Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
15.8.2007, 12:37 vastauksena käyttäjälle: Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii… #140103
Älä huoli, toissapäivänä kävin säätämässä mittarilla tiinani toista kertaa tänä kesänä ja kohta lähden säädättämään yhden toisen sätkän katsastusta varten… 10e kerta maksaa näillä leveysasteilla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]neulaventtiilin voi testata siten, että ottaa kannen irti ja puhaltaa bensaputkeen (kannessa) ilmaa suustaan ja samalla liikuttaa kohoa ylös alas. Mikäli kohoa liikuttamalla ilman läpimeno lakkaa jossain asennossa niin neulaventtiili toimii. Bensan pinnasta saadaan varmaankin kiistely aikaan, mutta itse olen sen viimeksi säätänyt siten, että kannesta (ei tiivisteestä) mitattuna kohon keskipisteeseen mulla on nyt muistaakseni 20mm. Suuttimia ei kannata raplata mikäli se on niillä ennenkin toiminut. Mutta jos haluat ne saada irti niin toinen löytyy kaasuttimen vasemman puolen pohjasta (kun kansi on auki) ja toinen vielä pienempi (pääsuutin) löytyy oikealta puolelta siten, että kaasuttimen kyljestä avataan muistaakseni 12mm mutteri/tulppa ja siitä työnnetään pieni ruuvimeisseli kakkos?kurkun kylkeen pieneen onkaloon jossa on pienenpieni suutin. Kun suutin on ruuvattu auki niin se ongitaan sieltä hitsauslanganpätkällä tai jollain muulla rautalangalla.
Vakiosuutinkokoja on 18/26 kurkkuisessa kaasarissa tyh.käyn. 39, pää 102 ja 2.kurk. 90, kapilaarit 2aa ja 1f1 tai 1f2.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Tuolla joku ehdotti sitä, että muutetaan tämä kokonaan vain ja ainoastaan killan jäsenille foorumiksi, mutta tätä en vielä lähtisi allekirjoittamaan… Ehdotankin tällaista, että tänne foorumille lisätään yksi osio lisää “Kiltakeskustelua” tms jne jonne voisi kirjautua omalla jäsennumerollaan ja siellä pääsisi keskustelemaan killan asioista joihin Raati vastaisi esim. kerran kuussa tjsp??? Meillä on tällainen väline käytettävänä kommunikointiin niin miksi sitä ei käytetä? Vastaus kerran kuussa tai kahdessa ei voi olla ylipääsemätöntä?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Esim. tuossa pakoputkessa on hyvä käyttää niitä alkuperäisiä tai vastaavia klemmareita, eikä hitsata koko pakoputkea yhdeksi pötköksi… Vaikeampi uusia yksittäisiä kappaleita jos se on joskus hitsattu yhdeksi klöntiksi.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Jos tuntuu, että eivät tiedä mitä tekevät niin kannattaa olla tarkkana. Pakoputkirempassa ei montaa tuntia pitäisi mennä, että kannattaa kattoa, ettei laskussa ole 10h työt…
Tämä ihan niinku yleisenä varoituksena…aikoinaan joissakin liikkeissä hitsasivat korit runkoon kiinni jne.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kyllä ei tuokaan punainen tiinatar kulkisi niissä varustuksissa missä se nyt kulkee ellen tämän foorumin kautta olisi aikoinaan tavoittanut useita tahoja. Tätä juuri tarkoitan 🙂
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Älä myy, kyllä se päivä paistaa tännekin risukasaan joskus 🙂
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kiitos, sain tuonne jo vastauksen aiheeseen, en omalta osaltani vatvo enempää.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Vastaan kuvien perusteella itse: on 😀 . Mutta mikä on syy niihin cosworthin suuttimiin ja miten ylipäänsä olet laskelmoinnut nuo bensapuolen asiat? 0.6cc VS. 1.9 litraa? Odotan innolla kulutuslukemia ja tehoperstuntumaa.
NM. taas pitäis säätää kaasaria.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]UIJ JUI JUI kun kuulostaa hyvältä 🙂 Eli onko kone sama, mutta pakosarja vaihdettu?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Ostin maailmankokouksesta aivan uudet valeon kärjet+konkan. Asensin paikoilleen ja starttasin–> Ei inaustakaan. Aloin yleismittarilla hakea virran kulkua: ylempään kontaktiin asti ei kulje virta. Tarkempi syynäys osoitti, että kontaktinasta pyöri niittauksessaan. Merkittömät kärjet nokille ja heti lähti. Olen kuullut myös huonoa palautetta Valeon kondensaattoreista, mutta tässä em. sarjassa näytti olevan Ducelierin konkka. Ilmeisesti Valeolla tiedostaneet huonon laadun myöskin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]http://www.korridor.se/aryan/acadiane/sproeier/sproeier-Pages/Image2.html
Tuossa on lyhyempi tuo kierreosio…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Kohon runkorakennelma oli ihan ok, ja itse kyllä vääntelin sitä uuteen uskoon jotta härpäke sisään mahtuisi. Tein jopa niin, että viilasin suuttimen ylimääräisestä kierreosiosta n. 3mm pois lisätilaa saadakseni, mutta sekään ei riittänyt. Täytyy nyt katsoa jos sitä vielä tässä joskus saisi muokattua. Onnea jetronikin kanssa, itse olen kanssa kiinnostunut ko. rakennelmasta. Siinä ja katalysaattorissa lienee sätkän tulevaisuus?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Öljyä saattoi hyvinkin olla, mutta muistamani mukaan ne takajarrut oli kyllä ärhäkät muutoinkin. Siis koko se systeemihän oli niin että siinä on se nelkun jarrupääsylinteri, dot-4 neste ja levyt eessä. Eli voi olla merkitystä silläkin siihen jarrutasapainoon, että mikä jarrupääsylinteri on käytössä. Tällä nelkun sylinterillä poljin tulee todella ylös ja jarrutus alkaa heti..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]Eikö heitä sivuttain lukkojarrutuksessa? Äidin sätkässä oli kymmenisen vuotta edessä levyt ja takana rumpujarrullisen sylinterit: Leikkiessä oli ihan hauska kun pystyi ns. heittämään käsijarrukäännöksen, mutta Jyväskylän keskustassa se ei sitten ollutkaan ihan niin kiva tehdä paniikkijarrutusta… 😀 Mitään ei tosin sattunut mutta näyttihän se tyhmältä kun rupes oleen perä naapurin kaistalla 😀 Nyttemmin on tuosta oppineena viisastuttu ja nykyisin on jo ihan sinne kuuluvat palikat.
Luulen, että siitä tulee majorkatastrooffe jos laittaa lhm järjestelmään sitä dot-4:sta…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit