Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Siistin oloinen kuljin – vaikkei ihan originaali, mutta ehkä silti museo-statuksensa ansainnut.
Mielikuva siitä, että museorekisteröidyn auton pitäisi aina olla 100% alkuperäisen kaltainen, ei ole käytännön todellisuutta. Lienee jopa hyvä, että todelliset vaatimukset ovat hieman kohtuullistettuja. Näin edullisemman vakuutuksen ja käytön piiriin on mahdollista saada hyväkuntoisia harrasteajoneuvoja, kun harrasteajoneuvoluokkakin on jäänyt haaveeksi.
Museokatsastajallehan tärkeintä on ulkoisen olemuksen alkuperäisyys. Meille kiltalaisille kutosen ja nelkun koneessa on suuri henkinen ero, mutta oikeasti ne ovat kyllä hyvinkin identtisiä ja vieläpä samaan aikaan olleet tuotannossa vuonna 1972.
Mueokatsastus sallii mm. levyjarrujen asentamisen vaikka se konehuoneen kurkatessa ottanee vieläkin enemmän silmään. Samoin vaikkapa suorat pohjapellit tuskin estävät museorekisteriin saamista, mutta jos omistajan halu on saattaa kaikki detaljit alkuperäisen kaltaiseksi, suuri kunnioitus sillekin tavoitteelle.
60-lukuisesta 2CV:stä autovero on oletettavasti vain muutamia kymppejä (joskus ei mitään), koska se menee ikäaleneman mukaan laskentaperusteena halvin nyky Citroen-malli. Kunnolla ei pitäisi olla merkitystä näin vanhoissa.
Kauppakirja, auton paperit ja todennäköisesti kuljinkin lähimpään tulliin näytille ja autoveroilmoitus sisään. Jos auton haluaa ottaa samantien käyttöön, pitää tehdä käyttöönottoilmoitus ja hankkia vakuutus sekä tarrakilvet. Käyttöönotettaessa ilmeisesti rekisteröintiprosessikin on aloitettava samantien, mutta suomi-kilvet on mahdollista saada vasta autoveropäätöksen jälkeen. Tarrakilvillä saa ajaa päätöksen tuloon asti (max. 3 kk)
Ajankohtaiset tiedot saa suoraan tullista. Käytännöt tuppaavat muuttumaan vähän väliä.
Tällainen värikoodilistaus tuli sattumalta vastaan:
http://2cvtravel.nl/techniek/kleuren.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Samaa asiaa täällä:
http://www.restaureend.nl/kleuren.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Taakse tuli putket jo vuosimalliin -66. Eteen 10 vuotta myöhemmin.
Tarvikkeena sai ostaa sarjaa, jolla putkivaimentimet pystyi asentamaan kitkojen tilalle eteen. Etukiinnitys oli alkuperäisen tyylinen ja taakse tuli lattaraudanpala jousipöntön ison kiinnitysmutterin alle (ei kovin tukeva kiinnitys ilman hitsausta).
12.10.2011, 05:28 vastauksena käyttäjälle: Mielenkiintoisia 2CV- ja Citroen-uutisia (ACIn kautta) #160711Uusi 2CV- ja Ami-aiheinen sarjakuvakirja saatavilla “Les Enquêtes Auto de Margot 3. 2CV pour une Égérie”.
http://amicale-citroen.de/2011/citroen-comic-les-enquetes-auto-de-margot-2cv-pour-une-egerie/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Jos se välikumi joutaa, niin olen kiinnostunut. Itselläni ko. kohta vuotaa.
Jos jollakin olisi tuollainen katkeavan Visan imusarjan välikumi, niin mulla olis tarve.
Joskus tutkittiin tuotakin mahdollisuutta, mutta monimutkaiseksi salasanoineen olisi mennyt.
Nyt valitettavasti täytyy antaa tiedot kokonaisuudessaan uudestaan ollakseen mukana tulevassa helpissä. Näin homma sujuu kuitenkin suoraviivaisimmin.
Muistuttakaa ulkomaalaisia 2cv-ystäviänne helppiin ilmoittautumisesta. Eri kieliversiot löytyvät Killan sivuilta https://www.2cv.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false; ja myös ohjeet kirjasen saamiseksi kotiin postitettuna. Killan jäsenet saavat oman kappaleensa jäsenetuna aikanaan.
Mainostajillekin/sponsoreille tilaa helpissä on tarjolla, hintatiedot Killan sivuilla.
Monilla ulkomaan nettisivuilla Apua-Help 2012-2014 on jo huomioitu, mm. täällä:
http://amicale-citroen.de/2011/apua-help-2012-2014-hilfe-international-citroen-2cv/” onclick=”window.open(this.href);return false;6.10.2011, 05:36 vastauksena käyttäjälle: Mielenkiintoisia 2CV- ja Citroen-uutisia (ACIn kautta) #160710Uusia AMI 6 -pienoismalleja hollantilaiselta A2Models-merkiltä:

http://amicale-citroen.de/2011/neue-citroen-ami6-modelle-von-a2models/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Noissa päätytulpissakin on pituuseroja eri malleissa. Olin jo kerran asentamassa tuollaisia rasvanipallisia, kun huomasin ne liian pitkiksi omiin systeemeihini. Sopivat kyllä toisentyyppisiin, ilmeisesti normaaleihin 2CV6:n niveliin (kun taas itselläni oli AK:n alusta).
Kuuluu sarjaan “vähemmän onnistuneita yrityksiä saada 2CV muistuttamaan autoa” 😉
Tätä varmaan tarkoitit, kokemusta ei ole. Linkki on melkoisen vanha

http://www.pp-2cv.be/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Brigitte Bardot liikenteessä…laskekaa sätkät…
http://www.youtube.com/watch?v=txwMP9nOpGY” onclick=”window.open(this.href);return false;26.9.2011, 05:42 vastauksena käyttäjälle: Mielenkiintoisia 2CV- ja Citroen-uutisia (ACIn kautta) #160709Span 24-tunnin 2CV-kisat ajetaan taas 14.-16. lokakuuta Belgiassa.

http://amicale-citroen.de/2011/14-16-okt-2011-citroen-2cv-24h-race-spa-francorchamps-belgium/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Täältä saa vastauksen kuin apteekin hyllyltä… minkä kokoinen on kuvassa oleva keskipakokytkimen laakeri? (Dyane6 vm.68)…
17(reikä) x 40(ulko) x 12(paksuus) mm
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Kupplung/ANR10200/” onclick=”window.open(this.href);return false;
mutta ihan laakerikaupasta voi saada paljonkin halvemmallaLaakerin koodi 6203Z (esim SKF tai TNT)
-
JulkaisijaArtikkelit
