Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,501 - 1,515 (kaikkiaan 3,068)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Hyvää joulua ! #160152

    vastauksena käyttäjälle: Kuva-arvoitus #160127

    Veikkaan kaksimoottorista aavikkokulkuneuvoa.

    vastauksena käyttäjälle: Joulukortteja ja -krääsää #159983

    10 päivää jouluun – vielä ehtii 😉

    vastauksena käyttäjälle: RANSKAN MAAILMANKOKOUS 2011 #156173

    Vuoden loppuun saakka on vielä mahdollista ilmoittautua Ranskan kokoukseen edullisemmin hinnoin.

    Suomenkielinen ilmoittautumislomeke (PDF) täällä:
    http://www.2cvfrance2011.fr/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=5&Itemid=5&lang=en” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hinnat (sisältäen kuskin, matkustajat, sisäänpääsyn ja leiriytymisen alueelle) Hinnat nousevat 31.12.2010 jälkeen
    CITROËN 2 CV, A-tyyppi (Dyane, Méhari, Ami, etc…..) ja H-tyyppi (Kamiina) 65 €

    vastauksena käyttäjälle: Joulukortteja ja -krääsää #159982

    Muutamia 2CV-KRAVATTEJAkin on vielä jäljellä harmaalla tai tummansinisellä pohjalla (25 eur)

    Löytyy myös pienempiä lapsille (23 tai 32 cm kuminauhakiinnityksellä. 14 eur)

    Solmioneula, jossa sitikanviikset (9 eur tai aikuisten solmio + neula = 29 eur)

    HOPEAKORUJA on enää hyvin hintsusti:

    Minikokoinen 2CV-riipus (10 eur), Paku-riipus (20 eur), tuplaviiksikorvispari (22 eur). Myös muutama 2CV-pororiipus (25 eur).

    vastauksena käyttäjälle: Joulukortteja ja -krääsää #159981

    PIPARIMUOTTEJA löytyy 9 erilaista: 2CV, Paku, Ami6, Ami8, Dyane, Mehari, ID/DS, HY ja viiksi. 6 eur kpl kotiin lähetettynä tai 2 kpl = 10 eur, jne.

    MAGNEETTISETTI, 12 kpl muovirasiassa 15 eur kotiin lähetettynä

    SITIKKA-PALAPELEJÄ 0-99 vuotiaille erimoisia 18 eur kotiin postitettuna

    Valikoimaa on rajoitetusti, katso täältä: http://s217.photobucket.com/albums/cc160/jukiso/puzzles/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    email:fin2cv-ät-saunalahti.fi, puh.04072oo211

    vastauksena käyttäjälle: Mistä runko #159178

    Acadianen pönttöjen kiinnitystapa poikkea 2CV:stä, en tiedä voiko normaaleita isoja pönttöjä (Ami, AK) soveltaa tilalle. Kun Acadianea ei koskaan tuotu Suomeen, on tarjonta vähäistä. 2CV.n jousituksen kantavuus ei Acaan oikein piisaa.

    vastauksena käyttäjälle: Kyllä lähtee, käyntiin #158186

    Käynnistyksen jälkeisestä sammumisesta kylmänä: onko kaasarisi uudenpaa tyyppiä, jossa on kaasarin päällä alipaineella toimiva mekanismi, joka vetää ryyppyä pois päältä käynnistyksen jälkeen. Tämän voi lukita pois käytöstä Suomen talvessa. Joskus häiriötä aiheuttaa myös rikkoutunut rikastinläpän pikkujousi (läppä heiluu ilmavirrassa miten sattuu).

    vastauksena käyttäjälle: Hitsataan #159883

    Vaikuttaa samantapaiselta peliltä, jota aikoinaan kokeilin. Lanka ei tuntunut palavan kunnolla kuin isommilla virroilla ja kun säätönappeja oli vain yksi, tuntui oikean kohdan löytäminen tuskalliselta. KEMPAK ja KEMPOMAT on ihan eri sarjan laitteita.

    vastauksena käyttäjälle: Kuolataampa yhdessä #155650

    Savoia carsin rungosta löytyy yksi videokin. Näkyy olevan ikäänkuin wanhuksen loota levyjarruilla? Automagilootastakin on ollut puhetta.
    http://www.youtube.com/watch?v=7iJr8C-j3nI” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Talvirengassarja vanteilla #159475

    Tämä talvirengassarja on yhä tarjolla.

    vastauksena käyttäjälle: Mitkä pellit… #159645

    Kyllä se fuskaaminen on suht tavallista ja esiintyy yleensä vain kaasua pohjaan painettaessa tai vaihdetta vaihdettaessa. Saattaa myös kuulua pakoputken vuodon ääntä muistuttava pärinää. Kulkuun ei välttämätää ole suurta vaikutusta.

    Venttiilien säädön yhteydessä kannattaa joskus ihan käsivaraisesti kokeilla, ovatko kannen pultit löystyneet. Kiristelemään ei ilman syytä kannata ryhtyä. Juuri tein remppaa koneeseen, jossa alin pultti oli löysällä ja puristuspaineet alentuneet. Vuodon pärinä oli selvästi kuultavissa. Ihme kyllä tiivistyi kiristyksellä.

    vastauksena käyttäjälle: Mitkä pellit… #159638

    Minäkin olen noita peltejä joskus ihmetellyt ja edelleenkin mietin miten ne vuototapauksessa voisivat auttaa. Noiden päällehän tulee koneen lämpöpellit ja kaikki jää niiden sisälle, myös katkut.

    Vai?

    vastauksena käyttäjälle: Moottori öljy #159268

    Sanoisin, että synteettinen tulee helpommin ulos jos on tullakseen. Jos ajat vain kesällä, mineraaliöljy sopii wanhukseen paremmin.

    Alkuperäinen öljysuosotushan oli yksiasteinen 30W, mutta ymmärtäisin sen johtuvan tuon ajan luokituksista, sillä moniasteöljy oli vielä harvinaisuus. Kesällä alkupään lukema saisi olla 15…20W ja loppupää 40…50W.

    vastauksena käyttäjälle: Lisää lämpöä #148996

    Itselläni on metallisiipiä hitsattuna vaihtimien sisään. Tuo systeemi vaikuttaa tehokkaammalta. Näillä keleillä tuntuu tietysti kaikista lämppäreistä tuleva ilma tulikuumalta, mutta taatusti tuo systeemi tehostaa toimintaa.

    Pelkällä vaimentimen ulkovaipan eristämisellä on selvä vaikutus. Ulkovaippahan toimii talvella itse asiassa tehokkaana jäähdyttimenä. Eristettynä sekin todennäköisesti lämpiää sisäpinnaltaan. Toinen tärkeä tekijä on öljynläpötilan pitäminen korkeana.

    Itse olen usein miettinyt vaihtimien pidentämistä, niin, että lämpöputken liitos olisi vasta alempana pakoputken mutkan jälkeen. Silloin vain pitäisi poikittaisvaimenninkin modata.

    Raid Laponiella on onnistuttu saamaan n. 50 asteen ero ulko- ja sisälämpötilan välille tehokkaalla eristämisellä ja muilla nikseillä ilman bensalämppäriä.

Esillä 15 viestiä, 1,501 - 1,515 (kaikkiaan 3,068)