Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,041 - 2,055 (kaikkiaan 5,419)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: AGZ-313 #166330

    Mutterin katkaiseminen on ihan ok siinä vaiheessa, kun mutterin on jo sorvannut huonoilla vehkeillä muutenkin pilalle.

    Varpasilmukat lähtee, kun ottaa tapin irti tukivarresta, tuo silmukan ulos tukivarren lovesta ja ottaa pienen lekan vasempaan käteensä, asettaa sen varpasilmukan kierreosan kohdalle alapuolelle ja antaa oikealla kädellä isolla vasaralla yläpuolelle samaan kohtaan iskuja. Tuolloin kiinni ruostuneet kierteet irtoavat iskujen voimasta ja tämän jälkeen silmukat saa pyöriteltyä irti jousivarvoista ruuvimeisselin ja papukaijapihtien avulla. (Alemman lekan on siis tarkoitus toimia alasimena.)

    WD-40 on muuten erittäin hyvä apu näihin hommiin!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: AGZ-313 #166327

    Jousipöntönholkin mutterin halkaisu onnistuu helpoiten poraamalla. Sopiva terä ja poraten, sitten taltameisselillä iskua ja vääntöä tai toinen reikä niin, että mutterin puolikas putoaa lattialle. Näistäkään muttereista ei tarvitse saada kuin ne sisemmät aukeamaan/pois, sen jälkeen holkkia voi rullata ulospäin.

    Projektiasi ajatellen voisi vielä sanoa, että epätoivoisen tilanteen voivottelu auttaa huomattavasti vähemmän kuin se, että rehellisesti esittää ongelmakohdan ja siihen sitten yhdessä etsitään ratkaisu. Kun tuota etäisyyttä on niin pienin mitä voi tarjota, on virtuaalinen tuki ja siitä on monesti jopa hyötyä. Harva kysymys täällä foorumilla jää täysin vastaamatta. Ei vuosia sitten tehty runkoremppa välttämättä ole lähimuistissa suoritteena, joten pieni tekstimuotoinen kertausharjoitus ei tee pahaakaan.

    Jos saat kaikki paikat auki ja alkuperäiset/korvaavat osat on saatavilla niin en näe vielä mitään estettä miksei sätkäsi voisi olla ajokunnossa sätkälään. Naapurinmiehiä apuun, kun koria heitellään uuden rungon päälle.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: AGZ-313 #166323

    Vielä viikonloppu tehokasta peliaikaa. Eikö siellä kuopion seudulla ole ketään, joka voisi tulla jeesaamaan?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Myydään Dyanen osia ja paloja #164523

    onko takaovissa muovisia verhoiluja?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Yhden voimat ehtyivät #166614

    Olen omistajaa kehoittanut tulemaan Säpinöihin kaikesta huolimatta ja ilmeisesti onkin tulossa.

    Hommat vakuutusyhtiön kanssa ovat vasta lähtökuopissa ja raportoin kyllä, jos menee erityisen hankalaksi.

    Yllättävää kyllä niin ensisilmäyksellä ainakin runko näytti ehjältä. Kylki on painunut jousipönttöön asti, mutta ei onneksi ole siitä edennyt. Purkamallahan sen todellisen tilanteen vasta näkee. PP tukivarsi on vainaa ja muissakin voi olla mutkaa, mitä ei heti edes näe. Kone oli ensimmäinen asia minkä tarkistin ja sehän heräsi heti. Vähän pölläytti, mutta normalisoitui varsin nopeasti. Hieman huvitti akku, sillä sen vaihto oli viimeisin homma, jonka tähän tein joitakin viikkoja sitten. Laitoin ison 60Ah akun ja mietin vielä rautaa asentaessa, että “noinkohan tuo tuossa pysyy”. Näköjään oli pysynyt, nyt on sekin sitten testattu 😆

    Konepelti oli oikestaan ainut ehjä peltipinta koko kulkimessa ja se on suorastaan karman vastaista, sillä ko. pellissä ei entuudestaan ollut naarmun naarmua tai lommoa. Yleensähän sellainen pinta särkyy ensimmäisenä!

