Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,266 - 2,280 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyörä 652 Visaan #149990

    Kiitos tiedoista. On tuossa vain yksi 652-kones ilman vauhtipyörää (ja vähän muutakin).

    vastauksena käyttäjälle: Takakynkän stopparikumit #149997

    Meiltä kun petti jäälohkareeseen takajousituksen silmukka Raid Poronkusemalla, runteli tukivarsi koko topparitelineen, jonka seurauksena myös jarruputki katkesi. Eli kohtalaisen järeetä tekoa saa rakenne olla, jotta toppaa.

    vastauksena käyttäjälle: Mikä vika kaasarissa #149986

    Kaasarivioista tulee ensimmäisenä mieleen neulaventtiilin takertelu (tulviminen) tai reilusti liian korkea bensapinta. Oireet voisivat myös viitata imuvuotoon tai venttiiliongelmiin. Sytytyksen lienet tsekannut ja säätänyt? Konkka tosiaan on hyvin mahdollinen vian aiheuttaja.

    Tulvimista voit tarkkailla sammuttamalla koneen kierroksilta. Katso heti sen jälkeen kaasarin alapuolelle imusarjaan. Sieltä ei saisi valua bensiiniä koneen lohkon päälle (siellä on alapuolella ylivuotoreikä).

    Imuvuotoa voit hakea suihkuttelemalla tyhjäkäynnillä vaikka ruosteeirroituspraytä tai vettä kastelupullolla kaasarin jalkaan ja imusarjojen liitoksiin. Jos käynti jossain kohdassa muuttuu, vuoto on löytynyt.

    Katso, että kumiletku kaasarissa on tiiviisti kiinni klemmarilla, vaikka se tuskin on ongelman aiheuttaja. Hajut kuitenkin vähenevät.

    PS: Siirrän tämän keskustelun tekniikka-puolelle.

    Allekirjoittaneella on ylimääräisiä kaasareita, jos tarvetta on.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen 3 -pisteturvavyöt #149928

    Yksi tapa on tehdä n. 10-20 cm B-pilarista taaksepäin erillinen “turvakaari”, johon hitsaa kunnollisen yläkiinnityksen. Samalla piste siirtyy sopivasti hieman taaksepäin, kun B-pilarin sijoitus sätkässä on turvavöiden kannalta aika käänteisoptimaalinen.

    Korin yläosaan voisi myös hitsata kiinnikkeen, josta “pudottajalla” säädetään yläpiste sopivalle tasolle. Tällaisen vyön teetin joskus 80-luvulla pakuuni.

    vastauksena käyttäjälle: öljyvuoto #129839

    Mullakin on samanlainen osa hankittuna ja asennusta odottamassa. Mukava kuulla, että tekee tehtävänsä.

    Siis tämä:
    http://www.ecas2cvparts.co.uk/valve-crankcase-pressure-dump-valve-this-instead-breather-includes-clips-p-1401.html

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun vaihdelaatikko / tasauspyörästö #149793

    Vaihdelaatikosta on Kilta tehnyt erinomaisen kirjallisen koulutusmateriaalin, josta nuo asiat saattaisivat selvitä. Valitettavasti sitä ei tietojeni mukaan ole sähköisessä muodossa eikä nettiarkistossamme. Aikoinaan materiaali lienee jaettu jaosten jakareille, mutta monellako vielä tallella? Raadin kautta voisi asiasta varmaan kysellä (raati-ät-2cv.fi)..

    vastauksena käyttäjälle: kipinänvahvistin? #149742

    Ja tässä Rakussa oli joku kipinänmonistussysteemi pienille kierroksille, jolloin sylinteriin jäänyt bensa voi syttyä jo pelkästä virran kytkemisestä. Silmälläkin näkee todella vahvan kipunasarjan käynnistettäessä.

    vastauksena käyttäjälle: 2-piiri pääsylinteri #149788

    Katsoit varmaan Arkistostakin. Sielläkin taitaa olla vain läpileikkauskuvia.

    vastauksena käyttäjälle: kipinänvahvistin? #149738

    Jo löytyikin:
    -SIN = maadoitus
    -PUN = puolan plusnapa (virransyöttö virtalukolta)
    -VIHR = suoraan kärjille
    -KELT = puolan miinusnapa

    Sopivilla liittimillä kytkennän voi palauttaa alkuperäiseksi hetkessä.

    vastauksena käyttäjälle: kipinänvahvistin? #149737

    Näyttäisi olevan vanha kunnon “RAKU” 80-luvulta. Ajelin tuollaisen kanssa yksillä kärjillä yli 100.000 km. Antaa käynnistäessä oikein kipinäsarjan. Erinomainen peli. Toimii muistaakseni myös ilman kondensaattoria.

    Jossakin minulla täytyy olla tuon kytkentäluntti.

    vastauksena käyttäjälle: 1. maailmakokouksen veteraaneja? #149617

    Kymppikokoukseen tehtiin VHS-kasetti aiemmista maailmankokouksista ja siellä taisi olla ainakin äänetöntä kaitafilmikuvaa. Siirsiköhän joku sen jopa digimuotoon jossain vaihteessa…

    vastauksena käyttäjälle: Espanjan Ami8? #149499

    Luulisi siinä tapauksessa laatasta olevan joku AMI 8-tunniste: AMB, AMB 2, AM 3, AMF 3 tai AMU 3. Nuo kaivoin Espanjalaisesta opuksesta. Espanjassa AMI8:n kaupallinen nmi oli “C-8”.

    Espanjasta löytyy aika aktiivisia 2CV-kerhoja, ks. esim. Apua-Helpistä.

    vastauksena käyttäjälle: Runkonumeron meistäminen 2cv -64 #149184

    Erääseen sätkään katsastusmies kaiversi jonkinlaisella Dremelillä tms. numeron ja löi sitten varmistusmerkit päihin.

    vastauksena käyttäjälle: tukivarsien vahvistaminen #149241

    Mahdollisesti, mutta pääseekö sinne kondensoitumaan mitään, jos tila on pienten kuplien täyttämä?

    Itse 20 vuotta sitten vuorasin ovien sisäpinnat polyuretaanilla ja siellä ei ainakaan mikään ole ruostunut, mutta ei se täysin umpitila olekaan. Tulee muuten tukevat ovet.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv6 iskarit #149189

    BOGE ja LIP hyviä. Monroesta ei kokemusta.

Esillä 15 viestiä, 2,266 - 2,280 (kaikkiaan 3,068)