Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,386 - 2,400 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Käytettyä osaa vintin täydeltä #148007

    Laitetaan samaan kuormaan niiden sähköosien kanssa, joista emailitse puhuttiin.

    vastauksena käyttäjälle: Mistä momenttiavain #147985

    Uusimmassa tänään ilmestyneessä Tekniikan Maailmassa on momenttiavainten vertailu ja Biltema sai 5 tähteä!

    vastauksena käyttäjälle: Mistä momenttiavain #147982
    vastauksena käyttäjälle: Mistä momenttiavain #147980

    Katsoo vielä, että skaala on sopivilla mittayksiköilä ilmaistu. Kpm taitaa olla se, jolla sätkän arvot on yleensä annettu. Saahan ne toki muutettua laskemalla.

    vastauksena käyttäjälle: Uutiset uutisten nälkäisille #147895

    Raadille kyllä napsahtaa, sieltä suunnastahan niitä uutisia toivotaankin. Scriba?

    vastauksena käyttäjälle: Yhteistilausmahdollisuus: UUSIA munanpuolikasvilkkuja ym. #147875

    Viimeinen muistutus, mahdolliset tilaukset RETRO-DESIGNiin viimeistään keskiviikoksi mun emailiin fin2cv-ät-saunalahti.fi

    Tilaus näyttää toteutuvan. Listalla munanpuolikkaita ja muutakin.

    vastauksena käyttäjälle: Dyane Kuusi 1978 #147529

    Käsittääkseni EU-kilvet pitää ottaa, mutta sitten voi tilata erikseen ilman EU-tunnuksia olevat, jolloin joutuu maksamaan tuplat.

    Tai sitten jos Suomi-autoon tilaa siinä aiemmin olleet vapaana olevat kilvet, saa ne ilman EU-tunnuksia, mutta joutuu odottelemaan tai ottamaan väliajaksi EU-kilvet.

    Veron maksu näkyy muutaman päivän kuluttua tullin järjestelmässä ja sitten on mahdollista kilvet saada.

    vastauksena käyttäjälle: Dyane Kuusi 1978 #147526

    No, heti seuraavana päivänähän se kaipaamani verotuspäätös tuli: 32,09 euroa!

    Ajatelkaa, että tämän takia täytellään useampia papereita ja pyöritellään niitä viranomaisilla. Lopuksi postitetaan päätös (6 paperiarkkia). Asiakas joutuu käymään tässä tapauksessa 4 luukulla kunnes kilvet on kourassa, mutta en valita: hieno päätös.

    Verotus lähtee näin vanhassa kulkimessa “vastaavan” uuden auton hinnasta. Vastaava on ilman muuta Citroen C1 1,0i X 3d (yleinen myyntihinta 11.116 eur) ja sitten tulee matemaattinen kaava, jossa auton vero alenee kuukausi kuukaudelta (X=Ux0,99 (potenssiin)kk) eli tässä tapauksessa 10116 x 0,99 potenssiin 362. Näin saadaan “yleinen vähittäismyyntiarvo” 200 eur, josta autovero 13,70 peosenttia ja ALV autoverostra 16,28 eur.

    Siis yhteensä “jäljellä olevan” autoveron määrä 32,09 euroa. Mahtavaa.

    Mutta älkää säikähtäkö. Homma oli loppujen lopuksi helppoa ja viranomaiset jaksoivat neuvoa auliisti (olihan sentään kyse heidän työllisyydestään). Kaikki joukolla hakemaan vanhoja sitikoita Suomeen 🙂

    Jossain on lisäksi raja, jonka alittuessa ei veroa tarvitse lainkaan maksaa, olisikohan jossain kympin tietämissä. 50-60 lukuiset sätkät alkavat mennä siihen kategoriaan.

    vastauksena käyttäjälle: Uutiset uutisten nälkäisille #147891

    Ei varmaan mitään, mutta materiaalin julkaisemisessa julkisesti netissä kannattaa käyttää aina tiettyä harkintaa, koska esim googlettamalla kaikki on löydettävissä. Netissä liikkuu monenlaista tiedonkerääjää.

    Mielestäni olisi parempi, että yhdistyksen sisäisiin asioihin olisi oma suojattu alueensa. Muut saavat viralliset tiedot sitten halutessaan vaikka mainitusta rekisteristä. Toki vastuu- ja yhteyshenkilöt pitää olla julkisesti esillä, niinkuin nyt onkin.