    Penkinpäällysten alla oli alkuperäiset ehjät Charleston penkit, jotka on jo uutena suojattu ylimääräisillä päällysillä…Siinä taisi mennä sekin hyöty etuistuinten osalta. 😥

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Hätähätä.. Nopeusmittarin vaijeri #166603

    Jep. Kyllä se on tämäkin artikkeli laitettava harvinaisten maasta kadonneiden artikkeleiden listalle. Kele!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Voiko esitellä myytäväksi muuta kuin sitikkaa? (velosolex) #166620

    Voi. Tuolla: viewforum.php?f=5

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Hätähätä.. Nopeusmittarin vaijeri #166601

    Jotenkin mulla on sellainen peikko mielessä, että sätkän vaijeri ei käynyt siihen aikanaan. Tuossahan on myös Gspecialin mittaristo, joten josko siellä päässä olisi se suurin ero? Jos ei kohtapuoliin muuta ilmaannu niin kait se on pakko rueta kireää vaijeria virittelemään. 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Yhden voimat ehtyivät #166611

    Tapaus muistutti minua Italiassa Hollantilaisen kertomasta, jossa iso auto ajoi lomaxin kylkeen ja suurimmat vauriot tuli kuskin käteen, joka sattui olemaan ulkona tapahtumahetkellä…kuitenkin, kertoman mukaan ison auton massa suorastaan heitteli kevyttä lomaxia ja vauriot jäivät pieniksi. Niin on käynyt tässäkin, ts. ei vauriot pieniä ole, mutta voisivat olla suurempiakin. Eniten tuuria oli kulkimen kuskin kaverilla, joka oli juuri jäänyt kyydistä pois ennen onnettomuutta. Jos olisi istunut pelkääjän paikalla tapahtumahetkellä niin ei kävelisi pitkään aikaan tai ehkä koskaan.

    Odottelen tässä juuri valokuvia kylkeen ajaneesta autosta 👿

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Yhden voimat ehtyivät #166609

    Sätkän kuskina tapahtumahetkellä oli parikymppinen mies, joten nuori kroppa otti varmastikin iskuja vastaan lievemmin vaurioin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Hätähätä.. Nopeusmittarin vaijeri #166599

    Eikö ole geesumiehiä tällä palstalla? Patonkikin ollut melko hissukseen. 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Sätkälästä sitä saa sitten "mustaa makiaa".. #166597

    Tyylikäs on lodju! 8)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: High CheVaux #152899

    Ja taas mennään! Eilen kahdeksan maissa illalla sain etupenkit aloillensa ja sitten pitikin syöksyä baanalle kotia kohti. Hyvin pelitti uusi loota, ällistyksen takaaja edessä ja ohjaus ylipäätään. Todella tarkka ja menee suoraan. Massaiskarit pehmensivät rattituntumaa selvästi entiseen nähden.

    Meinasi olla jännä tapahtuma tuo harituksen säätö, kun en ottanut yhtään huomioon, että tässä konseptissa onpi taka-akseli kapeampi kuin etunen, joten langalla säätö ei onnistunut. Tai onnistui, mutta tallin tietotaidon saapuessa apuun huomasin haritusta olleen yli 19mm 😯 Siinä olisi eturenkaat kuluneet melko nopeasti. 😆

    Nopeusmittari lakkasi toimimasta heti kättelyssä ja kaasarin suuttimet pitäisi ottaa käteen, siinäpä akuuteimmat miinukset mitä kohdalle osui. Jostain syystä syksyllä oikutellut virranjakajan alipaineensäätökin tuntuu jälleen toimivan, mutta josko ollut vain syysflunssaa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163652

    @dieselflosse wrote:

    Hieman jäin myös miettimään, mikä pitää 123:n magneetit tapeissa, kun ei niissä ole mitään lukitusta.

    Tälläpä on taloudessamme aiheutettu yksi onnettomuuskin, kun jostain syystä magneetti oli noussut ylöspäin ja kierroksellaan jyrsi piirilevyyn pitkän halkeaman ja lopuksi katkaisi nokka-akselin tapin mennessään. Tätä välttääkseni olen käyttänyt omissani aivan pientä pisaraa Locktiten kierrelukitetta ja on pysynyt. Irrottaessa vähän liiankin kovassa. 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    vastauksena käyttäjälle: Säpinä korjaamo #166524

    Ja eiköhän siellä ole vertaistukea koko alue täynnä, jos tarvitsee kunnostaa itselle ylipääsemättömiä vikoja pois. Vanha miesmagneetti toimii edelleen, eli konepelti ylös ja taivastelemaan, jo on auttajia ympärillä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 2,041 - 2,055 (kaikkiaan 5,419)