Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,576 - 1,590 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kumimatot vanhukseen #158886

    Uustuotantoa lienee Ranskassa, en osaa nyt suoraan sanoa missä firmassa.

    vastauksena käyttäjälle: Paku tuli kotiin :-) #158334

    Ajettiin Janin kanssa paku jo eilen odottamaan väkeä Vaasan leirintään. Hyvin kulki, mutta etupyörien haritukset oli mitä sattuu. Niitä ei saanu rautalangalla oikeen säädettyä.

    vastauksena käyttäjälle: Takajarrut Huom!! #158879

    14-millin kuusikololla varustetusta isosta pultista saa myös kätevästi hitsattua työkalun. Alkavat liikkumaan jopa kerran nuljaantuneet säädöt. Pitäis ottaa kuva tosta yksinkertaisesta työkalusta.

    vastauksena käyttäjälle: POHOJANMAANKAUTTA RIVAIVÖL 3.-5.9.2010 #158115

    Kisan suunnittelukin alkaa olla kokolailla pulkassa, sen englanninkielinen vastine voisi olla “the Amazing Race of Aunt Amalia”.

    Kisassa ei ole mitään hyötyä kokemuksesta muiden kiltatapahtumien koitoksista, mitenkään niitä väheksymättä 😉

    Samalla tuloo Vaasa tutuksi perin liippiskanttipitoosessa muarossa.

    vastauksena käyttäjälle: Kuva-arvoituksia #158833

    Rautakala on tarttunut koukkuun.

    vastauksena käyttäjälle: Tuore 2cv4/6 liikenteessä – vihdoin.. #158862

    Hieno, hyvä värivalinta 😉

    Tuopa Poho-ajoihin kaiken kiltakansan nähtäväksi.

    vastauksena käyttäjälle: POHOJANMAANKAUTTA RIVAIVÖL 3.-5.9.2010 #158111

    Mielenkiintoinen ekstra Poho-tapahtuman yhteydessä (eräs kiltalainen hoitelee tätä):

    Halukkaille killan jäsenille tarjolla maksuton kuulon testaus “kuuloautossa”. Testaus kestää noin 15 minuuttia. Jokainen saa myös kirjallisen tuloksen kuulostaan.

    Mielenkiintoista nähdä, onko 2CV:n ääni vaikuttanut pitkäaikaiskäyttäjiin. Konepajassa työskennellet ja sirkkelinkäyttäjät nimittäin erottuvat aika helposti

    vastauksena käyttäjälle: Projekti pussirotta aloitettu … #158808

    Hienoa, kun Pussirotta herää taas henkiin!

    Kuvien linkityksestä: viewtopic.php?f=1&t=5956

    vastauksena käyttäjälle: Kiihdytyspumppu #158788

    Jos toimii, säätöä ei tarvittane. Säädöllä voi periaatteessa vaikuttaa siihen, kuinka pienellä kaasun painalluksella pumppu ruiskaisee ja kuinka paljon. Kaipa siihenkin jossain jotain ohjearvoja olisi; ainakin Solexin salaisissa arkistoissa.

    vastauksena käyttäjälle: Kiihdytyspumppu #158786

    Ainakin yksikurkkuisessa kaasarissa on kiihdytyspumpun akselilla kierteeseen perustuva säätömahdollisuus, joka tosin tehtaalla on kalibroitu tiettyyn kohtaan.

    vastauksena käyttäjälle: Isoompaa korinpalasta #154734

    Nämä on vieläkin tarjolla. Nouto kätevästi mahdollista Pohojanmaankautta-tapahtumassa 3.-5.9.

    vastauksena käyttäjälle: Ylenmääräistä uutta ja hyvää käytettyä osaa #157606

    Päivitystä taas listaan viestin alussa. Nouto kätevästi mahdollista Pohojanmaankautta-tapahtumassa 3.-5.9. Kaikkia näitä en kuitenkaan automaattisesti tuo sinne, mutta kerro, jos joku kiinnostaa. Päätät sitten nähtyäsi.

    Paljon muutakin 2cv-rompetta on talon kellarissa ja tallin vintillä, kysy.

    vastauksena käyttäjälle: -68 Dyane-projekti käynnistyi #141665

    Pikemminkin rungon joustavuus kuin joustamattomuus. Kevytrakenteinen 2CV:n runko elää ajettaessa, mutta hallitusti. Välille tehdyt vahvennukset voivat aiheuttaa ajanmyötä murtuman vahvistetun kohdan viereen. Wanhuksissa, joissa polkimetkin olivat rungossa kiinni, aistii jouston konkreettisesti jalanpohjassaan.

    Etupään peltiosat puolestaan kiinnittyvät runkoon ja mutkalle taipunut runko näkyy heti huonona peltiosien istumisena. 2CV.ssä se näkyy kolmiopelleissä ja Tiinassa konepellin etuosan rakosissa. Toki rakoihin voi olla muitakin syitä kuin runko.

    vastauksena käyttäjälle: -68 Dyane-projekti käynnistyi #141663

    Kokonaisen aisan korvaaminen pitäisi tehdä niin, että rungon joustavuus säilyisi alkuperäisen kaltaisena. Tosin taka-aisojen kohdalla tämä ei ole niin kriittistä. Suora katkaisusauma voi johtaa murtumiseen vierestä.

    Tuollaisista rungon korjauspaloista en tiedä, mutta monissa romurungoissa taka-aisat saattavat olla vielä aivan käyttökelpoisia.

    Jos runko on huono, kannattaa harkita n. tonnin sijoitusta uuteen (esim. Kilta myy niitä jäsenilleen). Tulee todennäköisesti parempi kuin korjaamalla juuri em. syistä. Tiinassa varsinkin keulan peltien istuminen on usein huonoa pientenkin rungon mittavirheiden seurauksena.

    vastauksena käyttäjälle: Nettiautossa wanhus #158698

    Olisko yksi nolla liikaa viitteellisessäkin hinnassa 😉

    Mutta pieniruokainen näkyy olevan, joten sitä kautta voi saada sijoituksesta osan takaisin.

Esillä 15 viestiä, 1,576 - 1,590 (kaikkiaan 3,068)