    Päivityksissä on toivottu nimenomaan Killan hallitukselta nopeampaa toimintaa. Webmaster ei voi olla pääasiallinen sisällöntuottaja. Eikä toisaalta tämä forum se kanava, jossa Raadin viralliset asiat tuodaan julki.

    vastauksena käyttäjälle: Uutiset uutisten nälkäisille #147888

    Chatissa vain on liikaa ei-kiltalaisia eikä ole vielä oikein jouhevaa systeemiä vain kiltalaisille tarkoitetun infon julkaisemiseen. Gallerian ja Arkistonkin suojaus on aika löyhä ja olisikin hyvä ettei salasanoja viljeltäisi ympäriinsä.

    Joka tapauksessa, päättäköön raati mitä julkaistaan ja mitä ei. Nettisivujen merkitys kuitenkin lisääntyy jatkuvasti ja varmaan kehitystyötä tehdään.

    vastauksena käyttäjälle: Dyane Kuusi 1978 #147525

    Eilen palautin Ryanen ajokuntoon kevytremontin jälkeen. Suihkuttelin vielä Würthin kirkasta synteettistä öljyä saumoihin ja muihin paikkoihin, johon ei oikeen mustaa tököttiä parane laittaa. Tuo öljy tulee spray-purkista tosi juoksevana, mutta jämähtää kohta tahmeaksi öljyjkalvoksi. Ruiskuttelin sitä etulattioiden pintaankin ja laitoin sitten 70-lukuista saunan muoviritilää nostamaan muovimatot irti lattiasta.

    Startti oli sanonut itsensä mystisesti irti. Vaihdoin toisen vastaavan Paris-Rhonen tilalle. Tämä olikin ensimmäinen vika oston jälkeen (n. 2000 km ajettu).

    Nyt Ryanella uskaltaa jopa talviajoon, mutta mikään varsinainen arkikuljin siitä ei tule ja museointikin on edelleen mielessä.

    Tulisi se tullauspäätös, jotta pääsisi tarrakilvistä ikkunoissa. Sisäpinnassa niitä tuskin muut tielläliikkujat edes erottavat. Jännää, että näitä sallitaan liimattavaksi jopa tuulilasiin (kuten itselläni) vaikka kaikista muista tarroista siellä mussutetaan herkästi.

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139711

    Kyllä 2CV:llä on vain mukava käydä kontrollissa. Katsastajan päiväkin kirkastuu ja useinmiten leima irtoaa. Enpä heti muistakaan, koska hylkäys olisi viimeeksi tullut. Pieniä huomautuksia kylläkin.

    Kaikki asemat muuten ovat yksityisiä, AKElla ei ole enää vuosiin ollut tekemistä katsastustoiminnan kanssa. A-katsastuksella on tosin edelleen “virallisen konttorin” maine, tosin ilman perusteita. Toivottavasti alalle tulee kilpailua, nyt on vain kaksi tasavahvaa toimijaa, toisena K1. ja hinnat ovat nousseet prosentuaalisesti ihan käsittämättömällä vauhdilla.

    Auttaisiko boikotti 😉

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 60 v-tapahtuma #147447

    Onnistuupas!

    “Näyttää pienen graafisen kuvan tietojesi alla viestiruudussa. Vain yksi Avatar kerrallaan, jonka leveys ei voi olla suurempi kuin 80 pixeliä, ja korkeus ei voi ylittää 80 pixeliä ja tiedoston koko korkeintaan 6kB.”

    Omissa asetuksissa on nappi lataamiselle.

    Kokeeksi latasin tuon oman avattareni pienemmäksi, isompi oli linkitetty serveriltä. Toimii.

    vastauksena käyttäjälle: Vakaajien kanssa, vai ilman? No ilman jatkossakin!!! #147953

    Kallistelu on kivaa!

    Mutta sitten taas vaihteeksi tuntuu erilaiselta jos ei kallistele, mutta silti ajaa sätkällä. Tai sanotaan pikemminkin , että kallistelee vähemmän.

    Oikein hyvät iskarit toimivat myös kallistuksenvaimentimien tapaan.

    vastauksena käyttäjälle: Vakaajien kanssa, vai ilman? No ilman jatkossakin!!! #147949

    Meillä on Ami8-tekniikka ja kallistuksenvaimennin yhdessä sätkässä. Kesällä mutkaisella tiellä se oli omalla tavallaan hauska, mutta hieman ei-sätkämäinen.

    Pelkään, että talviajo-ominaisuudet eivät ole häävit, mutta kokemusta siitä ei ole tällä sätkällä.

    Ami 8:n alustageometriassa on lisäksi perä alempana kuin 2CV:ssä ja raideväli takana kapeampi (jos käytössä sielläkin Ami8-tekniikka).

Esillä 15 viestiä, 2,386 - 2,400 (kaikkiaan 3,068)