Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mulla olis runsaasti romukatoista talteenotettuja käypäsiä osia, kun vain joku osaisi ja haluaisi kattoja tehdä jostain mainiosta materiaalista.
Ehkäpä Franzoselta:
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Katalog/Komplette-Sitzbezuege-Saetze-/ANR18364/Takuumieheksi en mene, mutta juttelin viime toukokuussa omistajan kanssa ja he kertoivat myyvänsä vain kalliimpaa, mutta hyvää laatua, koska esim. Cassiksen tuotteet eivät täyttäneet heidän vaatimuksiaan. Ostin silloin yhden väriraidallisen kutospenkkisatsin, joka ei kuitenkaan tullut omaan käyttööni. Hyvältä tuntui hipelöörä.
Ja täysin valmiita alkuperäisen näköisiä Charleston-istuinverhoilusettejähän saa useilta ulkomaisilta varaosamyyjiltä eikä hintakaan mielestäni ole mikään mahoton.
Eikös se liity enemmänkin diodisillan pettämiseen.
Varmaan saat kohta oikean sähköasiantuntijankin selvityksen.
En kehdannut Meganea ehdottaa, kun se on hieman feikki ja tulkinnanvarainen kallistus. Hyväksytään kuitenkin vai mitä?
Joku muukin Foorti oli ja mahdollisesti jenkkirautakin.
Ulkomaitten 2cv-palstoilla on soodapuhallus myös ollut puheenaiheena ja sieltä löyty oheinen mainosvideolinkki: http://www.soda-blast.co.uk/
Onhan tuo mielenkiintoinen ja hellävaraisemman oloinen systeemi ja olisi mukava kuulla kokemuksia leivinjauheen toimivuudesta.
Siirrän tämän ketjun samalla tekniikka-osioon, jonne se paremmin kuuluu.
Höh, tuon pienoismallinhan täytyy olla liki 1:1.
Täytyypä tutkia. GS:n vanteiksi olen niitä luullut ja rättärikaverilta perinyt. 135-15 kylkivaurioiset talvirenkaat otin niiden päältä pois, mutta voihan ne todella olla vaikka mistä. Täytyy testata onko edes jako oikea.
Retro-Designillä näytti olevan hyvä valikoima erilaisia ja edullisia korjauskumisarjoja pääsylintereihin ja pyöränsylintereihinkin. Tilailin joitain kokeeksi, mutta ovat vielä matkalla.
Täällä olis tällaiset, mahdollisesti Ami Superista:
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=4226Hyvinkin näyttää siltä, että otamme Aneen loman yöpaikaksemme matkalla pohjoiseen. Kiitos Anjalle vinkistä.
Osallistujia on nyt n. 30 henkeä ja viitisentoista sätkää. Ulkolaisia rättäristejä Ranskasta, Belgiasta, Hollannista, Saksasta, Itävallasta, Ruotsista ja Australiasta.
Jos joku haluaa edukkaasti vuokrata kohtuullisessa talvikunnossa olevan kulkimen ulkolaiselle osallistujalle, sellaiseenkin voisi olla kysyntää.
Reissuun voisi mahtua mukaan vielä muutama sätkäkunta yöpymispaikat huomioiden. Suomalaisilta mahdollisilta osallistujilta toivomme aitoa kiinnostusta ulkomaanelävien kanssa seurustelemiseen ja avunantoon pienissä järjestelytehtävissä.
Reitti on kutakuinkin Mikkeli-Posio-Saariselkä.(Kautokeino)-Hetta-Hailuoto-Vehu ajalla 23.1.-1.2.2008. eli tammikuun viimeinen viikko ja viikonloput päälle. Siellä voisi olla hyvässä lykyssä oikea talvikin pikku haasteineen.
Yhteydenotot:fin2cv-ät-saunalahti.fi,o4o72oo211
Mielenkiintoista. Miten käy ruosteen?
Oletko kysynyt Sitroselta. Ulkomaan varaosamyyjiltä ainakin saa uusia.
Mulla on kasa käytettyjä, mutta nimenomaan käytettyjä 😉
Olikos tämä se “Huolintakeskuksen AK350” vaiko joku muu paku?
Mittavat hitsaustyöt edessä.
Muistan sellaisen itävaltalaisopiskelijan tekemän tutkimuksen takavuosilta, jossa labramittalaittein vertailtiin suorituskykyä ja kulutusta sätkän koneella 95-ja 98-oktaanisella. Sen valossa näytti siltä, että kannattaa ajaa korkeaoktaanisella hintaerosta huolimatta, koska kulutus pieneni ja tehoa tuli tasaisemmin (kauniinpi tehokäyrä).
-
JulkaisijaArtikkelit
