Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Oikeasti “häjytkin” olivat oman aikansa terroristeja, mutta nykymeininki menee kyllä liian pitkälle!
Valitettavasti kellään ei tunnu olevan viisasten kiveä tämän ongelman eliminoimiseksi.
Valokuvia osista: tarkempia voin laittaa emailitse. fin2cv-ät-saunalahti.fi

– Mäntäpyttysarja 425 cc, kupupäämännät, 7,5 puristussuhde, syl. halk. 66 mm
– Wanhuksen kaasupoljin (se pitkä)
– 2 kpl uusia 50-luvun takavaloja korotetulla telineellä (teline, pohja, lasi täyspunainen, ei rek.kilven valoaukkoja) Citroenin alkuperäispakkauksessa AZ 54403A, Seima. Harvinaista herkkua.
– Rekisterikilven valo, puolipyöreä vanhempi wanhusmalli
– Rekisterikilven valo, uudempi wanhusmalli
– 2kpl käsijarruvaijeri
– Kytkinlevy 12-heppaiseen “matala malli”
– 2 kpl takajarrusylinterit Citroen-orig pakkauksessa AZ 45305C (vm. 63-67)
Lukittavan konepellin asennussarja. Alkuperäinen Citroen Accessory -osa.Kerran sivusta katsoin, kun se kiihdytyspumpun suutin irroitettiin ylöspäin vetämällä ja oliko siinä päässä joku kierreosa, jonka kautta pienenpieni kuula saatiin ulos.
Toivottavasti puhumme samasta asiasta ja huom. en tehnyt hommaa itse.
Esim. katsastuksessa tehtävä seosmittaus kuvastaa vain seoksen tilannetta tyhjäkäynnillä ja hyvin pienillä kierroksilla. Siihen vaikuttaa ennenkaikkea tyhjäkäyntipiirin säätöruuvi. Kun kierrokset lisääntyvät kulkee aina vain suurempi osa polttoaineesta tyhjäkäyntipiirin ohi eikä seosmittaus näin kerro oikeastaan yhtään mitään.
Korkeilla kierroksilla tapahtuvat häiriöt viittaavat esim. roskiin uimurikammiossa tai täysin vääränkokoisiin suuttimiin, mutta vaikea sanoa sen tarkemmin.
Solex 43 kaasaria on ollut sekä nelkussa että kutosessa. Suuttimien koossa on eroa, joten onhan kaasari varmasti kutoseen tarkoitettu.
Mulle on siunaantunu useampi wanhuksen ristikkovetari, jos tarvetta on.
…ja valojen pohjia varten pitäisi tietää valmistajan nimi.
Käytettyjä tiivisteitä löytyy. Voin valkata perstuuntumattoman. Tsekkailen kotona ja ilmineeraan sulle jotain hintaa.
Löytyy käytettynä, mutta lasia ei kyllä viitsisi lähetellä/pakkalilla. Pitäis kattoo sulle niitä takavalojutskiakin.
Jaa, onhan mulla yksi ihan uusi sekuriittilasi, jota olen säästellyt wanhus-entisöintiprojektiin, muttei sellaista ole nyt itsellä työn alla.
Mööttiin toimitus onnistuis parhaiten.
Joissakin starteissa on “turbo” elikkä eräänlainen vaihteisto (hammasvälitys). Turbon saa myös käyttämällä 6V vetostarttia ja ihme kyllä kestää 12V rääkkiä liki mukisematta.
Pakkasella vasta startti joutuu testiin. Iskrat ja Femsat tapaavat hyytyä silloin vaikka kesällä ihan hyvin pyörittäisivätkin.
Itse hamuilen mieluiten vanhoja Ducellier- ja Paris Rhone -startteja.
Jukka
Mahdollisuuksia on ah niin monia. Kone ja loota voi vähän heilahtaa ja ääntä tulla vaikka mistä. Joskus jousivarvan päätykappaleet huutaa rasvanpuutteessa. Huonosti paikallaan oleva lokasuoja voi olla jännityksessä runkoa vasten…jne.
Vetaria sopii toki ekana epäillä, mutta se ei kyllä yleensä suoraan ajaessa paukahtele vaan pikemminkin rahisee hitaassa vauhdissa jyrkästi kääntyessä. Kerran Raid Laponiella oltiin jo liki vaihtamassa vaihdelaatikkoa, kun oudon äänen aikaansaajaksi paljastuikin ylempi vetarin nivel.
Tarkista myös paksun kaapelin liitokset sekä akussa että startissa. Itselläni joskus huono kosketus siellä katkaisi virransyötön kokonaan hieman kuvailemaasi tapaan.
Käytettyjä startteja löytyy multa, jos tarvetta on.
Kyselin TipTopin maahantuojalta kyljen paikkauksesta ja siihen kyllä löytyy erikoisaineita. Edustaja lupasi jopa tulla demonstroimaan tällaisen aineen käyttöä (koska se vaatii kuitenkin erikoisosaamista) seuraavan kerran täällä päin liikkuessaan. Lupasin raportoida asiasta.
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan.
Ymmärsin, että renkaan kyljen paikkaaminen ei ole kiellettyä, mutta kunnoilla se on tehtävä eikä rengas tietenkään sillä aivan uudeneveroiseksi tule. Rengasliikkeissä pitäisi kyllä onnistua kyljen “paistaminenkin”. Liekö sitten liikkeiden omastra moraalista kiinni, mihin suostuvat.
Vähän on nastarenkahat 2cv:hen tänä päivänä jo kiven takana 😉
Osaiskohan Nalle neuvoa.
Mitä muuten on rungon rahtikulu Saksasta?
Paistettiinko siihen joku läpyskä sisäpuolelle? Liekö itse tehtävissä jollain tapaa.
Vaurio vaikuttaa aika viattomalta, mutta ei toki tuollaiseksikaan voi jättää.
-
JulkaisijaArtikkelit