Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Uustuotantoa lienee Ranskassa, en osaa nyt suoraan sanoa missä firmassa.
Ajettiin Janin kanssa paku jo eilen odottamaan väkeä Vaasan leirintään. Hyvin kulki, mutta etupyörien haritukset oli mitä sattuu. Niitä ei saanu rautalangalla oikeen säädettyä.
14-millin kuusikololla varustetusta isosta pultista saa myös kätevästi hitsattua työkalun. Alkavat liikkumaan jopa kerran nuljaantuneet säädöt. Pitäis ottaa kuva tosta yksinkertaisesta työkalusta.
Kisan suunnittelukin alkaa olla kokolailla pulkassa, sen englanninkielinen vastine voisi olla “the Amazing Race of Aunt Amalia”.
Kisassa ei ole mitään hyötyä kokemuksesta muiden kiltatapahtumien koitoksista, mitenkään niitä väheksymättä 😉
Samalla tuloo Vaasa tutuksi perin liippiskanttipitoosessa muarossa.

Rautakala on tarttunut koukkuun.
Hieno, hyvä värivalinta 😉
Tuopa Poho-ajoihin kaiken kiltakansan nähtäväksi.
Mielenkiintoinen ekstra Poho-tapahtuman yhteydessä (eräs kiltalainen hoitelee tätä):
Halukkaille killan jäsenille tarjolla maksuton kuulon testaus “kuuloautossa”. Testaus kestää noin 15 minuuttia. Jokainen saa myös kirjallisen tuloksen kuulostaan.
Mielenkiintoista nähdä, onko 2CV:n ääni vaikuttanut pitkäaikaiskäyttäjiin. Konepajassa työskennellet ja sirkkelinkäyttäjät nimittäin erottuvat aika helposti
Hienoa, kun Pussirotta herää taas henkiin!
Kuvien linkityksestä: viewtopic.php?f=1&t=5956
Jos toimii, säätöä ei tarvittane. Säädöllä voi periaatteessa vaikuttaa siihen, kuinka pienellä kaasun painalluksella pumppu ruiskaisee ja kuinka paljon. Kaipa siihenkin jossain jotain ohjearvoja olisi; ainakin Solexin salaisissa arkistoissa.
Ainakin yksikurkkuisessa kaasarissa on kiihdytyspumpun akselilla kierteeseen perustuva säätömahdollisuus, joka tosin tehtaalla on kalibroitu tiettyyn kohtaan.
Nämä on vieläkin tarjolla. Nouto kätevästi mahdollista Pohojanmaankautta-tapahtumassa 3.-5.9.
Päivitystä taas listaan viestin alussa. Nouto kätevästi mahdollista Pohojanmaankautta-tapahtumassa 3.-5.9. Kaikkia näitä en kuitenkaan automaattisesti tuo sinne, mutta kerro, jos joku kiinnostaa. Päätät sitten nähtyäsi.
Paljon muutakin 2cv-rompetta on talon kellarissa ja tallin vintillä, kysy.
Pikemminkin rungon joustavuus kuin joustamattomuus. Kevytrakenteinen 2CV:n runko elää ajettaessa, mutta hallitusti. Välille tehdyt vahvennukset voivat aiheuttaa ajanmyötä murtuman vahvistetun kohdan viereen. Wanhuksissa, joissa polkimetkin olivat rungossa kiinni, aistii jouston konkreettisesti jalanpohjassaan.
Etupään peltiosat puolestaan kiinnittyvät runkoon ja mutkalle taipunut runko näkyy heti huonona peltiosien istumisena. 2CV.ssä se näkyy kolmiopelleissä ja Tiinassa konepellin etuosan rakosissa. Toki rakoihin voi olla muitakin syitä kuin runko.
Kokonaisen aisan korvaaminen pitäisi tehdä niin, että rungon joustavuus säilyisi alkuperäisen kaltaisena. Tosin taka-aisojen kohdalla tämä ei ole niin kriittistä. Suora katkaisusauma voi johtaa murtumiseen vierestä.
Tuollaisista rungon korjauspaloista en tiedä, mutta monissa romurungoissa taka-aisat saattavat olla vielä aivan käyttökelpoisia.
Jos runko on huono, kannattaa harkita n. tonnin sijoitusta uuteen (esim. Kilta myy niitä jäsenilleen). Tulee todennäköisesti parempi kuin korjaamalla juuri em. syistä. Tiinassa varsinkin keulan peltien istuminen on usein huonoa pientenkin rungon mittavirheiden seurauksena.
Olisko yksi nolla liikaa viitteellisessäkin hinnassa 😉
Mutta pieniruokainen näkyy olevan, joten sitä kautta voi saada sijoituksesta osan takaisin.
-
JulkaisijaArtikkelit
