Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kiitos vinkistä Risto!
Avasin nyt toisen puolen ja jarrukilvet ovat tosiaan erilaiset: Vasemmalla puolella jarrukilvessä on kohouma (ja kengät osuvat kohdalleen) kun taas oikealla kilvessä syvennys. Itse sylinteri on sittenkin ihan oikean kokoinen, mittasin vahingossa sylinterin kuppia, en porausta.
Kävin toisella katsastusasemalla kysymässä asiaa uudelleen. Kaivoivat Trafin päätöksen ja totta tosiaan: 2CVssä ei Trafin mielestä ole erillistä runkoa. Erikoista.
Mutta hauska kuulla että noita Bemarin boksereita on tästä huolimatta saanut laitettua nokalle.
1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Kysäisin katsastuskonttorilta joku aika sitten mitä mieltä ovat BMWn bokserin istuttamisesta sätkään, kuten esim. Sparrow tekee UKssa:
https://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html
Eivät ainakaan suoralta kädeltä tyrmänneet. Rungon “boxausta” ei kait tarvittaisi, runkohan on suljettu profiili jo tehtaan toimesta (eikä avoin C kuten vanhoissa Fordeissa, joista rodit yleensä tehdään). Sitä vastoin levyjarrut tarvittaisiin ja aihion käyttöönottopäivä aikasempi kuin 1980. Rodisäännöstä voi lukea vaikka tuolta:
-
JulkaisijaArtikkelit
