Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Aktiivinen saa olla muttei liian aktiivinen, muuten on väärin sammutettu 😉
Suomi on vain niin suuri maa, mutta idea sinällään hieno.
Ehkä sijainnin pitäisi olla internetissä, mutta siellähän me jo ollaankin…
Näemmeköhän vielä senkin päivän, kun Internet menee lakkoon ja mitäköhän sitten tapahtuu… kansakunta saa pahan köhän 😉
Risiiniöljyä (tai kasviöljyä) varvan läpiviennistä pöntön sisään. Ime vaikka pitkään muoviletkuun ja “sylkäise” pöntön sisään. Tavallinen rasvakin käy, mutta periaatteessa huonoa kitkapinnoille pöntön sisällä, jos niistä nyt ylipäänsä on jotain jäljellä. Ääntä alkaakin syntyä niiden kulumisen seurauksena ja aikansa metallin hangattua metalliin, tulee vaippaan reikä.
Kääntäminen auttaa usein, jos vain pönttö liikkuu.
Isojen pönttöjen kohdalla (kuten Amissa) on jostain syystä enemmän noita ääntelyongelmia. Tyypillisin luontoääni kiltatapahtumissa on matalankuiva “honk, honk”.
Tarkista myös, ettei ääni tule etukitkavaimentimesta, jos sellainen on. Jotkin tarvike(kumi)kitkat ovat melkoisia kitisijöitä.
Kaikenlaihen kohtuullinenkin vasarointi pulttiin ja sen ympäristöön kuitenkaan mitään tärvelemättä usein auttaa. Vasarointia pitää vain jaksaa jatkaa sitkeästi esim 10 min. per pultti. Lämpökin on suositeltavaa tai esimerkiksi isomman mutterin hitsaaminen pultin päähän, jolloin kuumuus tehokkaasti johtuu pitkin pulttia. Älä väännä ennen jäähtymistä; anna viiletä itsekseen jottein karkaistu ja katkea entistä helpommin.
Viimeinen tapa on katkaista pultti keskeltä tekemällä laikalla viilto siihen läpivientilevyyn. Sitten pääsee lyömään pultinkannasta alaspäin lukkopihtejä tms. apuna käyttäen ja tämän jälkeen syntyneen reiän kautta voi hakata jäljellä olevan tumpin akselipukineen sopivalla tuurnalla ulos. Nyt pääsee laittamaan rasvaakin vaikuttamaan strategiseen kohtaan. Pultin katkettua sisäinen jännityskin usein laukeaa ja syntyyhän katkaistaessakin lämpöä ja tärinää. Siisti viilto levyssä ei haittaa sen uudelleenkäyttöä.
Kokeile PPG-automaaleja myyvistä liikkeistä, ainakin Vaasassa sieltä sai avun harvinaisempiin koodeihin.
Jotain täällä: http://www.coravari.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false;
18.6.2010, 12:21 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152404Raati huhuilee vapaaehtoisia mukaan järjestelyihin Raadin uutisten puolella, mutta salasanasuojaus aikaansaanee sen, että siellä on kovin hiljaista ja lukukerojakin minimaalisesti:
viewtopic.php?f=23&t=5824Salasana on siis sama kuin Killan arkistoon ja galleriaan ja ne saa tarvittaessa emailitse webmasterilta tai matroonalta.
Yleistä keskustelua aiheesta sopii jatkaa täällä julkisellakin puolella, mutta ymmärrettävästi vapaaehtoisilmoittautumiset on hyvä käsitellä oman porukan kesken. Raadille voi aina lähettää myös sähköpostia asiasta raati-ätt-2cv.fi.
@2cvkimmo wrote:
Valkon suht pieni sivuikkuna (siis pienempi kuin Weekendissä) on ollut sitten riittävä? Onkos se 4-paikkainen HA papereiltaan?
Valko on 4-paikkainen ha ja ikkuna on tosiaan pienempi ja joskus kylkeen saksittu. Takapenkkiläisten kannalta ikkuna on ollut tosi kiva ja monet piirrokset on Susanna, Hanna ja Pasi ko. ikkunahyllyllä reissujen aikana piirrelleet. Nyt nuorinkin alkaa olla ajokortti-iässä 🙁 / 🙂
Pakun takaosa on ollut itse asiassa ajon aikana kohtuullisen vilpoinen paikka, kun seinät on päällystetty matolla ja aukot auringon sisään porottamiselle pienet.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
@Akaile wrote:
Villi veikkaus, että Särkyneen sitikan majatalosta?
Veikkaan samaa paikkaa.. 🙄
Olisko tuo jalkatilan pohjapalanen (JASUN kuvassa) vielä sattumoisin jossain; kiinnostaisi.
Kyllä se puola kuumetessaan aiheuttaa ensin kituliasta käymistä tai huonoa käynnistyvyyttä. Tietysti totaalinen blackoutkin on mahdollista niinkuin kaikkien teknisten laitteiden kanssa.
Harvoin on puola osittautunut syylliseksi ja silloinkin yleensä juuri virran päälle unohtumisen seurauksena vain väliaikaisesti.
Toinen puola on helppo kokeeksi köyttää vierelle ja siirää johdot siihen.
Muistan kuinka Sveitsin maailmankokouksessa Valko-paku ei millään jaksanut kiivetä alueen mäkeä ilman työntöapua päiväsaikaan, mutta keskellä yötä viileässä noustiin heittämällä.
Näyttää olevan enklantilainen galvanoitu tarvikerunko “SLC chassis”.
Mistä toi kuva Miki on, onko kotimaasta?
Itselläni on Valko-pakussa etupenkistä kavennettu takapenkki, joka antaa ok jalkatilan keskenkasvuuselle aikuisellekin. Penkin allekin mahtuu kivasti tavaraa. Mulla ei selkänoja taitu, mutta pelkurin paikka on ruuvikiinnityksellä kasassa, jolloin paku muuntautuu kätevästi 3-paikkaiseksikin.

Ne vialliset sensorit on yleisin syy Visan syttyhäiriöihin eikä ilman varasensoreita kannata lähteä maitokauppaa piremmälle ;-). Vaihto on onneksi nopia toimenpide.
Ittelläni on joitain käytettyjä, mutta uusi on uusi tässäkin.
Voisiko joku tässä yhteydessä palauttaa mieliin miten 2-johtoisia sensoreita voi käyttää 3-piuhaisessa systeemissä ja/tai päinvastoin. Oliko se kolmas vaan maadoituksen varmistus?
-
JulkaisijaArtikkelit
