Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Löytyykö täältä mitään osviittaa:
http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/default.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Todella harmillista. Tässäkin yksi esimerkki miksi 2CV Wiki on stabiilimpi paikka hyödyllisen teknisen informaation tallentamiselle, mutta mikäänhän ei ole pysyvää.
100-vuotisajoihin pitää kyllä osallistua. Varataanko jo paikka kiltakalenterista vuodelle 2020, ettei tule päällekkäisyyksiä.
10.6.2010, 07:55 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152403Huomioidaan ajoituksessa niin, että ehtii vaikka molempiin eli ICCCR:ään Suomen kautta ;-).
Myös Raid Australia on 2012 syssyllä, mutta nämä ovat kuitenkin marginaalisia häiriötekijöitä.
10.6.2010, 06:49 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152401@kari80 wrote:
Puumalan leiri on liian pieni,ikäväkyllä vain 70 telttapaikka..Helluralliin menijät etelästä käykää kurkkaamassa Pistohiekkaa, taitaa olla sama matka Mikkelistä kuin Juvan kautta…ehkä sen voisi vuokrata yksityistilaisuutta varten…mitään palveluja ei alueella ole
mutta ei ollut 1975 sen kummempia..kyllä sen alueen yrittäjät palveluja tuo.
terv. KariHuomatkaa, että Kari tarkoittaa tässä Puumalan leirintäaluetta eikä Pistohiekkaa. Itse asiassa Pistohiekalle (1. maailmankokouksen pitopaikalle) kyllä mahtuu satoja autoja, mutta alueelta puuttuu leirintäalueen infrastruktuuri.
Onkos niissä looran sisälle menevässä spooreissakin eroa.
Kävin kellarissa pikaetsinnällä enkä löytänyt tuota uutta yläpäätä; heräsi epäilys, jotta se on kuitenkin myyty. Oli kaksi käytettyä 3CV-yläpäätä jarrukilpineen, joissa looran sisään 8-pykäläinen uritus. Valitettavasti nivelet eivät hääppöisiä.
Samalla tuli vastaan sekä tiheäspoorisia että harvaspoorisia tuplaristivetareita, jotka vaikuttivat nivelistään tiukoilta. Harvaspoorisia pyöränkilpiä löytyy myös.
Sitten Speciaalin verhoilu on mielestäni harhaanjohtava ilmaisu, mutta olkoon. Olikohan mulla jotain semmoosta vintillä? Ainahan ne on risoja, mutta eikös nuo varaosamyyjät toimita ihan uuttakin korvausosaa. Ollaan muuten aateltu tehä pientä Franzose-yhteistilausta lähiaikoina, jotta oliskohan siellä.
Jotain voi olla. Pitää tsekata. Muistaakseni vastaavia Ami-vetareita ainakin, mutta se edellyttää pyöränkilven vaihtoa (helppo homma) harvempispooriseen.
Muistaakseni minulla on yksi yläpään tuplaristi tehtaan pakerissa. Harvemmin nivelket yläpäästä menee, mutta muuta välystä ajan mittaan tulee.
Katson tarkemmin kotona.
Vaasan Minimaniin oli ilmaantunut MASTONin myyntihylly ja siellähän tuota maalia oli. Kassalla sitten huomasin pankkikortin jääneen kotiin eikä kolikot piisanneet 🙁 Yksi puteli taisi maksaa noin 9 euroa. Maalin peittävyys on hyvä, joten pari vannetta luulisin ainakin yhdellä pullolla maalaavan.
Onkos se sellainen, jossa verhoilu ei laskeudu ollenkaan penkin sivuille, vähä niinku vanhustyyppinen?
Ei olis kumminkaan ollu 😉 mutta Helluun tuun.
Perjantaina (11.6.) lähdetään hyvissä ajoin Helluralliin eli näitä romppeita (ja muutakin) voidaan tarvitsijoille ottaa mukaan Pakun persuksiin. Varmaan kulkeutuu myös eri puolille Suomea kiltaveljien ja -siskojen avittamana, jos et itse pääse paikalle.
Löytyy sellainen “sähköinen rele” mallinen wanhuksen vilkkukatkaisija. Toinen harvinaisempi malli on “käkikello” eli kellokoneistolla oleva surraava tikittäjä, mutta sellaista minulla ei ole tarjota.
Tunnistuksen ongelma onkin, että muissa kuin Citroenin tapeissa ei ole minkäänlaisia pakkausmerkintöjä (ainakaan minulla olleissa). Itse tapeissahan ei tyypillisesti myöskään lue mitään.
Itselleni ei ala-arvoista laatua ole osunut ja tapeilla olen päässyt parhaimmillaan n. 100.000 km. Rasvauksen tiheys ja rasvan laatu tietysti vaikuttavat myös. Erityisesti talvinen märkyys ja suola kuluttavat kai myös tappeja erityisesti.
Tappeja ei kannatakaan vaihtaa ihan huvin vuoksi, jos suurta väljyyttä ei esiinny. Kyseessähän voi olla vaikka alkuperäinen tappi, joka kestää vielä toiset 50.000 km!
Juuri muuten tilailtiin ranskalaiselta toimittajalta nimenomaan kalliimpia alkuperäistappeja, mutta toimituksessa olikin sitten halvemmat “tavalliset”, kun oli tavara lopussa 🙁
Tuo punainen retkeilykärry lähtee hintaan 499. Uusi vararengas vanteella mukaan.
Kätevä kärry myös mönkijän tms. perään.
Kuveja:






-
JulkaisijaArtikkelit
