Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Veikkaan kaksimoottorista aavikkokulkuneuvoa.
10 päivää jouluun – vielä ehtii 😉
Vuoden loppuun saakka on vielä mahdollista ilmoittautua Ranskan kokoukseen edullisemmin hinnoin.
Suomenkielinen ilmoittautumislomeke (PDF) täällä:
http://www.2cvfrance2011.fr/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=5&Itemid=5&lang=en” onclick=”window.open(this.href);return false;Hinnat (sisältäen kuskin, matkustajat, sisäänpääsyn ja leiriytymisen alueelle) Hinnat nousevat 31.12.2010 jälkeen
CITROËN 2 CV, A-tyyppi (Dyane, Méhari, Ami, etc…..) ja H-tyyppi (Kamiina) 65 €Muutamia 2CV-KRAVATTEJAkin on vielä jäljellä harmaalla tai tummansinisellä pohjalla (25 eur)

Löytyy myös pienempiä lapsille (23 tai 32 cm kuminauhakiinnityksellä. 14 eur)

Solmioneula, jossa sitikanviikset (9 eur tai aikuisten solmio + neula = 29 eur)HOPEAKORUJA on enää hyvin hintsusti:

Minikokoinen 2CV-riipus (10 eur), Paku-riipus (20 eur), tuplaviiksikorvispari (22 eur). Myös muutama 2CV-pororiipus (25 eur).PIPARIMUOTTEJA löytyy 9 erilaista: 2CV, Paku, Ami6, Ami8, Dyane, Mehari, ID/DS, HY ja viiksi. 6 eur kpl kotiin lähetettynä tai 2 kpl = 10 eur, jne.

MAGNEETTISETTI, 12 kpl muovirasiassa 15 eur kotiin lähetettynä

SITIKKA-PALAPELEJÄ 0-99 vuotiaille erimoisia 18 eur kotiin postitettuna

Valikoimaa on rajoitetusti, katso täältä: http://s217.photobucket.com/albums/cc160/jukiso/puzzles/” onclick=”window.open(this.href);return false;email:fin2cv-ät-saunalahti.fi, puh.04072oo211
Acadianen pönttöjen kiinnitystapa poikkea 2CV:stä, en tiedä voiko normaaleita isoja pönttöjä (Ami, AK) soveltaa tilalle. Kun Acadianea ei koskaan tuotu Suomeen, on tarjonta vähäistä. 2CV.n jousituksen kantavuus ei Acaan oikein piisaa.
Käynnistyksen jälkeisestä sammumisesta kylmänä: onko kaasarisi uudenpaa tyyppiä, jossa on kaasarin päällä alipaineella toimiva mekanismi, joka vetää ryyppyä pois päältä käynnistyksen jälkeen. Tämän voi lukita pois käytöstä Suomen talvessa. Joskus häiriötä aiheuttaa myös rikkoutunut rikastinläpän pikkujousi (läppä heiluu ilmavirrassa miten sattuu).
Vaikuttaa samantapaiselta peliltä, jota aikoinaan kokeilin. Lanka ei tuntunut palavan kunnolla kuin isommilla virroilla ja kun säätönappeja oli vain yksi, tuntui oikean kohdan löytäminen tuskalliselta. KEMPAK ja KEMPOMAT on ihan eri sarjan laitteita.
Savoia carsin rungosta löytyy yksi videokin. Näkyy olevan ikäänkuin wanhuksen loota levyjarruilla? Automagilootastakin on ollut puhetta.
http://www.youtube.com/watch?v=7iJr8C-j3nI” onclick=”window.open(this.href);return false;Tämä talvirengassarja on yhä tarjolla.
Kyllä se fuskaaminen on suht tavallista ja esiintyy yleensä vain kaasua pohjaan painettaessa tai vaihdetta vaihdettaessa. Saattaa myös kuulua pakoputken vuodon ääntä muistuttava pärinää. Kulkuun ei välttämätää ole suurta vaikutusta.
Venttiilien säädön yhteydessä kannattaa joskus ihan käsivaraisesti kokeilla, ovatko kannen pultit löystyneet. Kiristelemään ei ilman syytä kannata ryhtyä. Juuri tein remppaa koneeseen, jossa alin pultti oli löysällä ja puristuspaineet alentuneet. Vuodon pärinä oli selvästi kuultavissa. Ihme kyllä tiivistyi kiristyksellä.
Minäkin olen noita peltejä joskus ihmetellyt ja edelleenkin mietin miten ne vuototapauksessa voisivat auttaa. Noiden päällehän tulee koneen lämpöpellit ja kaikki jää niiden sisälle, myös katkut.
Vai?
Sanoisin, että synteettinen tulee helpommin ulos jos on tullakseen. Jos ajat vain kesällä, mineraaliöljy sopii wanhukseen paremmin.
Alkuperäinen öljysuosotushan oli yksiasteinen 30W, mutta ymmärtäisin sen johtuvan tuon ajan luokituksista, sillä moniasteöljy oli vielä harvinaisuus. Kesällä alkupään lukema saisi olla 15…20W ja loppupää 40…50W.
Itselläni on metallisiipiä hitsattuna vaihtimien sisään. Tuo systeemi vaikuttaa tehokkaammalta. Näillä keleillä tuntuu tietysti kaikista lämppäreistä tuleva ilma tulikuumalta, mutta taatusti tuo systeemi tehostaa toimintaa.
Pelkällä vaimentimen ulkovaipan eristämisellä on selvä vaikutus. Ulkovaippahan toimii talvella itse asiassa tehokkaana jäähdyttimenä. Eristettynä sekin todennäköisesti lämpiää sisäpinnaltaan. Toinen tärkeä tekijä on öljynläpötilan pitäminen korkeana.
Itse olen usein miettinyt vaihtimien pidentämistä, niin, että lämpöputken liitos olisi vasta alempana pakoputken mutkan jälkeen. Silloin vain pitäisi poikittaisvaimenninkin modata.
Raid Laponiella on onnistuttu saamaan n. 50 asteen ero ulko- ja sisälämpötilan välille tehokkaalla eristämisellä ja muilla nikseillä ilman bensalämppäriä.
-
JulkaisijaArtikkelit

