittaa valot päälle, niin sammuu. Systeemi on täysautomaattinen eikä tarvitse edes omaa kytkintä! Toivottavasti katsastaja on samaa mieltä.
Vieläkö on ajankohtainen? Takapenkki löytyy Mikkelin Anttolasta.
Terv. Ville. puh 040 558 4963.Löytyisikö kuutosen yksikaasuttimisen imu/pakosarjaa?
-
JulkaisijaArtikkelit